Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Det här var kuuul - om Skatteverket betalar/betalat bättre skulle de nog inte gå till revisionsbyråer.

Orsak o Verkan ha ha

Lokförare kan komma upp i plus 100,000 om de tar alla extrajobb.

Hon jobbar med skatt 70 tim veckan - tja hon är väl inte så duktig då tar det längre tid o det
går inte att debitera hur mycket som helst.

Glamourprincessan numera åklagare - på advokatbyrå blir den verkliga timpengen som att
flippa burgers på donken

Sök VD jobb - väldigt vanlig med juristutbildade som VD i USA

Ja det med verkliga timpenningen är mycket viktigt för mig. Jag ligger numera på 43 500 i månadslön som processförare på statlig myndighet men jobbar i praktiken cirka 20 timmar i veckan. Det är otroligt chill. Eftersom jag kan jobba hemma två dagar i veckan oavsett om det är kinapest eller inte så blir det mycket chillande när det som ska göras är gjort.
Senast redigerad av Drogon761 2021-02-16 kl. 13:45.
Citera
2021-02-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drogon761
Ja det med verkliga timpenningen är mycket viktigt för mig. Jag ligger numera på 43 500 i månadslön som processförare på statlig myndighet men jobbar i praktiken cirka 20 timmar i veckan. Det är otroligt chill. Eftersom jag kan jobba hemma två dagar i veckan oavsett om det är kinapest eller inte så blir det mycket chillande när det som ska göras är gjort.

Det måste vara en märklig myndighet med låga produktionskrav.
Citera
2021-02-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980

Ärendebalanserna varierar men när man kan juridiken och är effektiv så går det snabbt. Det är muntiga förhandlingar och vissa tyngre mål som drar ut på tiden. Hade så klart kunnat göra mkt mer om jag var på kontoret några dagar i veckan, men jag gör det jag ska och ligger till och med med en bit över snittet i produktion så är ingen som klagar. Det är på många vis ett drömjobb för mig eftersom jag värderar min fritid mer än pengar.
Citera
2021-02-16, 21:18
Medlem
Citat:

Fel av mig lokförare +700,000 år om de tar alla extrajobb o t ex byter bort sommarsemester
Citera
2021-02-16, 21:30
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980

Det är helt normalt. Tempot är inte särskilt högt på myndighet (av egen erfarenhet).
Citera
2021-02-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Det är helt normalt. Tempot är inte särskilt högt på myndighet (av egen erfarenhet).

Ja, det är dock mkt tuffare på lägre nivåer som handläggare och utredare.
Citera
2021-02-20, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Fel av mig lokförare +700,000 år om de tar alla extrajobb o t ex byter bort sommarsemester

Haha, ett jäkla tjat om lokförare... 🚂
Citera
2021-02-20, 08:59
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:

Det låter som en bra timlön ifall du bara jobbar ca 20h/vecka, men som en dålig månadslön för ett rätt så kvalificerat jobb som kräver juristutbildning.

Jag tjänar nästan samma belopp på ett tämligen lågkvalificerat jobb inom den privata sektorn. Jag har ingen eftergymnasial utbildning alls.
Citera
2021-02-20, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Det låter som en bra timlön ifall du bara jobbar ca 20h/vecka, men som en dålig månadslön för ett rätt så kvalificerat jobb som kräver juristutbildning.

Jag tjänar nästan samma belopp på ett tämligen lågkvalificerat jobb inom den privata sektorn. Jag har ingen eftergymnasial utbildning alls.

Det är där kring Processförarlöner ligger.
Citera
2021-02-20, 13:01
Medlem
Jag har lite input om lön för affärsjurister, går sista terminen på juristprogrammet och har precis skrivit på ett anställningsavtal med en av top 10 största affärsjuridiska byråerna i Stockholm. Jag fick en ingångslön på 32 000 kr och har man en dubbel examen får man ytterligare 2 000 kr i månaden. Lönestrukturen är såklart olika men ungefär: år 1 = 32 000 kr, år 2 = 38 000 kr, år 3 = 46 000 kr, år 4 = 53 000 kr och i princip är lönestrukturen densamma för samtliga top 10 byråer. Generellt sätt är bonus 3–6 månadslöner.
Citera
2021-02-20, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juristprogrammet
Jag har lite input om lön för affärsjurister, går sista terminen på juristprogrammet och har precis skrivit på ett anställningsavtal med en av top 10 största affärsjuridiska byråerna i Stockholm. Jag fick en ingångslön på 32 000 kr och har man en dubbel examen får man ytterligare 2 000 kr i månaden. Lönestrukturen är såklart olika men ungefär: år 1 = 32 000 kr, år 2 = 38 000 kr, år 3 = 46 000 kr, år 4 = 53 000 kr och i princip är lönestrukturen densamma för samtliga top 10 byråer. Generellt sätt är bonus 3–6 månadslöner.

Vad ska du presterara för att få bonus?
Citera
2021-02-20, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt

Juristlöner är helt enkelt inte så glassiga som folk tror efter att ha sett Suits m.m. Mina 43 500 efter 4,5 år som jurist är rätt bra för yrket. Jag siktar på verksjurist eller rättslig expert om 3-4 år och kommer då upp i min realistiska slutlön på 49-54 i dagens värde (utan att räkna med lönerevision och ev. chefsposition). Vill man tjäna bättre som jurist är det i så fall rådman, chefsjobb eller det privata som gäller. Det sistnämnda kräver normalt en väldigt stor arbetsinsats. Tyvärr harvar flertalet exade jurister på mer eller mindre dåliga jobb med rätt dassig lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in