2021-02-16, 17:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
på fastighetsutdraget står även:

Strand
(Strand) högst 75 m och egen strand

Så då är även det utklarat det ÄR en strandtomt

Det stämmer, jag läste inte alla sidor i mitt dokument, det står exakt som du skriver, rätt ska vara rätt så jag pudlar från mitt inlägg där jag hävdade motsatsen.
2021-02-16, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Binninge hade redan en agenda som var att smutskasta EB inför folket genom pressen
Detta var deras plan innan dom drog det till Expressen.
Planen smides på öppen vägg på Facebook
Här är beviset:
https://imgur.com/a/oi3ei4J
Helt ofattbart att en dömd pedofil med en fullständigt sinnesjuk maniskhet tillåts förfölja en stabil framgångsrik partiledare på det sanslösa gränslösa sätt Johann Binninge gör?!Och vänsterdrevet med barnhemstanten Monika Pernroth Lüllmaa inbringar pengar på barnhem och ensamkommande som ingift mäklarfru i Riksmäklarna och en pedofilorganisation alltså det är sjukt?! Måtte de gripas snart!
Senast redigerad av Analias 2021-02-16 kl. 17:54.
2021-02-16, 17:44
Avslutad
Citat:
på fastighetsutdraget står även:

Strand

Så då är även det utklarat det ÄR en strandtomt

Detta har jag sagt sedan i höstas att det är en sjötomt, ett helt fantastiskt läge, men herregud så mycket skit man fått för det.
Det hjälper inte ens att man vet folk som varit på plats och sett detta med egna ögon, nej dessa Ebbafans förnekar allt in i absurdum så länge det gagnar Ebba.
2021-02-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det stämmer, jag läste inte alla sidor i mitt dokument, det står exakt som du skriver, rätt ska vara rätt så jag pudlar från mitt inlägg där jag hävdade motsatsen.
En strandtomt är inte alltid en strandtomt.

https://www.expressen.se/nyheter/de-vill-slippa-skatta-for-strandtomt/
2021-02-16, 18:59
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Detta har jag sagt sedan i höstas att det är en sjötomt, ett helt fantastiskt läge, men herregud så mycket skit man fått för det.
Det hjälper inte ens att man vet folk som varit på plats och sett detta med egna ögon, nej dessa Ebbafans förnekar allt in i absurdum så länge det gagnar Ebba.
Spelar ingen roll hur många gånger du säger att den är värd 5,5-6 miljoner.
Vi har inte sett någon värdering som säger detta.
Nej du behöver inte bevisa någonting, men Binninge måste, han har sagt att han skall dra fram en sådan värdering och han har ännu inte hittat en sådan.
Så jag tar dina mäklarkompisars ord med en stor skopa salt.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-02-16 kl. 19:06.
2021-02-16, 19:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
En strandtomt är inte alltid en strandtomt.

https://www.expressen.se/nyheter/de-vill-slippa-skatta-for-strandtomt/

Se där men hur som haver, i de dokument jag fick så står det just vad som skrevs av den användaren.

Citat:
Strand

Markvärde 2.763.000 SEK
Riktvärdeområde 380409

Huruvida den blivande ägaren Ebba Busch kommer att välja samma väg som paret Feldt i artikeln får väl framtiden utvisa.
Senast redigerad av Reimer 2021-02-16 kl. 19:14.
2021-02-16, 19:09
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Hela området runt sjön kommer att utvecklas, vatten och avlopp redan klart.
Det kommer att byggas exklusiva bostadsrätter, det kommer att byggas exklusiva hyresrätter., nya exklusiva villaområden kommer att anläggas.
Marielund kommer att bli ett överklassområde, ett område för de välbeställda.
Närheten till Uppsala och allt ovan gör att alla fastigheter i området kommer att rusa i värde, detta visste Ebba så väl när hon började bearbeta Esbjörn att sälja.
Så att Esbjörns sjötomt inte skulle vara värd SEX MILJONER är inget annat än lögner!
Varför skulle priset på fastigheten stiga bara för att man börjar bygga flerfamiljshus i denna idyll? Ebba måste ju dessutom bygga en egen avloppsanläggning samt ordna vattenförsörjning då det kommer att dröja flera, kanske många år innan man byggt ut det kommunala VA-nätet.
2021-02-16, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Spelar ingen roll hur många gånger du säger att den är värd 5,5-6 miljoner.
Vi har inte sett någon värdering som säger detta.
Nej du behöver inte bevisa någonting, men Binninge har sagt att han skall dra fram en sådan värdering och han har ännu inte hittat en sådan.
Så jag tar dina mäklarkompisars ord med en stor skopa salt.

Tog bara nästan 14000 inlägg innan ni fattade att detta är en fantastisk strandtomt, sjötomt eller vad man nu vill kalla den. Detta förnekade ni i inlägg efter inlägg, hånade, förlöjligade alla som bara skrev som det var, patetiskt minst sagt!

Men om 14000 inlägg till kanske ni även kommer att förstå att Ebba försökt köpa denna fastighet ett par miljoner under dess rätta värde som i verkligheten är runt SEX MILJONER.

Vi är alla olika, vissa har lätt att förstå saker medans vissa behöver "lite" mera tid än andra för att förstå samma sak.
2021-02-16, 19:20
Medlem
Citat:
Tog bara nästan 14000 inlägg innan ni fattade att detta är en fantastisk strandtomt, sjötomt eller vad man nu vill kalla den. Detta förnekade ni i inlägg efter inlägg, hånade, förlöjligade alla som bara skrev som det var, patetiskt minst sagt!

Men om 14000 inlägg till kanske ni även kommer att förstå att Ebba försökt köpa denna fastighet ett par miljoner under dess rätta värde som i verkligheten är runt SEX MILJONER.

Vi är alla olika, vissa har lätt att förstå saker medans vissa behöver "lite" mera tid än andra för att förstå samma sak.
Länka till en värdering så kanske man kan tro ett ord av vad du skriver. Det är en rätt så igenvuxen tomt med ett ruckel på.
2021-02-16, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, varför ljuger du om det? Vi vet att Esbjörn tagit del av besiktningen, utifrån det som framkommit.

Det finns två seriösa värderingar gjorda i samband med köpet.

Var finns Esbjörns/Binninges värderingar som skulle varit klara för en månad sedan?
Jag kan inte svara på varför inte Binninge har presenterat sin värdering.
Men som du själv sett så påstår team-Esbjörn att han inte fick ta del av Anticimex protokollet.
Jag skulle också vilja ta del av det, men tyvärr är det inget som vi har tillgång till.
2021-02-16, 19:34
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:

Inget fantastiskt läge enligt min uppfattning.
Strandremsan är ganska kort och den vätter åt ost sydost, sydväst är att föredra.
Utanför stranden är det igenväxt, skog i söder, södra delen tenderar nog att bli ganska mörk.
2021-02-16, 20:41
Medlem
braatthas avatar
Citat:
file:///C:/Users/Hemma/Downloads/Uppsala%20Marielund%207_1%20(kopia)%20(1).pdf

Snygg länk till din egna hdd du får lägga upp en bild på https://imgur.com

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem