Citat:
Ursprungligen postat av
Auric
Jag sa inte av de var avgjorda. Jag sa att de måste betraktas som förluster för den som lämnat in dem. Om man vet att man har rätt har man ju ingen anledning att dra tillbaka, eller hur? Och om jag lämnar in en stämning till Tingsrätten i Stockholm när den skulle ha skickats till Byretten i Oslo kan det väl inte ses som annat än nederlag för mig när Tingsrätten helt kallt meddelar "vi har inte behörighet att avgöra detta" och tiden för att lämna in den Oslo gått ut.
Man ska nog vara väldigt van vid att hantera "alternativa fakta" om man lyckas inbilla sig att Trumps valfusk-stämningar är något annat än en lång serie förnedringar.
Samtidigt verkar inte målet ha varit att faktiskt
vinna något case. Snarare var nog taktiken att "bomba på med allt, i alla domstolar, bara vräk in stämningar" i syfte att skapa en allmän uppfattning om utbrett valfusk. Allt för att försöka påverka elektorsvalet och vinna den vägen.
Kollar man på dom där stämningarna (vilket det lustigt nog bara verkar vara vi kommunistvurmande MSM-får som faktiskt gör - Trumpsters nöjer sig med att bara
posta länkar till dom) inser man att många är så usla att det inte kan vara gjort med annat än vänsterhanden. Visst - Trumps Elite-team
är ett patetiskt gäng inkompetenta foliehattar, och nog märks det att alla seriösa advokatbyråer flydde fältet inom en vecka efter valet. Men att hålla koll på rudimentär juridisk formalia och veta var man ska lämna in saker bör man ju greja.