2021-02-16, 14:54
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
*sprak*

*Mutationer ökar lavinartat*

Region Stockholm visar 214 barn 0-11 långtidscovid på Aktuellt.

Thats BARA region Stockholm!

Wow Sverige-Värdegrunds-Papyrus-folk äventyrar barnen full retard med förnekelsefradga i munnen.

Vaccinering av superspridare dvs virala yngre människor som rör sig mkt,

-Uppskjuten till efter midsommar (y right med semester mm snarare höst)

Fortsatt full retard total 0 smittskyddsåtgärder i grundskolan.

Fortfarande mkt mkt sjuk stålsatt förnekelse/”tro” på FoHM’s bizarra hittepå lögner som avstånd 1-2 meter, what have you ”barn antas smitta mindre” ”barn blir sällan allvarligt sjuka” ee right 214 barn endast i Stockholm som vart sjuka i mer än ett halvår. Sen +100 fall av MIS-C barn 0-11 år, källa Petter Brodin.

Vidare,

Sverige frångår (grundskolor>universitet/arbetsmiljö)arbetsmiljölagen gällande smittskyddsåtgärder i arbetsmiljön vid allmänfarlig/samhällsfarlig smitta klass 3.

Folk slappnar av ”vaccin e på gång”.

Mutationen :

I dont give a fuck.

Precis. För mig är det ofattbart varför FHM inte rekommenderar mask när man befinner sig i slutna, offentliga platser där det inte går att hålla avstånd (när man handlar på ICA till exempel). Dessutom struntar en del människor i att använda mask vid kollektivtrafik. Inga kontroller görs. Kontroller måste göras och de som inte följer rekommendationerna bör straffas med böter.

Jag förstår inte varför FHM inte rekommenderar munskydd vid slutna offentliga platser. Det är helt galet med tanke på att viruset smittar framför allt genom luften.
Senast redigerad av AttCza 2021-02-16 kl. 15:01.
Citera
2021-02-16, 15:00
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
De tre jag känner har blivit sjuka igen under de senaste veckorna efter att den brittiska mutationen började spridas där jag bor. Du må tycka det är märkligt, men så är det.

Notera också att de inte har något PCR-test från första gången då det inte gjordes PCR-tester i mars-maj 2020. En av dem har dock ett privat positivt antikroppstest dokumenterat. FHM godkänner knappast återinsjuknande från de som saknar bekräftat PCR från första tillfället och frågan är om de kommer att godkänna antikroppstester utförda av privata utförare heller.

Mitt eget antikroppstest visade positivt i somras efter sjukdom i maj, men redan i höstas så hade det vänt till negativt, så det är ju inte otroligt att även jag riskerar att få detta igen om jag smittas igen. Jag ligger nu på nio månader sedan jag blev sjuk och antikroppstestet visade negativt redan efter knappt fem månader.
Att antikroppstestet visar negativtbehöver inte betyda att din kropp har förlorat sin immunitet.
Man har inte fria, mätbara antikroppar i blodet någon längre tid.
Citera
2021-02-16, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Att bekämpa, istället för att främja, deras styre skulle såklart hjälpa till.

Men det är mycket annat som måste göras också. Hela mänskligheten är genomrutten.

I Sverige mobbas landsbygden och allt förväntas styras från storstadsregionerna. Det är dåligt på flera sätt men inte minst såklart för folkhälsan och i förlängningen spridning och behandling av virus.

Ja - Imperialistisk tankegang lever og har det godt i Sverige.

Sverige skal ikke blande sig i hvordan Kina styres, ligesåvel som Kina ikke skal blande sig i hvordan Sverige styres.

Styresystemer udvikles og implementeres bedst i samklang med den lokale kultur.

Globalister insisterer på at alle skal tilpasses globalismens styrelsesmetoder - der får de heldigvis modstand fra stærke lokale kulturer.
Citera
2021-02-16, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Precis. För mig är det ofattbart varför FHM inte rekommenderar mask när man befinner sig i slutna, offentliga platser där det inte går att hålla avstånd (när man handlar på ICA till exempel). Dessutom strutar en del människor i att använda mask vid kollektivtrafik. Inga kontroller görs. Kontroller måste göras och de som inte följer rekommendationerna bör straffas med böter.

Jag förstår inte varför FHM inte rekommenderar munskydd vid slutna offentliga platser. Det är helt galet med tanke på att viruset smittar framför allt genom luften.

Det har de gjort länge.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/om-sjukdomen-och-smittspridning/smittspridning/munskydd/

Citat:
Det finns dock situationer där munskydd kan vara av värde. Korrekt använda kan kvalitetssäkrade engångsmunskydd minska risken för smittspridning i situationer där nära kontakt, under längre tid, i inomhusmiljö inte går att undvika.

Har för mig att det varit deras rekommendation sedan i somras att använda munskydd om man inte kan hålla avstånden.

Hittade det - i September började de rekommendera munskydd när man inte kunde hålla avstånden:

https://web.archive.org/web/20200915115753/https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/om-sjukdomen-och-smittspridning/smittspridning/munskydd/

Citat:
Munskydd måste alltid ses som ett komplement till övriga mer centrala riskreducerande åtgärder. Att stanna hemma vid symtom samt en god handhygien ska alltid efterlevas och det är viktigt att verksamheter och individer tar ansvar för att hålla fysiskt avstånd både utomhus och inomhus. Det kan dock finnas situationer där det är svårt att undvika trängsel och nära kontakt under längre tid. Där kan munskydd vara av värde.
Senast redigerad av Kalmar2004 2021-02-16 kl. 15:04.
Citera
2021-02-16, 15:03
Medlem
ReijoHervonens avatar
De flesta indikatorer verkar gå åt fel håll nu. Fallen ökar, om än ganska långsamt ännu. IVA verkar ha nått bottennotering och ser ut att ändra kurs.

Förändring senaste vecka -1, förändring senaste dagar +11.
https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/
Citera
2021-02-16, 15:04
Medlem
selusts avatar
Larm om att skidåkarna börjar släppa på restriktioner och slappnar av.

Ja men vad fan trodde ni? Folk som åker till fjällen under rådande omständigheter har ju den inställningen från början. Jag hade haft den samma.

Att ha såna anläggningar öppna sänder ut signaler att det är lite fritt fram också.
Ja folk ska kunna ta ansvar osv men det funkar ju inte och har aldrig funkat. Människor gör vad fan dom vill, på gott och ont.
Citera
2021-02-16, 15:07
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Precis. För mig är det ofattbart varför FHM inte rekommenderar mask när man befinner sig i slutna, offentliga platser där det inte går att hålla avstånd (när man handlar på ICA till exempel). Dessutom struntar en del människor i att använda mask vid kollektivtrafik. Inga kontroller görs. Kontroller måste göras och de som inte följer rekommendationerna bör straffas med böter.

För att de fortfarande VILL ha lagom smittspridning?
Enda som kan förklara det vad jag kan se.
Eller kanske en extrem ovilja att erkänna tidigare misstag (vilket vore väldigt illa).
Citera
2021-02-16, 15:08
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det har de gjort länge.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/om-sjukdomen-och-smittspridning/smittspridning/munskydd/

Har för mig att det varit deras rekommendation sedan i somras att använda munskydd om man inte kan hålla avstånden.

Hittade det - i September började de rekommendera munskydd när man inte kunde hålla avstånden:

https://web.archive.org/web/20200915115753/https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/om-sjukdomen-och-smittspridning/smittspridning/munskydd/

Tack för infot. Uppenbarligen måste FHM sluta med att ge rekommendationer. Istället bör FHM införa förbud. Om man bryter ett förbud straffas man. Om man inte följer en rekommendation händer det ingenting. FHM borde förbjuda människor att vistas i slutna, offentliga platser utan munskydd.
Citera
2021-02-16, 15:09
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det har de gjort länge.
Inget av detta är rekommendationer.

*edit
Jämför med det de skriver först:
Citat:
Det är alltså alltid viktigast att man alltid följer de grundläggande rekommendationerna för att hindra smittspridning av covid-19:

Stanna hemma vid symtom.
Håll avstånd.
Ha en god handhygien.
Umgås endast i en mindre krets.
Undvik situationer med trängsel.
Citera
2021-02-16, 15:09
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Det har de gjort länge.

Den där skrivningen ser mest ut som ett dåligt försök att släta över att man helt ovetenskapligt och utan några som helst bevis varit så tvärt emot munnskyddsanvändning som det går. Ingen kommer att läsa det där och ingen kommer att ta till sig av det.

Hade man inte av prestigeskäl vänt sig emot munnskydd från början så hade rekommendationerna nu haft någon verkan, nu är det ingen som tar dom på allvar mera.
Citera
2021-02-16, 15:10
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
För att de fortfarande VILL ha lagom smittspridning?
Enda som kan förklara det vad jag kan se.
Eller kanske en extrem ovilja att erkänna tidigare misstag (vilket vore väldigt illa).

Officiellt har regeringen ändrat sin strategi. De har tagit bort vissa delar i regeringens covidstrategi om att en viss smittspridning i samhället är önskvärd. Frågan är bara om de har ändrat sin inställning till covid på riktigt. Jag tvivlar på det.
Citera
2021-02-16, 15:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Officiellt har regeringen ändrat sin strategi. De har tagit bort vissa delar i regeringens covidstrategi om att en viss smittspridning i samhället är önskvärd. Frågan är bara om de har ändrat sin inställning till covid på riktigt. jag tvivlar på det.
Jag tvivlar också starkt.
Och anledningen till tvivlet är ju att man uppenbarligen inte inför enkla saker som munskydd som de facto kan minska smittspridningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in