2021-02-16, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tror många här missar att Ebba och Esbjörn kommit överens efter flera möten och handpenning.
Att det är andra makter som vill stoppa affären och kanske inte ens Esbjörn utan andra som trodde sig ha inte bara halva foten utan hela foten inne.
Att de försöker påverka stackars Esbjörn.

När vi ändå är inne på folk som påverkar stackars Esbjörn så har vi ju Ebba och hennes mäklarkompis som knackade på hos denna åldring under en pandemi och tjatade och bearbetade tills han satt med ett underskrivet kontrakt utan att riktigt minnas hur det gick till.
2021-02-16, 08:50
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
LawNumberSix presenterar ju underlag för sina påståenden, något du inte lyckats göra en enda gång i dina 1300+ inlägg i denna tråd.

Okej det missade jag, var är underlaget för hans värdering på sin a 5-6 miljoner
2021-02-16, 08:58
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Men det är ju två motstridiga påståenden, jag tror du missar min frågeställning.

Varför går man ut offentligt och lovar att man inte ska tvinga någon att sälja samtidigt som man "säkrar sin investering"?

Jag repeterar:

Hon fortsätter driva affären framåt som sig bör, ända tills de reder ut om den ska backas och i så fall hur den ska backas.

Jag förtydligar:

Om Ebba inte fullgör sina del av det juridiska, kär det hon som sitter i skiten. Eftersom hon inte vill vara den som bryter avtalet och förlorar det hon satsat, så är hon tvingad att fortsätta. Jag tror att när det gäller bästa väg framåt juridiskt, så är det att lyssna på den som kan något. Alla gånger att hon lyssnar och lyder sitt ombud.

Det går när som helst att backa, bara båda parter sätter sig ner och kommer fram till en, för båda, acceptabel lösning. Hittills är det Esbjörn som sumpat den möjligheten. Att stå på torget och låta någon annan skrika ut att man vill backa, men sedan inte medverka, är hyckleri.

Eller så tror Esbjörn att det bara är att riva kontraktet och låta udda vara jämt, utan att träffas? Personligen skulle jag vara svinförbannad om jag var Ebba.

Han har haft lika många chanser att backa ur och ångra sig, som de hade möten innan kontraktet skrevs på. Att ta pengarna, smutskasta ens person och sedan ducka för allt ansvar och hålla sig undan, så gör man inte affärer.

En halv miljon och skamfilat rykte är vad han har kostat Ebba. Klart han ska stå för notan. Även offentliga personer har rättigheter.
2021-02-16, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag repeterar:

Hon fortsätter driva affären framåt som sig bör, ända tills de reder ut om den ska backas och i så fall hur den ska backas.

Jag förtydligar:

Om Ebba inte fullgör sina del av det juridiska, kär det hon som sitter i skiten. Eftersom hon inte vill vara den som bryter avtalet och förlorar det hon satsat, så är hon tvingad att fortsätta. Jag tror att när det gäller bästa väg framåt juridiskt, så är det att lyssna på den som kan något. Alla gånger att hon lyssnar och lyder sitt ombud.

Det går när som helst att backa, bara båda parter sätter sig ner och kommer fram till en, för båda, acceptabel lösning. Hittills är det Esbjörn som sumpat den möjligheten. Att stå på torget och låta någon annan skrika ut att man vill backa, men sedan inte medverka, är hyckleri.

Eller så tror Esbjörn att det bara är att riva kontraktet och låta udda vara jämt, utan att träffas? Personligen skulle jag vara svinförbannad om jag var Ebba.

Han har haft lika många chanser att backa ur och ångra sig, som de hade möten innan kontraktet skrevs på. Att ta pengarna, smutskasta ens person och sedan ducka för allt ansvar och hålla sig undan, så gör man inte affärer.

En halv miljon och skamfilat rykte är vad han har kostat Ebba. Klart han ska stå för notan. Även offentliga personer har rättigheter.

Min poäng är att hon gick ut offentligt och lovade att hon såklart inte skulle tvinga Esbjörn att sälja, samtidigt som hon flyttar fram positionerna för att tvinga Esbjörn att sälja.
2021-02-16, 09:02
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag repeterar:

Jag förtydligar:

Precis så ligger det till, oberoende av vad folk tycker, tror eller försöker få det till. Ebba och hennes ombud gör helt enligt regelboken. Det är Esbjörns småsnåla och ogina släktingar som försöker kasta grus i maskineriet genom att smutskasta köparen.
2021-02-16, 09:02
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Då föreslår jag att du i framtiden läser igenom inläggen innan du tar replik och hävdar att dom är osanna.

Då nlägget jag svarade på hade han ej angett detta och han har ej agnet sin källa till sin värdering fortfarande som han har hänvisat till sen i november.

Sen har jag ej sagt att dom är osanna bara nonsens! (Dvs tomt prat)
2021-02-16, 09:03
Avslutad
Hela området runt sjön kommer att utvecklas, vatten och avlopp redan klart.
Det kommer att byggas exklusiva bostadsrätter, det kommer att byggas exklusiva hyresrätter., nya exklusiva villaområden kommer att anläggas.
Marielund kommer att bli ett överklassområde, ett område för de välbeställda.
Närheten till Uppsala och allt ovan gör att alla fastigheter i området kommer att rusa i värde, detta visste Ebba så väl när hon började bearbeta Esbjörn att sälja.
Så att Esbjörns sjötomt inte skulle vara värd SEX MILJONER är inget annat än lögner!
2021-02-16, 09:33
Medlem
Citat:
Min poäng är att hon gick ut offentligt och lovade att hon såklart inte skulle tvinga Esbjörn att sälja, samtidigt som hon flyttar fram positionerna för att tvinga Esbjörn att sälja.
Nu är det - återigen - inte hockeybilder vi talar om utan fastigheter. Man kan inte bara stoppa tillbaka dem i kompisens bänk om man ångrar sig och tro att allt är som vanligt. Det krävs lite mer från båda parter förstår du.
Eftersom Esbjörn gått upp i rök - och dessutom tagit med sig handpenningen - så har det inte funnits någon annan väg än tinget. Ingen som hamnat i samma sits hade gjort annorlunda då alternativ inte finns.
2021-02-16, 09:37
Medlem
braatthas avatar
Citat:
LawNumberSix presenterar ju underlag för sina påståenden, något du inte lyckats göra en enda gång i dina 1300+ inlägg i denna tråd.

Sprid gärna fler falska påstående om mig det sänker bara din trovärdighet
Och det gör att dina inlägg blir mer nonsen för var gång.
Kan du inte föra ett normalt samtal utan att göra personangrepp?
Jag har hänvisningar och om någon ber om det får dom det, men att fylla tråden med wot är onödigt, häng med i stället.
2021-02-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nu är det - återigen - inte hockeybilder vi talar om utan fastigheter. Man kan inte bara stoppa tillbaka dem i kompisens bänk om man ångrar sig och tro att allt är som vanligt. Det krävs lite mer från båda parter förstår du.
Eftersom Esbjörn gått upp i rök - och dessutom tagit med sig handpenningen - så har det inte funnits någon annan väg än tinget. Ingen som hamnat i samma sits hade gjort annorlunda då alternativ inte finns.

Fram tills Ebba drog det till domstol så hade det varit oerhört lätt att inte genomföra köpet, utan kostnader och tappat anseende för nån.

Sen gick Ebba ut och lovade att hon inte skulle genomföra köpet, för att direkt efter det dra det till domstol och tvinga fram en lång plågsam process för alla inblandade.

Psykopatbeteende.
2021-02-16, 09:40
Medlem
braatthas avatar
Citat:
När vi ändå är inne på folk som påverkar stackars Esbjörn så har vi ju Ebba och hennes mäklarkompis som knackade på hos denna åldring under en pandemi och tjatade och bearbetade tills han satt med ett underskrivet kontrakt utan att riktigt minnas hur det gick till.

Detta var ny info källa tack!
2021-02-16, 09:42
Medlem
Citat:
Fram tills Ebba drog det till domstol så hade det varit oerhört lätt att inte genomföra köpet, utan kostnader och tappat anseende för nån.

Sen gick Ebba ut och lovade att hon inte skulle genomföra köpet, för att direkt efter det dra det till domstol och tvinga fram en lång plågsam process för alla inblandade.

Psykopatbeteende.
Nej det hade det inte... Som sagt, det är fortfarande inte hockeybilder.
Varför finns det en massa juridik kring något som enligt dig är så otroligt enkelt - är inte det lite paradoxalt i så fall?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in