Citat:
Ursprungligen postat av
Spakur
Men det är ju två motstridiga påståenden, jag tror du missar min frågeställning.
Varför går man ut offentligt och lovar att man inte ska tvinga någon att sälja samtidigt som man "säkrar sin investering"?
Jag repeterar:
Hon fortsätter driva affären framåt som sig bör, ända tills de reder ut om den ska backas och i så fall hur den ska backas.
Jag förtydligar:
Om Ebba inte fullgör sina del av det juridiska, kär det hon som sitter i skiten. Eftersom hon inte vill vara den som bryter avtalet och förlorar det hon satsat, så är hon tvingad att fortsätta. Jag tror att när det gäller bästa väg framåt juridiskt, så är det att lyssna på den som kan något. Alla gånger att hon lyssnar och lyder sitt ombud.
Det går när som helst att backa, bara båda parter sätter sig ner och kommer fram till en, för båda, acceptabel lösning. Hittills är det Esbjörn som sumpat den möjligheten. Att stå på torget och låta någon annan skrika ut att man vill backa, men sedan inte medverka, är hyckleri.
Eller så tror Esbjörn att det bara är att riva kontraktet och låta udda vara jämt, utan att träffas? Personligen skulle jag vara svinförbannad om jag var Ebba.
Han har haft lika många chanser att backa ur och ångra sig, som de hade möten innan kontraktet skrevs på. Att ta pengarna, smutskasta ens person och sedan ducka för allt ansvar och hålla sig undan, så gör man inte affärer.
En halv miljon och skamfilat rykte är vad han har kostat Ebba. Klart han ska stå för notan. Även offentliga personer har rättigheter.