2021-02-04, 17:46
Medlem
Japhys avatar
Jag kommer minnas honom som en jesusfigur på vilken vänsterpöbeln projicerade alla sina tillkortakommanden. Han stod som en stark, rak hjälte och lät dem lasta honom för allt som var fel i deras torftiga liv.

Dessutom minns jag honom som en fredsfurste som stod upp som garant för allt som är gott i denna värld. Hans vackra och livskraftiga familj bär hans arv vidare.

Citera
2021-02-05, 09:56
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag kommer minnas honom som en jesusfigur på vilken vänsterpöbeln projicerade alla sina tillkortakommanden. Han stod som en stark, rak hjälte och lät dem lasta honom för allt som var fel i deras torftiga liv.

Dessutom minns jag honom som en fredsfurste som stod upp som garant för allt som är gott i denna värld. Hans vackra och livskraftiga familj bär hans arv vidare.

En utmärkt beskrivning. Trump var en slags grindvakt. Han höll stånd mot de mörka sataniska krafter som vi nu ser svepa in över hela världen. Den bindgalna vänstern med sin aggressiva cancel-culture, psykopatjournalister, megalomaniska globalister, klimattroende sekterister och kommunistspöken till teknokrater. Som om helvetets portar öppnats och allsköns vidunder och oknytt släppts loss efter att Trump röjdes ur vägen. Nu ska mänskligheten genom skrämselpropaganda och repression tvingas underkasta sig global tyranni.
Citera
2021-02-06, 00:36
Medlem
I förra veckan om jag på en sak som faktiskt kan sägas vara positivt med Trump, i den meningen att han aktivt har gjort något mycket tydligare. Så här: många extrema feminister och medieglidare hyllar ju Valerie Solanas och hennes s k SCUM-manifest, där det upprymt och envetet tjatades om att män är djur, alla av mankön är fascister oh förtjänar att dö, män är en genetisk missbildning eller en cancer, alla kvinnor är förtryckta av alla män och underordnade varje enskild man de möter osv. Därför ska män dödas, förlöjligas och i varje fall kollektivt förvägras rätten att mentalt och socialt vara män.

Nå, när man försöker pressa dessa feminister på de här dumheterna och hur de kan tas på allvar brukar svaret ofta bli 1) texten är satir och måste förstås ironiskt (samtidigt som det intygas att den är sann, riktigt bokstavligt sann) och 2) Valerie Solanas, och i förlängningen alla kvinnor, är offer för en stor manlig konspiration som syftar till att tysta och förslava dem.

Jag postulerar, och det här insåg jag för bara ett par veckor sedan: Om detta försvar kan tas på allvar, så måste man rimligen tillerkänna Donald Trump samma rätt att bli tolkad så. Hans retorik svänger också hela tiden mellan det bokstavliga och det klatschigt "kanske-satiriska", ett gonzo-språk där det nog inte är så att allting måste vara bokstavligt sant men där poängen är att aldrig backa eller ens tveka inför ens de mest hårresande parollerna. Om man beskriver Solanas som en desperat, arg och yrvaken satiriker - i sina formuleringar, sitt sätt att tala/skriva - så måste man nog medge att även Trump kan beskrivas på samma sätt. Och även Trump är kroniskt, virulent besatt av dimmiga föreställningar om konspirationer, om att alla vill förstöra för honom och hans allierade.

Naturligtvis är den slutsatsen helt oantaglig för Solanas fans, men den exponerar deras hyckleri.
Senast redigerad av HepCat-X 2021-02-06 kl. 00:53.
Citera
2021-02-15, 21:40
Medlem
Citat:

Vilka nazistdrägg som skriver här och hyllar jättebebisen Trump som fegade ur och inte följde white trash gänget när de stormade parlamentet.

Att du och idioten som höll med dig ovan
är inavlade nassetroll råder det ingen tvekan om.
Citera
2021-02-15, 21:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Vilka nazistdrägg som skriver här och hyllar jättebebisen Trump som fegade ur och inte följde white trash gänget när de stormade parlamentet.

Att du och idioten som höll med dig ovan
är inavlade nassetroll råder det ingen tvekan om.
Ja, alla som inte när ett patologiskt hat mot Trump är nazister.
Citera
2021-02-15, 21:51
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:

Skojar du eller är du helt befriad från allt kritiskt och självständigt tänkande? Fårskocksvarning på den. Makthavare ska granskas oavsett vilka de är.
Citera
2021-02-15, 22:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Skojar du eller är du helt befriad från allt kritiskt och självständigt tänkande? Fårskocksvarning på den. Makthavare ska granskas oavsett vilka de är.
P
Precis! Vi som inte hatar Trump över allt annat tillhör fårskocken som matats av ständigt positiva budskap om vår Hjälte i allt från massmedia till sociala medier, skådespelareliten i Hollywood, den samlade politikerkåren, alla nyhetskanaler utom en.

Ni självständigt tänkande hatare som står vid sidan av denna formidabla attack mot alla som hatat på Trump de senaste fem åren, är såklart individualister. Fritänkare med en enorm integritet som klarar av att stå pall för all den samlade MSM-manipulationen som de försökt trycka ner i halsen på er. Men ni stod starka! Skillnaden mellan er fritänkare och oss som saknar självständigt tänkande är markant.

Hur känns det att vara så ensam mot den samlade tyckareliten som du är? Som en ensam riddare står du stolt i kampen mot den massmediala manipulationens alla försök att få dig att gilla Literaly Hitler. Men du klarade dig! Tack vare att du är så självständig!

Senast redigerad av Japhy 2021-02-15 kl. 22:03.
Citera
2021-02-16, 00:01
Medlem
Citat:
Ja, alla som inte när ett patologiskt hat mot Trump är nazister.
Ja, ditt inlägg genomsyras av ödmjukhet, visdom och kritiskt tänkande...idiot.
Citera
2021-02-16, 00:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ja, ditt inlägg genomsyras av ödmjukhet, visdom och kritiskt tänkande...idiot.
Det stämmer att jag är ödmjuk. Källa:
https://www.youtube.com/watch?v=o8hYrNsRoTs&ab_channel=AndreAntunes
Citera
2021-02-16, 00:19
Medlem
Citat:
Det stämmer att jag är ödmjuk. Källa:
https://www.youtube.com/watch?v=o8hYrNsRoTs&ab_channel=AndreAntunes

Ja..ha ha, hon är fan så mycket ödmjukare än din skjutna idol Ashli Babbitts helt sinnessjuka propagandavideo för jättebebisen Trump.
Citera
2021-02-16, 00:24
Medlem
Citat:
Ja..ha ha, hon är fan så mycket ödmjukare än din skjutna idol Ashli Babbitts helt sinnessjuka propagandavideo för jättebebisen Trump.

Terroristerna som nu intagit ställningen att det faktiskt var Trump som fick dem att storma CH anser nog att Trump är ansvarig för hennes död.
Citera
2021-02-16, 00:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Den vill jag gärna se. Kan du länka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in