2021-02-15, 17:04
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, att inte vitamin D i högre doser rekommenderas är obegripligt nu efter den senaste spanska studien.

Kombon med vitamin D, Ivermectin o pulmicort kanske hade fått ner dödligheten nära noll?

En sådan studie hade varit intressant
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Äsch.

En andel på 0.001 döda är redan nära noll.

Nej. En andel på 1/1000 av hela befolkningen är då verkligen inte nära noll. Att mer än var 1000:e person i Sverige har stupat i Covid-19, skulle jag beskriva som ett berg av döda kroppar.
Citera
2021-02-15, 17:05
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Värt att lägga till att det är samma man som sa "den bästa investering han någonsin gjort ".
Efter att han dödat och handikappat massor av barn i Afrika och Indien.
Killen är ett jävla monster.

Hur vrickad är du egentligen? Gates har räddat livet på många miljoner barn och varje dag räddar hans stiftelse livet på ytterligare tusentals. En av historiens största filantroper kallar du för monster.. Du är inte värd att kyssa hans skor din nolla.
Citera
2021-02-15, 17:19
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ge dig för fan, fladdermusen ifråga finns inte i närheten av Wuhan, den finns i Yunnanprovinsen som ligger 8 timmars bilväg därifrån. Om Kina trodde att ursprunget var zoonotiskt i Wuhan skulle de inte använda befolkningen i Wuhan som negativ testgrupp. Vidare sa aldrig Fladdermuskvinnan själv att de inte experimenterade på viruset i labbet. Hon sa att hon var rädd att viruset kom från labbet men att "det konstaterades att det inte hade gjort det". Men hon nekade aldrig att hon hade viruset i labbet.
Det gör inte jag heller. Jag påtalar bara att följande påstående inte bör göras.
Citat:
Jag menade att viruset kommer från ett labb, och att det är människan som smittar djuren med vårt farliga virus, inte tvärtom.
Citera
2021-02-15, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nu har inte Stockholm och Västmanland hunnit uppdatera än men generellt ser det ut som att totalt antal nya fall som rapporteras i riket idag kommer vara färre än förra måndagen.

Förrutom Uppsala, visar även Västerbotten och Norrbotten på en ökning idag jämfört med förra måndagen:

https://platz.se/coronavirus/#jump-to-cases-per-county-and-day
Frågan är hur man ska tolka en potentiell ökning av smittade nationellt. Spelplanen är ändrad i och med vaccinationerna och att behandlingen bättrats på. Under hösten har allt med puls från SÄBO skickats till sjukhus då regionerna varit rädda för påföljder, men nu störtdyker andelen sjuka där. Blir bra detta när riskgrupperna i samhället även dem vaccineras . Synd med leveransproblemen men bra vi har stor andel med naturliga antikroppar. Är vi månne på slutklämmen av pandemin? Det ser inte direkt nattsvart ut iallafall.
Citera
2021-02-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Det kallas för damage Control... tillrättalagd efterkonstruktion.

Hde du ingen kommentar gällande hans "prediction" vaccinering av 20% av världens befolkning en gång i veckan?
Global Response Teams som skall flygas och sättas in vid utbrott.. ?

Är detta oxå ett missförstånd?

https://www.youtube.com/watch?v=OJtblo12UxI

Nu är väl detta borderline OT, men ändå:

Vaccinera 20%? Tror du bör lyssna på det igen, han pratar om att man bör kunna TESTA 20%. Men vad är det som är problematiskt med allt detta? Jag kanske är naiv, men jag tycker det låter som en utmärkt ide. Pandemier kommer att uppstå om och om igen av helt naturliga orsaker. När människor lever nära varandra och det finns stora mängder djur i närheten så kommer förr eller senare virus att ta sig över artgränsen, precis som det skett vid tidigare pandemier. Det är liksom inget nytt. Att då jobba för att kunna möta detta hot på ett globalt plan låter väl som en utmärkt ide?

Men du tycker att det är dumt att jobba för att kunna möta något som man VET kommer att inträffa?

Man behöver nog ha accepterat en rejäl dos med konspirationsteorier innan man ser det som något ondskefullt...
Citera
2021-02-15, 17:43
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Nu är väl detta borderline OT, men ändå:

Vaccinera 20%? Tror du bör lyssna på det igen, han pratar om att man bör kunna TESTA 20%. Men vad är det som är problematiskt med allt detta? Jag kanske är naiv, men jag tycker det låter som en utmärkt ide. Pandemier kommer att uppstå om och om igen av helt naturliga orsaker. När människor lever nära varandra och det finns stora mängder djur i närheten så kommer förr eller senare virus att ta sig över artgränsen, precis som det skett vid tidigare pandemier. Det är liksom inget nytt. Att då jobba för att kunna möta detta hot på ett globalt plan låter väl som en utmärkt ide?

Men du tycker att det är dumt att jobba för att kunna möta något som man VET kommer att inträffa?

Man behöver nog ha accepterat en rejäl dos med konspirationsteorier innan man ser det som något ondskefullt...

Rätt tänkt men felskrivning.. Testa skall det givetvis vara.. inte vaccinera.

Ja, jag tycker du är naiv om du tycker att det är en bra idé för en "pandemi" med en Mortality Rate på ca 0,1%
Citera
2021-02-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nu har inte Stockholm och Västmanland hunnit uppdatera än men generellt ser det ut som att totalt antal nya fall som rapporteras i riket idag kommer vara färre än förra måndagen.

Förrutom Uppsala, visar även Västerbotten och Norrbotten på en ökning idag jämfört med förra måndagen:

https://platz.se/coronavirus/#jump-to-cases-per-county-and-day

Vad har Västerbotten, Norrbotten och Uppsala gemensamt?

Jo, alla tre har stor spridning av den brittiska mutationen. Vi kan nog räkna med att VGR visar höga siffror imorgon med tanke på ett flera kommuner norr om Göteborg låg på runt +80% förra veckan sedan de fått den brittiska mutationen (starkt misstänkt). Där jag bor har man nu rätt många fall spridda över många olika klasser på skolorna, inte bara kluster i enstaka klasser och enstaka elever på skolan som det var tidigare. Tur det är sportlov i VGR så att vi kan sprida viruset till fjällen också...
Citera
2021-02-15, 17:55
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Från undersökningen där man drar slutsatser från sammanlagt 19 döda barn och som hela artikeln baseras på.

Hoppas att du förstår att de hänvisar till tidigare vaccineringar för att påvisa att det är ett
farligt vaccin
. Som bill gates foundation nu pushar ut i Afrika. Fattar inte hur du resonerar.

"Anyone defending the Bill Gates/WHO global vaccine program needs to explain this study: Mogensen et al 2017."

"The DTP vaccine was discontinued in the US and western nations in the 1990s following thousands of reports of death and brain damage."
Citera
2021-02-15, 17:55
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nu byter du ämne. Det är fortfarande så att RBM i CoV2 flankeras av en EcoRI-tagg för genmodifiering. Wuhan är världsledande på att genmodifiera coronavirus. De har publicerat forskning där de byter ut RBM i CoV2 med en EcoRI-tagg för genmodifiering. De hade lika gärna kunnat skriva "Made in Wuhan" i genomet.

Wuhan är ingen "hotspot" för nya coronavirus, och det står inte heller i dina länkar. Wuhan är en megastad större än New York. SARS uppstod i Sydostasien, som är habitat för fladdermöss. CoV2 uppstod i Wuhan i centrala Kina, som är habitat för coronavirusforskare.

Jag skriver "trollade fram", för det är ytterst osannolikt att Wuhan skulle sitta på ett gammalt fladdermusvirus och ett gammalt myrkottsvirus som binder till huACE2-receptorn, virus som de aldrig berättat om för världen. De har spenderat de senaste tio åren med att publicera forskning om enstaka fladdermusvirus som med nöd och näppe binder till huACE2-receptorn, och modifierat virus för lista ut hur det fungerar. De här två virusen som binder perfekt till huACE2 skulle vara som att hitta heliga Graal för Wuhan-teamet, och man har inte ens berättat om dem för världen, eller gjort några experiment på dem. Ett coronavirus i myrkott som binder till huACE2 skulle vara en världssensation.

Jag har aldrig hävdat att man släppt ut något virus med mening. Det här handlar om oskyldig (om än ansvarslös) forskning där ett virus läckt ut. Det har aldrig funnits några skäl att gömma en EcoRI-tagg. Däremot finns det goda skäl att gömma virusets ursprung, eftersom missnöjet skulle hota hela kommunistregimen om det kom ut att statligt sponsrad forskning orsakat den värsta katastrofen i modern tid. Som Tjernobyl gånger tusen.
Det är ju bara att öppna länkarna. En geografiskt framlagd bild om s.k hotspots.
Jag håller också med om EcoRI*och BstEII*som det starkaste caset för din ståndpunkt. Men nej, det är ingenting som inte kunnat evolveras med givet selektionstryck. En smoking gun hade det varit om man hittat faktiskt dokumentation i labbet om detta förfarande. Precis som de menade i den artikel du länkade till tidigare. Om det inte tror att det mörkas förstår jag inte heller varför du inte tror att detta vore allmän kännedom.
Citera
2021-02-15, 17:57
Medlem
*Läget just nu + prognos*

Genomsnittet för de ”7-senaste dagarnas(rullande) dödstal/dag(FHMs nya)” har minskat markant den senaste tiden, men nu är bara frågan om det fortsätter så eller om minskningen stannar av? Minskningen av dödstal/dag har följt prognoskurvan ett tag nu och enligt den ska alltså minskningen stanna av nu om den ska följa samma bana som smittkurvan redan har gjort.
https://www.bildtagg.se/file/9723y83h24erapkeixm7iv2i

När vaccineringseffekten slår igenom så borde man kunna se det genom att dödstalen hamnar mycket lägre än prognoskurvan, detta eftersom de som nu vaccineras också är de som står för den största andelen avlidna vilket i så fall påverkar förhållandet mellan antalet registrerat smittade och antalet döda.

Prognos :
25 feb = 13000 döda totalt
6 mar = 13400 döda totalt

Mer om prognosen/prognoskurvan…
Citera
2021-02-15, 17:59
Medlem
arbetets avatar
Jag lägger ut detta från FHM:s presschef för allmän beskådan. Synd att det är en betalartikel:

FHM-chefens hyllning: ”Det är tack vare medierna som vi nått våra mål”
Folkhälsomyndighetens presschef Christer Janson är mycket nöjd med hur medierna vidarebefordrat budskapen. ”Vi har tillsammans förändrat samhället utan tvångsmedel”, säger han.
https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/fhm-chefens-hyllning-det-ar-tack-vare-medierna-som-vi-natt-vara-mal/

Förklarar en hel del faktiskt.

Edit:

Jag ber om ursäkt men i ljuset av att tjafsat om Kinas hållning hela dagen...

Citera
2021-02-15, 18:01
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Din hatkärlek till Tegnell är för gullig. Såvitt jag vet ingår han dock inte i den regering som satte vaccinationsmålet.
Så sent som 28 januari så bedömde Tegnell att alla skulle ha erbjudits vaccin innan midsommar.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-risk-att-60-plussare-vaccineras-forst-i-april
Så det fungerar inte att skylla på regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in