2021-02-15, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Den nyflyttade geleklumpen utan ryggrad har tydligen inte slutat leka med S. De tog FTF ihop på en multi by Swindian* häromdagen. Jänkaren skrev en kort text o inget om sin älskling, men S skrev en novell.
Häxan loggar samma datum, men i hennes långa text står det mest om att hon är ledig tre dagar o att hon rest till Uppsala med S.

S har lagt ut en bild på loggremsa där det står FTF av Yankeedud* o HerrTD.
H har åkt snålskjuts? Återgång till gamla rutiner?

Team Fusk en för alla - alla för en?

Geleklumpen: www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=dbe958c0-35f0-469e-9864-21c2d93f5274

S
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=c1b3b790-8437-4b7d-9a65-4d9815aa09fe

H
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=081f1f59-a745-4f3b-af92-a933d7a41076

Multin
www.geocaching.com/geocache/GC95CQZ_a-fight-against-humidity-3-out-of-the-ashes
Jag förstår inte.
Det är sånt här som får mig att fundera över vilka hållhakar de har mot varandra.
Om ens bäste vän kontaktar polis och misstänkliggör mig och exet, gällande försvinnande, mord eller vad som helst, som jag är oskyldig till, skulle jag inte umgås med den "vännen" mer.
Om jag dessutom var skyldig, skulle jag inte heller vilja umgås med den som misstänker mig och är mig på spåren.
Tilliten skulle vara förstörd.
Åkte de samma bil? Tre åker och två kommer hem?
Citera
2021-02-15, 07:00
Medlem
Citat:
Den nyflyttade geleklumpen utan ryggrad har tydligen inte slutat leka med S. De tog FTF ihop på en multi by Swindian* häromdagen. Jänkaren skrev en kort text o inget om sin älskling, men S skrev en novell.
Häxan loggar samma datum, men i hennes långa text står det mest om att hon är ledig tre dagar o att hon rest till Uppsala med S.

S har lagt ut en bild på loggremsa där det står FTF av Yankeedud* o HerrTD.
H har åkt snålskjuts? Återgång till gamla rutiner?

Team Fusk en för alla - alla för en?

Geleklumpen: www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=dbe958c0-35f0-469e-9864-21c2d93f5274

S
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=c1b3b790-8437-4b7d-9a65-4d9815aa09fe

H
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=081f1f59-a745-4f3b-af92-a933d7a41076

Multin
www.geocaching.com/geocache/GC95CQZ_a-fight-against-humidity-3-out-of-the-ashes

JÄD... där försvann väl förhoppningen om att JG tagit sitt förnuft till fånga och kommer hjälpa till fortsättningsvis i utredningen.

SD kanske får låna en slant av JG (fick dryga 2 mille för lgh), lovat honom återbetalning när staten får betala ut pengar för sveda och värk. SD har nog inte svårt att övertala honom om att pengar kommer in på kontot snart.

Ps Måste man ha FB för att komma åt vad som skrivits? Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-02-15 kl. 07:02.
Citera
2021-02-15, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
JÄD... där försvann väl förhoppningen om att JG tagit sitt förnuft till fånga och kommer hjälpa till fortsättningsvis i utredningen.

SD kanske får låna en slant av JG (fick dryga 2 mille för lgh), lovat honom återbetalning när staten får betala ut pengar för sveda och värk. SD har nog inte svårt att övertala honom om att pengar kommer in på kontot snart.

Ps Måste man ha FB för att komma åt vad som skrivits? Ds

Har lagt till deras loggtexter i spoiler.
Citera
2021-02-15, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag förstår inte.
Det är sånt här som får mig att fundera över vilka hållhakar de har mot varandra.
Om ens bäste vän kontaktar polis och misstänkliggör mig och exet, gällande försvinnande, mord eller vad som helst, som jag är oskyldig till, skulle jag inte umgås med den "vännen" mer.
Om jag dessutom var skyldig, skulle jag inte heller vilja umgås med den som misstänker mig och är mig på spåren.

Ja visst, det är rätt uppenbart att det borde vara som du beskriver, men tror inte det handlar om hållhakar, utan om problem med integritet och gränssättning. Vad är nästa steg efter mord? Ska JG och HD acceptera att SD exp börjar ligga med JGs sambo Lena och ändå fortsätta umgås? Kan de tolerera att SD börjar ligga med underåriga? Finns någon gräns han kan överskrida då de sätter ner foten? Är inte så säker på det. Inte när man ser till deras tidigare reaktioner. JG inbillar sig att SD är hans bästis, trots att han visat sig ljuga och leva dubbelliv. Så ledtråden är nog att JG är en rätt ensam jänkare i Sverige och övrig kompisskara inte är av vidare hög kvalité om det bästa material han hittar är Stefan.
Senast redigerad av Mimmirider 2021-02-15 kl. 07:18.
Citera
2021-02-15, 07:40
Medlem
Citat:
Har lagt till deras loggtexter i spoiler.

Åh... tack för det, spoiler är en bra grej för en som inget begriper!

Kunde bla konstatera att SD inget lärt sig... inte ens att ta med sig en penna!
Citera
2021-02-15, 07:53
Medlem
Citat:
Tack!

Får än en gång avslöja att jag är för okunnig/feg.
Gick bra tidigare när varje akt öppnades var för sig... nu vågar jag inte ens testa då det kommer en del frågor som jag inte vet hur att svara på.

Läser med tacksamhet det som läggs ut i tråden nu.

Gofile kan du ladda ner från eller läsa/”spela upp” utan att ladda ner. Det ska inte poppa upp eller öppnas nya fönster från suspekta sajter. Har du fått det, eller har du inte vågat gått dit alls?
Det ska vara en schysst sajt enligt allt jag kunnat läst mig till.
P*iastrone har lagt en fil för varje aktbilaga.
Citera
2021-02-15, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Gofile kan du ladda ner från eller läsa/”spela upp” utan att ladda ner. Det ska inte poppa upp eller öppnas nya fönster från suspekta sajter. Har du fått det, eller har du inte vågat gått dit alls?
Det ska vara en schysst sajt enligt allt jag kunnat läst mig till.
P*iastrone har lagt en fil för varje aktbilaga.

Usch... känner att mina (o)kunskaper blir offt. Men tack för tipset skall kolla igen och se vad jag vågar mig på.
Citera
2021-02-15, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag förstår inte.

Ja, varför väljer JG att ringa (ettrigt) till polisen mitt i natten (drar ögonen än mer till sina vänner)!

Som jag kommer ihåg det hade HD en husvakt som skulle ta hand om HD:s katter? bl.a. Dessutom har han bra kontakt med SOA som förmodligen hade nyckel till HD:s lgh. Varför ringer han inte någon av dessa och frågar om allt är OK i HD:s lägenhet?

Känns inte riktigt som han tror att LW ska hittas i lägenheten, kan det vara något annat som kan få polisen på spåren varför LW var borta?
Citera
2021-02-15, 10:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Godmorgon!

Olika nyanser av svart... där blev den redan svarta tungan blåsvart! Han skämmes icke för att ljuga under förhören. Det gäller ett mord, han sitter och ljuger om skitsaker!

Undrar om HD/JG/SOA någonsin ställt frågan till SD varför han sitter och ljuger så uppenbart?

Selektivt minne... kommer ihåg vilken månad han skickar mail ang byte av sitt lösenord och vad han skrev men minns inte vilken dag han träffade LW senast... fredag kanske lördag!

Ps Du är så duktig att hänvisa till det Du hittar/visar. Kommer inte åt FUP längre så skulle uppskattas om datum går att få med. Ds

HAHAHAHA!
Jag skrattade nästan linserna ur ögonen (som Lena sa)!

Förhöret är i augusti.
2019!

Jag kan inte för mitt liv begripa hur han kan tro att att förhörsledarna ska tro på honom!

Iofs är RT inte egentligen en skitsak, det eftersom det är en del i den viktiga motivbilden i det här fallet.

RT visar hur han klipper av Lena när han känner sig pressad, arg, eller bara för att bestraffa henne, för att själv slippa undan när det hettar till, vare sig det är en konflikt eller annat, öppnar ibland superkort, så kort att Lena inte hinner med. Då kräver han "svara, svara, svara" bara när det är öppet, och han vet exakt att hon kommer att sitta som på nålar, livrädd att missa det svinkorta "öppet".

Det är väl i en sådan här situation av ett förhör som jag blir väldigt intresserad av hur han fungerar och hur han tror att han ska komma runt det hela.

Man kan se att förhörsledarna överraskar honom med frågan. Det blir en oväntad helomsvängning från ett ämne, direkt till ett annat. Helt utan paus. Jag tror att det är förhörsteknik?

- kanske blir han faktiskt tagen på sängen. Hinner inte förbereda sig på en bättre lögn.
- kanske har han nu ljugit så friskt under så många förhör, och han vet att lögnerna är "ofarliga". Hans advokat har kanske berättat att han får ljuga i förhör.
- han borde veta vid det här laget att de har gått igenom mängder av hans och Lenas konversationer. Att det inte borde vara troligt att RT är initialer på en person och att han naturligtvis vet vad det betyder eftersom han använder det hundra gånger i veckan. Är han verkligen så korkad? Skiter han i att de kommer på honom med lögn?
- Eller är han faktiskt så van att ljuga och att det inte bekommer honom att det av och till blir idiotiska lögner? Lögner som sedan på nytt omvandlas till en ny lögn, allt för att lappa och laga?

Vissa av SDs bekanta berättar att SD är slipad, översmart.

På ett sätt verkar han ganska smart. Men ibland verkar han direkt korkad.
Vad beror det på?

Jag funderar, och tänker att det kan bero på hans brist på empati, förmåga att sätta sig in i hur andra tänker, brist på känsla av skam, brist på att ta ansvar för sina handlingar och ett behov av att alltid leda, styra, vara först, vara steget före, ha kontroll.

När detta sätts ur spel, blir han bragt ur fattningen, men av ren vana ljuger han. Han är vaa att sedan kamouflera det med en ny lögn och ytterligare lögner. Precis som vi läst om att han lirat JG att tro att det han såg inte stämde. Då fixar han ett "bevis", en film. Och sedan drar han en lögn till HD om det hela så att hon ska skydda honom. En mästare att ljuga, därför att han är så skamlös, ser så trovärdig ut och går till ytterligheter för att ljuga.

Men här är det inte HD eller JG han manipulerar, utan han sitter i polisförhör misstänkt för mord. Man hör på förhörsledaren att man redan vet vad RT betyder, de vill bara höra hur han ska förklara det.

Efter så här lång tid, varför säger han inte bara att det var för att dölja för HD? Utredningen vet ju redan om otroheten och att den fortsatt.

Jag tycker att förhörsledarna är skickliga här. De använder kunskapen om hans personlighet för att snärja honom i lögner. Det för de vet att de är så han gör när han blir inträngd.
Senast redigerad av notknapparen 2021-02-15 kl. 11:20.
Citera
2021-02-15, 10:49
Medlem
Champagneoclocks avatar
Är det någon huf utsatt i HovR?
Det borde väl komma upp vår i alla fall.
Citera
2021-02-15, 11:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Är det någon huf utsatt i HovR?
Det borde väl komma upp vår i alla fall.

huf betyder?

Start för rättegången är 7 april (om jag inte missminner mig) och ska hålla på 20 dagar (1 månad).
Citera
2021-02-15, 11:15
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
huf betyder?

Start för rättegången är 7 april (om jag inte missminner mig) och ska hålla på 20 dagar (1 månad).
Huvudförhandling, my bad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in