Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Jag tror de inte har bestämt en linje utan alla medarbetare trevar och vet inte vad de får skriva och inte skriva. Ansvarig utgivare måste vara tydligare med vad de kan skriva och inte. Och de behöver vara mer radikala än idag om de skall utmärka sig. Jag tror de missade en möjlighet att vara det vid start när de var omskrivna. Om de blir med radikala nu så kanske ingen märker det.
Alla skribenter från Lars Leijonborg till Ivar Arpi är liberaler och har rekryterats utifrån det. De har lite olika inriktning men det är inga stora politiska skillnader.
Citat:
Ursprungligen postat av
Afrikanos
Det som är intressant med Bulletin är ju att de tillåter en fri debatt och olika åsikter utan att en partipiska står bakom en och viner. Det kanske är jobbigt för svennebanan som är uppvuxen i ett mini DDR men förhoppningsvis kanske även svensken så småningom blir vuxen. Det är bisarrt att ha tidningar som utgår ifrån tex SVD obundet moderat eller som många andra oberoende liberal. Bara denna utgångspunkt är ju ett hinder för bra oberoende journalistik. Resultat blir ju mest propaganda och hjärntvätt som vi kan se och har sett.
Bulletin kör inte ren propaganda som public service gör, men de har givetvis en åsiktskorridor. Det är bara att betänka vad som skulle hända om någon skribent skulle lämna det liberalkonservativa lätthögertramset bakom sig och skriva mer radikala saker. Möjligen att det är något högre i tak än på SvD, men det säger inte särskilt mycket.
Jag dömer dock inte detta i sig; har full förståelse för att en tidning kör en politisk inriktning. Däremot gillar jag inte Bulletins inriktning, då den inte innehåller svaren på Sveriges problem.