2021-02-14, 10:47
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Framtiden är en mörkhyad flicka, så hette det när jag var yngre och det fanns ingen anledning att tvivla på den utsagan. Befolkningsökningen var störst där människor inte var lika bleka som i Sverige. En annan förändring kunde också förväntas: om jordens befolkning blandades mer skulle färgskillnaderna jämnas ut. En extra fördel vore förstås om detta kunde gynna en fredlig utveckling med färre konflikter baserade på stamtillhörighet.

Citat:
Viss tröst kan man kanske ändå söka i det faktum att andelen britter med det som där kallas rasblandad bakgrund förväntas öka från dagens 2,5 procent till 30 procent vid nästa sekelskifte, åtminstone om man får tro Eric Kaufmanns bok Whiteshift (Abrams books, 2018). En annan författare i samma land, Remi Adekoya, menar i sin nya Biracial Britain (Constable, 2021) att den nutida fixeringen vid ras och hudfärg kommer att försvinna endast om fattiga och dåligt fungerande länder blir välmående och demokratiska. Först då kan vi sluta titta uppåt och nedåt.
https://bulletin.nu/lars-aberg-framtiden-ar-fortfarande-en-morkhyad-flicka
Citera
2021-02-14, 11:04
Medlem
Tjyvass avatar
Det här blir ju bara bättre och bättre. När dårarna inte längre är inspärrade har de fått ett hem hos Bulletin.

Citat:
När jag en tidig morgon den 6 maj 2013 från min klostercell i Paris tionde arrondissement gick ut i världen som en kvinna blev det klart för mig att världen i framtiden måste bevekas med hjälp av kvinnliga energier.

Efter ett misslyckat århundrade med två världskrig och efter dem dessutom ett tredje TOTALKRIG, som verkar ha gått över i ett evigt undantagstillstånd med den nyliberala marknadens TOTALA seger och dess förstörelse av alla hittills tänkbara former av samhällen och livsformer, en sann ALLmakt som har befriat pengarna från dessas tidigare koppling till guldet och därmed materien, samt de ur materien tillverkade varorna och förvandlat dem till ren, helig (virtuell) ande; då stod det klart för mig att ett liv som man, och med mannens våldsamma och planetförstörande energier, inte längre var möjligt och att historien som hittills har bestått av våldtäkt på den kvinnliga stillheten genom den gudalikt manliga BIG BANG, en historia berättad av mannen och som likt en penis på ett perverst positivistiskt sätt rört sig spikrakt in i en ständigt accelererande framtid, att den historien från och med nu skulle behöva bli en kvinnlig berättelse, en som inte fortskrider utan fullbordas långsamt kretsande, som ringas in och berättas av en kvinna.
https://bulletin.nu/att-hoja-sig-over-varlden-likt-ett-trasigt-paraply
Citera
2021-02-14, 11:36
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det här blir ju bara bättre och bättre. När dårarna inte längre är inspärrade har de fått ett hem hos Bulletin.

Jag kan förstå ambitionen att Bulletins kulturdel inte ska vara ytterligare en ledarsida. Men - resultatet av att ge kultursidan fria tyglar har hittills varit .. hmmm så där.
Citera
2021-02-14, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Hehe ja det är ingen nyhet att många transor har psykiska funktionshinder och är konstnärliga. Stockholmsjournalisten tycker det är spännande med schizofreni och andra psykossjukdomar. De känner inga och har aldrig arbetat med problematiken.
Citera
2021-02-14, 17:40
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:

Nja, då jag tagit mig igenom Lowrys Under vulkanen så var den där texten inget problem och så illa var den egentligen inte. Bara det att poängen är precis den samma som oändligt många andra har iakttagit och kommenterat i över tio år nu. Dags att även boomersarna (och boomer-transorna) kommer med i matchen.
Citera
2021-02-14, 17:43
Medlem
Bulletin verkar helt utanför. Efter att ha blivit ”recenserade” och lite diskuterade initialt verkar ingen media intressera sig för dem. De seglar liksom solo. Måste kännas lite ensamt. Men de kanske jobbar mer långsiktigt och siktar på valet.
Citera
2021-02-14, 18:42
Medlem
stilichos avatar
Citat:

Jag var tvungen att läsa artikeln eftersom den nämnde Eric Kaufmanns bok Whiteshift, som utan vidare måste betraktas som intressant samhällslitteratur. Tyvärr var ju Bulletins artikel förvirrad intill karikatyrens gräns. Om det där är representativt för sidan i allmänhet så är det rätt uppenbart att det inte är där de klara och koncisa tankarna tänks.
Citera
2021-02-14, 21:31
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:

Vilken obehaglig boomer. Lyckas till och med klämma in John Lennon - Imagine och U2 - Kingdom Come.

Det är mycket svårt att förstå sig på en europé som vill se sin egen grupp försvinna. Man kan inte utesluta psykisk ohälsa hos personer med så pass svag gruppidentifikation med sitt eget folk.
Senast redigerad av 10FtGanjaPlant 2021-02-14 kl. 21:34.
Citera
2021-02-14, 21:33
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Bulletin verkar helt utanför. Efter att ha blivit ”recenserade” och lite diskuterade initialt verkar ingen media intressera sig för dem. De seglar liksom solo. Måste kännas lite ensamt. Men de kanske jobbar mer långsiktigt och siktar på valet.

Och det var ju just det som många kritiker till höger såg som ett av huvudproblemen med Bulletin. Goda skribenter som på sina gamla tidningar stack ut på ett positivt sätt, och därtill fick räckvidd i kraft av sina etablerade medieplattformar sitter nu isolerade i en källare och talar in i en vägg.

Vänstern måste vara överlyckliga.
Citera
2021-02-14, 21:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Tidningar brukar avhålla sig från att prata om andra tidningar.
Citera
2021-02-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tidningar brukar avhålla sig från att prata om andra tidningar.

Ledare och kulturtexter debatterar ofta via vad som skrivs av andra vid andra tidningar/medier.
Citera
2021-02-14, 22:35
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ledare och kulturtexter debatterar ofta via vad som skrivs av andra vid andra tidningar/medier.

De får utmana Aagård på duell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in