2021-02-15, 01:14
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Precis - du ANSÖKER om vapenlicens hos snuten. Om de anser att du är olämplig som vapenägare så får du ingen licens. Det här borde inte vara så svårt att förstå.
Nej men den människa som tar jaktexamen räknar väl för fan med att ha händerna rena så att han får licensen. Det vore ju höjden av idioti att ta jaktexamen om man förekommer i BR. Detta tänkte jag borde vara så pass uppenbart så att man inte ens behövde nämna det.
Citera
2021-02-15, 01:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Nej men den människa som tar jaktexamen räknar väl för fan med att ha händerna rena så att han får licensen. Det vore ju höjden av idioti att ta jaktexamen om man förekommer i BR. Detta tänkte jag borde vara så pass uppenbart så att man inte ens behövde nämna det.

Det är inte det jag försöker förklara för dig. Vapenlicensen som du får utfärdad av polisen kan när som helst dras tillbaka om du anses olämplig som vapenägare. Det är alltså helt i sin ordning att bli av med sina vapen om man anses olämplig.
Citera
2021-02-15, 01:26
Medlem
[Wizard]s avatar
Citat:
Jag tog jaktexamen 2009, så sug min kuk!
Det finns inget som heter "jaktexamen" och ingen som håller på med att utbilda för jägarexamen skulle säga så - jag vet för jag har jobbat med just det.

Jägarexamen är enbart ett bevis för att du har adekvata kunskaper om jakt, jaktbara arter och vilka tider de är tillåtna, juridik samt säker vapenhantering. När du har godkänd jägarexamen så kan du söka licens för de vapen du anser att du behöver för din jakt - men det ger dig ingen rätt att få några licenser ty det är det länsman som bestämmer och har du en historik hos dem, eller att de helt enkelt tycker du är för suspekt, så får du ingen licens.

Upplägget för sportskytte och licenser där är annorlunda, men även här finner du inga rättigheter.

Vidare så är det många som tar jägarexamen utan tanke på att skaffa några vapen. Det är oftast de som bara har tänkt gå som hundförare, men även vanliga människor som bara vill lära sig mer om vår fauna och jakt. Jag har utbildat många som inte hade tänkt införskaffa några vapen efter avklarad jägarexamen så de finns absolut, även om de är i minoritet.
Citera
2021-02-15, 06:45
Medlem
Mr1931s avatar
Så en (1) stackars patriot på dekis mitt ute i skogen är ett hot medans det kryllar av arbetslösa och beväpnade wannabe-gangsterblattar med skyddsvästar och BMW som skjuter sönder varandra och oskyldiga 12-åringar i våra tre storstadsregioner.

Verkar vara prioriterat av någon med en politisk agenda.
Citera
2021-02-15, 06:53
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
För mig känns det tryggt att veta att dessa individer inte har rätt att bära vapen.

Läser du ofta om NMR-medlemmar som skjuter varandra eller oskyldiga och på det sättet kostar samhället och skattebetalarna miljontals kronor i rättsväsende och sjukvård?

Jag har aldrig hört talas om det så vad är du rädd för?

Livsstilskriminella blattar i förorten däremot, där tycks detta vara vardag. Dock handskas polisen lite varsammare med vår icke skidåkande nyadel.
Citera
2021-02-15, 07:01
Medlem
sovad-p1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är inte det jag försöker förklara för dig. Vapenlicensen som du får utfärdad av polisen kan när som helst dras tillbaka om du anses olämplig som vapenägare. Det är alltså helt i sin ordning att bli av med sina vapen om man anses olämplig.

Du har helt rätt.

Men är politisk tillhörighet ett giltigt skäl?

Kurserna för jägarlicens utgörs numera av människor där majoriteten inte har några som helst skogsplaner.

SD kommer att vara olagligt 2025.
Citera
2021-02-15, 07:10
Medlem
Citat:
Men måste man vara så förbannat specifik med allting? Jag trodde att ni förstod att har man väl tagit jaktexamen så ansöker man om vapnen, det går ju hand i hand!
Vem fan skulle ta jaktexamen för att sedan inte skaffa vapen?

ca 40% av de som tar jägarexamen köper sedan inte vapen, det finns en massa orsaker till att folk tar jägarexamen. Till skillnad från dig är det t ex många som gör det för att få mera kunskap om naturen
Citera
2021-02-15, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Så en (1) stackars patriot på dekis mitt ute i skogen är ett hot medans det kryllar av arbetslösa och beväpnade wannabe-gangsterblattar med skyddsvästar och BMW som skjuter sönder varandra och oskyldiga 12-åringar i våra tre storstadsregioner.

Verkar vara prioriterat av någon med en politisk agenda.

Fritzhemsgatan 61 A832 46 Frösön, är ju inte mitt ute i skogen, utan en lägenhet i et flerbostadshus. Är det en bostadsrättsförening så bör de upplysas om att de har an nazist boende där och att det utgör en fara både för grannar och för själva byggnaden
Citera
2021-02-15, 07:45
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Fritzhemsgatan 61 A832 46 Frösön, är ju inte mitt ute i skogen, utan en lägenhet i et flerbostadshus. Är det en bostadsrättsförening så bör de upplysas om att de har an nazist boende där och att det utgör en fara både för grannar och för själva byggnaden

Låter som en personlig åsikt att nazister är farliga, eller har du fakta som underbygger ditt påstående?

Är de mer eller mindre farliga än livsstilskriminella klaner av invandrare som går runt beväpnade och i skyddsväst medan vi svenska skattebetalare betalar deras arbetslösa tillvaro?
Citera
2021-02-15, 08:19
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Låter som en personlig åsikt att nazister är farliga, eller har du fakta som underbygger ditt påstående?

Är de mer eller mindre farliga än livsstilskriminella klaner av invandrare som går runt beväpnade och i skyddsväst medan vi svenska skattebetalare betalar deras arbetslösa tillvaro?

Nej nu pratar du om IS krigare som Regeringen gärna hämtar hem... Den du citerar pratar om nazister, de riktigt farliga för allmänheten som inte alls har intresse att värna om befolkningen eller samhället!

Snart får jag syntax error
Citera
2021-02-15, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Nej nu pratar du om IS krigare som Regeringen gärna hämtar hem... Den du citerar pratar om nazister, de riktigt farliga för allmänheten som inte alls har intresse att värna om befolkningen eller samhället!

Snart får jag syntax error

I princip alla blattar är felknullade med sina 80 IQ poäng. Ingen av dessa borde få inneha vapen om dom kommer ifrån mellanöstern.
Citera
2021-02-15, 08:29
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hxeba
I princip alla blattar är felknullade med sina 80 IQ poäng. Ingen av dessa borde få inneha vapen om dom kommer ifrån mellanöstern.

Det är korrekt, barn efter 8 år förstår sådant, men inte våra politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in