2021-02-14, 16:36
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Har du inte läst artikeln? Mannen hade tagit jaktexamen och då har man rätt till att ha vapen för helvete.

Rättighet och ha rätt till att ha vapen är olika saker.

Att ha jaktlicens betyder bara att du FÅR ha vapnen.

En rättighet att ha vapen är en annan sak.
Citera
2021-02-14, 18:08
Medlem
LenaPauls avatar
Vapenlagen är så myndigheter kan när som helst komma och hämta vapen pga en lucka i lagstiftningen

Personer kan blivit av med sina vapenlicens när som helst pga att dem har gjort något som inte alls har med saken att göra

Anledningen till det är från början att dem ville att kommunisterna inte ska kunna beväpna sig
Citera
2021-02-14, 18:11
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Rättighet och ha rätt till att ha vapen är olika saker.

Att ha jaktlicens betyder bara att du FÅR ha vapnen.

En rättighet att ha vapen är en annan sak.
Ja exakt till exempel fel politiska åsikter eller rattfylleri kan vara tillräckligt orsak att dem tar vapen
Citera
2021-02-14, 19:54
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallaceShawn
Lite citat för att rädda tråden
Citat:
Det var i samband med en husrannsakan hos mannen som polisen beslagtog bland annat skjutvapen, ammunition och svartkrut. Mannen motsatte sig beslaget och överklagade till Förvaltningsrätten.
Vet någon om orsaken till husrannsakan?
Citera
2021-02-14, 21:12
Medlem
ulliperssons avatar
För mig känns det tryggt att veta att dessa individer inte har rätt att bära vapen.
Citera
2021-02-14, 23:54
Medlem
Det enda jag vill veta här är om mannen hade vapenlicens för samtliga vapen samt svartkrutet.

Någon som har en källa?
Citera
2021-02-15, 00:09
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiklund80
Förlåt, är det olagligt att vara medlem i Nordiska Motståndsrörelsen, NMR?
Okej, han hade svartkrut vilket säkert är ett brott men i övrigt. Vad har han gjort?

NMR..? Skaffa blöjor för övrigt. Ett jävla skämt.

Nej det är inte olagligt, inte heller att inneha svartkrut t ex för laddning av patroner. Men det står ju i artikeln att han är misstänkt för brott, så det är givetvis därför han blivit av med licenserna, inte för att han har varit med i NMR.
Citera
2021-02-15, 00:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Har du inte läst artikeln? Mannen hade tagit jaktexamen och då har man rätt till att ha vapen för helvete.

En extremt dum kommentar. Du har uppenbarligen inte tagit jägarexamen för då skulle du veta att det inte funkar så.
Citera
2021-02-15, 00:34
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
En extremt dum kommentar. Du har uppenbarligen inte tagit jägarexamen för då skulle du veta att det inte funkar så.
Jag tog jaktexamen 2009, så sug min kuk!
Citera
2021-02-15, 00:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Jag tog jaktexamen 2009, så sug min kuk!

Och hur gjorde du när du skaffade vapen? Gick du in i närmsta vapenbutik och viftade med din examen och sa att du ville köpa några gevär?
Citera
2021-02-15, 00:57
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Och hur gjorde du när du skaffade vapen? Gick du in i närmsta vapenbutik och viftade med din examen och sa att du ville köpa några gevär?
Men måste man vara så förbannat specifik med allting? Jag trodde att ni förstod att har man väl tagit jaktexamen så ansöker man om vapnen, det går ju hand i hand!
Vem fan skulle ta jaktexamen för att sedan inte skaffa vapen?
Citera
2021-02-15, 01:09
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Men måste man vara så förbannat specifik med allting? Jag trodde att ni förstod att har man väl tagit jaktexamen så ansöker man om vapnen, det går ju hand i hand!
Vem fan skulle ta jaktexamen för att sedan inte skaffa vapen?

Precis - du ANSÖKER om vapenlicens hos snuten. Om de anser att du är olämplig som vapenägare så får du ingen licens. Det här borde inte vara så svårt att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in