2021-02-09, 17:18
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken prickig
Känns oklart vad dagens deltagare ville ha ut av det hela.

Citera
2021-02-09, 20:22
Medlem
Ograsts avatar
Dagens deltagare verkar helt off! Han reagerar ju inte på nånting!
Citera
2021-02-09, 20:55
Medlem
Hur blir man som killen i kvällens avsnitt? Är det depression eller vad är det som gör att man kan bli så tafatt i vuxen ålder? Givetvis finns det barn med i bilden, förvisso i någorlunda vuxen ålder. Hoppas att dottern ser och lär av sin pappas misstag och åtminstone kan förse sina egna barn med mat på bordet. Tänk att en sunkig Volvo kan vara viktigare än att barnen får mat.
Citera
2021-02-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Hur blir man som killen i kvällens avsnitt? Är det depression eller vad är det som gör att man kan bli så tafatt i vuxen ålder? Givetvis finns det barn med i bilden, förvisso i någorlunda vuxen ålder. Hoppas att dottern ser och lär av sin pappas misstag och åtminstone kan förse sina egna barn med mat på bordet. Tänk att en sunkig Volvo kan vara viktigare än att barnen får mat.

Fick inte intrycket av att han ville vara med överhuvudtaget. Dottern anmälde honom och han gick med på det för att någonstans djupt inom honom så vill han nog bättra på deras relation (möjligt att Jane hade ett finger med i spelet också). Misstänkte att han styrt upp det hela för att slippa sälja bilen, men skönt att det kom fram i slutändan iallafall för att få det bekräftat.

Sen när han vägrar sälja bilen och de fortfarande lever i fattigdom skaffar dottern ett jobb och börjar planera att flytta hemifrån innan hon också blir lika tvärdeprimerad.
Citera
2021-02-09, 21:15
Medlem
Detta avsnittet var deprimerande, hur efterbliven får man vara innan man blir omyndigförklarad?
Allt (dåligt) ljugande och förstörande över en sketen gammal Volvo i en färg som hade kunnat få vem som helst att kaskadspy...

Undrar också hur han kunde ha en så vettig tjejkompis, synd om henne men främst hans stackars dotter.

Hoppas det går bra på hennes nya jobb och att det utvecklas till heltjänst så hon kan flytta hemifrån och slippa både sin far och hans dåliga prioriteringar.
Citera
2021-02-09, 23:32
Medlem
Känner igen killen från i dag, har han varit med i tidigare avsnitt ?
Han hade några gitarrer som han fick sälja då, är det samma kille ?
Citera
2021-02-10, 03:42
Medlem
GoFuckADucks avatar
Skulle va kul och se hur hans nya brud ser ut? Räcker ju med 5min för en fet kossa att fly från en sån tråkig obildad människa. Fattar inte att hans kvinnliga kompis orkar umgås med en sån tråkmåns då hon verkar rätt ok själv.
Citera
2021-02-10, 11:14
Medlem
Vaddå tjejkompis - det var hans stadiga dam.

Var bor han i gbg

Vad är det för volvo - S60?
Citera
2021-02-10, 12:25
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredvilles
Känner igen killen från i dag, har han varit med i tidigare avsnitt ?
Han hade några gitarrer som han fick sälja då, är det samma kille ?

Har svårt att tro att man skulle få vara med två gånger utan att det mörkas, men man vet aldrig. Tycker också jag känner igen honom men tror att nån som liknar honom varit med tidigare.
Citera
2021-02-10, 14:18
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/9O6OeW/peter-gomde-undan-bilen-for-tv-teamet

"Hur mår du i dag?

– Bra. Det rullar på och det går åt rätt håll. Jag tänker mig för på ett annat sätt nu innan jag köper grejer.

Vad var det som gjorde att du hamnade i en så problematisk situation?

– Jag har dyslexi vilket gör att det är svårt att läsa det finstilta i kontrakt och avtal. Men nu vet jag att det finns hjälp att få."

https://www.expressen.se/dinapengar/peter-fick-200-000-i-lon-av-misstag-sedan-rasade-allt/
Citera
2021-02-10, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Dagens deltagare verkar helt off! Han reagerar ju inte på nånting!

Verkar ha gått i arv till dottern också, samma dimmiga och slöa blick. Går båda på medicin eller?

Märkligt avsnitt på många sätt och vis. Ville han ens ha hjälp? Sen måste man ju säga att hans arbetsgivare var schyssta som inte sparkade honom efter att han hade blåst den felaktiga löneutbetalningen på prylar.
Citera
2021-02-10, 15:33
Medlem
När Aftonbladet når Peter har han glädjande nyheter om bilen.
– Jag har sålt den nu och fick dubbelt så mycket jämfört med vad jag blev erbjuden under inspelningen.

Skall vi verkligen tro på detta?
Han är säkerligen en mytoman också.
Väldigt knepigt avsnitt för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in