2021-02-14, 19:23
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vet inte vad? Att övervakningsfilmen som Giuliani först kom över och fulklippte, vilken valdistriktet sedan la ut offentligt i sin helhet för att motbevisa Giuliani, skulle vara fejkad av valdistriktet men Giuliani väljer att hålla tyst?
Jo, det skulle jag nog klassa som att jag är helt säker på att den inte är...
Men du vet alltså inte säkert?

Och även om du skulle ha rätt så är det en droppe i en ocean av fusk, så tydligt är det att det fuskats. Märkligt att du inte kan inse detta enkla faktum själv.
2021-02-14, 19:26
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Frågan kvarstår dock varför så stora delar av samhället vill dölja istället för att göra grundliga genomgångar av vad som skett.

Vill man inte det har man något att dölja.
Exakt! Men det vill inte somliga erkänna.
Citat:
Vem är det som döljer något menar du?
Vad hindrar dig/er från att själva ta tag i det om du tycker det är ett problem? Sätt igång och bevisa valfusket bara, hela världen lyssnar på dig här på internet (om du har något att komma med alltså).
Vad hindrar demokraterna et al och gå ut offentligt och vidgå till en ordentlig forensisk undersöknnig. Mig veterligen har ingen av de som fuskats varit så ärliga. Och det är svårt att komma bort från att det beror på att dom vet att det fuskats.
2021-02-14, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
I riksrätten hävdades att Trump med jurister lämnat in 62 överklaganden pga påstått valfusk. I 61 av fallen avfärdades överklagandet av domstol.

Det skulle vara vara bra om de som inte nöjer sig med domstolarnas beslut är lite mer specifika med vad i domstolsbesluten de är missnöjda med. Annars leder ju inte diskussionen vidare.

Min förklaring:
Domstolarna avvisar stämningarna för att de saknar juridisk hemvist (99% för att en domstol inte har mandat att avgöra ett politiskt beslut. Övriga 1% handlar om teknikaliteter som inte jag förstår)

Pro-trumpers förklaring: Samtliga domare vägrar höra på bevisen för att de är korrupta och tillhör deepstate.

När själva premissen bygger på en konspiration så är det väldigt lätt att fortsätta hävda konspiration. Jag menar, hur argumenterar man med någon som är övertygad om att jorden är platt? Hur når man ut till en sån person?
2021-02-14, 19:28
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
I riksrätten hävdades att Trump med jurister lämnat in 62 överklaganden pga påstått valfusk. I 61 av fallen avfärdades överklagandet av domstol.

Det skulle vara vara bra om de som inte nöjer sig med domstolarnas beslut är lite mer specifika med vad i domstolsbesluten de är missnöjda med. Annars leder ju inte diskussionen vidare.
Det finns faktiskt info om det i tråden, men dom förnekarna spammar ju tråden med nonsens och ovidkommande saker.

Här har du en sida där du kan hitta en del information:

http://wiseenergy.org/Energy/Election/2020_Election_Cases.htm

Observera att förnekarna totalt har förnekat den.
2021-02-14, 19:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Men du vet alltså inte säkert?

Och även om du skulle ha rätt så är det en droppe i en ocean av fusk, så tydligt är det att det fuskats. Märkligt att du inte kan inse detta enkla faktum själv.

Hur skulle man kunna veta det säkert på ett sätt som tillfredsställer en fåntratt som dig? Inte ens om jag själv hade ansvarat för filmerna och videoövervakat inspelningarna dygnet runt sedan de togs så hade du ju varit nöjd - du hade bara skrivit att det kunde vara förfalskat.

Men, det enkla faktumet att Giuliani motbevisades och inte har hörts av sedan dess i frågan är tillräckligt bevis för alla med fungerande Hjärnkontor. Att ingen heller har motbevisa filmerna på en enda punkt trots att de ligger öppet för alla, är ytterligare bevis för att de är ok.
2021-02-14, 19:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Exakt! Men det vill inte somliga erkänna.

Vad hindrar demokraterna et al och gå ut offentligt och vidgå till en ordentlig forensisk undersöknnig. Mig veterligen har ingen av de som fuskats varit så ärliga. Och det är svårt att komma bort från att det beror på att dom vet att det fuskats.

Varför i hela friden skulle demokraterna undersöka anklagelser mot dem själva - anklagelser som de inte ens tror på?

Om det verkligen har fuskats är det givetvis k republikanernas intresse att bevis detta - så frågan du borde ställa dig själv är förstås varför i hela friden de inte gått vidare med detta om de verkligen tror på det?
Svaret är givetvis så enkelt som att de vet att det är struntprat.
2021-02-14, 19:37
Bannlyst
Citat:
Jo, det är precis vad som skett. Är du så infernaliskt korkad att du tror att amerikas president och miljoner andra människor river upp himmel och jord för något som inte har bäring på verkligheten!!!??? Att de hittar på allt för att de är dåliga förlorare, som i ett jävla sportevenemang??!! Skärpning tack!

Lugna ner dig är du snäll. Du verkar ha tagit detta personligt och jag vill påminna om att varken du eller jag har rösträtt i USA. Så lugna ner dig och sluta förolämpa alla i tråden om du verkligen är ute efter att få igång en diskussion.
2021-02-14, 19:38
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Min förklaring:
Domstolarna avvisar stämningarna för att de saknar juridisk hemvist (99% för att en domstol inte har mandat att avgöra ett politiskt beslut. Övriga 1% handlar om teknikaliteter som inte jag förstår)
Ungefär det jag sagt, fast med omvända siffror, juridiska teknikaliteter, även om vissa domare har skyllt på just hemvist. Men stort tack för erkännandet.
Citat:
Pro-trumpers förklaring: Samtliga domare vägrar höra på bevisen för att de är korrupta och tillhör deepstate.
Inte alls sant, vilket min poster i tråden är bevis på. Men korruptionen är djup, mycket djup. Är man lite påläst om tidigare presidenter så vet man hur djupt, eller högt upp korruptionen når och en president har inte så mycket makt som man tror.
Citat:
När själva premissen bygger på en konspiration så är det väldigt lätt att fortsätta hävda konspiration. Jag menar, hur argumenterar man med någon som är övertygad om att jorden är platt? Hur når man ut till en sån person?
Beundransvärt att du kan erkänna din inkompetens så enkelt utan vidare. Att jorden skulle vara platt är naturligtvis ljusår ifrån konspirationen som förde en diktator till presidentposten i USA.

Ni förnekar er inte, men bidrar till god underhållning.
2021-02-14, 19:41
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Hur skulle man kunna veta det säkert på ett sätt som tillfredsställer en fåntratt som dig? Inte ens om jag själv hade ansvarat för filmerna och videoövervakat inspelningarna dygnet runt sedan de togs så hade du ju varit nöjd - du hade bara skrivit att det kunde vara förfalskat.

Men, det enkla faktumet att Giuliani motbevisades och inte har hörts av sedan dess i frågan är tillräckligt bevis för alla med fungerande Hjärnkontor. Att ingen heller har motbevisa filmerna på en enda punkt trots att de ligger öppet för alla, är ytterligare bevis för att de är ok.
Clown. Det är inte mig du ska tillfredsställa, det är det amerikanska folket.

Jag blir aldrig nöjd förrän saker och ting är fastspikade. Och än så länge är det inte det hur mycket du än primalskriker och nedvärderar min person. Punkt!
2021-02-14, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ungefär det jag sagt, fast med omvända siffror, juridiska teknikaliteter, även om vissa domare har skyllt på just hemvist. Men stort tack för erkännandet.

Inte alls sant, vilket min poster i tråden är bevis på. Men korruptionen är djup, mycket djup. Är man lite påläst om tidigare presidenter så vet man hur djupt, eller högt upp korruptionen når och en president har inte så mycket makt som man tror.

Beundransvärt att du kan erkänna din inkompetens så enkelt utan vidare. Att jorden skulle vara platt är naturligtvis ljusår ifrån konspirationen som förde en diktator till presidentposten i USA.

Ni förnekar er inte, men bidrar till god underhållning.

Har du funderat på varför så få tar dig på allvar?
Trots alla dina fantastiska bevis.
Trots att du fått det sista ordet och ingen har sagt emot
Ekar det tyst?
Just sayin
2021-02-14, 19:42
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Varför i hela friden skulle demokraterna undersöka anklagelser mot dem själva - anklagelser som de inte ens tror på?

Om det verkligen har fuskats är det givetvis k republikanernas intresse att bevis detta - så frågan du borde ställa dig själv är förstås varför i hela friden de inte gått vidare med detta om de verkligen tror på det?
Svaret är givetvis så enkelt som att de vet att det är struntprat.
Otroligt!

För att bevisa för såna som undertecknad och miljoner amerikanska medborgare att de inte fuskat förstås!

Kallas för vanlig hederlighet.
2021-02-14, 19:45
Medlem
Citat:
Jo, det är precis vad som skett. Är du så infernaliskt korkad att du tror att amerikas president och miljoner andra människor river upp himmel och jord för något som inte har bäring på verkligheten!!!??? Att de hittar på allt för att de är dåliga förlorare, som i ett jävla sportevenemang??!! Skärpning tack!
Grejen är att jag inte behöver tro på något. Det är ju lite upp till losern-trumps sak att ta fram bevis. Tro får en göra i kyrka, för beläggen för valfusk kräver ganska mycket av tro. Men en varningen finger var väll trumps eget odds på insamlingen för valfusk. Hur mycket av de insamlade pengarna får andra till andra saker än ”valfuskbevidandet”?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in