Citat:
Ursprungligen postat av
Homes
Istället för att bara såga mina teorier, berätta istället vad DU tror.
Varför presenterade KP SE som mördare, utan att ha några som helst bevis?
För att han är som många privatspanare. Fastnar i sin egen teori och kan inte släppa. Benhård tro på sin teori, trots att det saknas tecken på att den stämmer. I kombination med att han inser att det inte finns något tydligt att hitta i materialet de haft tillgång till.
Att vi inte kan bli säkra på vem som mördade Palme med materialet i PU förstår säkert alla innerst inne. Jag tror det var bestämt på förhand att detta var sista omstarten.
En tilltro till att det säkert ramlar fram något om man går ut offentligt. Han tror att nånting ska komma fram när man sätter punkten. Men inte ett smack har ramlat fram.
Det gör att detta antiklimax till och med blivit ett antiklimax för KP när månaderna gått.
Jag tror KP är förvånad att inte ens 20% håller med honom. Att inte en enda insatt offentlig person håller med.
Men... Det kan också vara så att KP resonerade då här: "Vi pekar ut den som i materialet från mordplatsen haft möjlighet utföra mordet. Är GM någon som inte identifierats runt mordplatsen är det ändå omöjligt lösa".
KP öppnade ju verkligen upp för att det mycket väl kan ha varit någon annan än SE. Vilket ju i sig antyder att han inte sitter på något av värde mot SE.