2021-02-03, 17:45
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
https://instagram.com/sebastjanofficial?igshid=vdmky37xsdba

Sebastian från Dödspatrullen e inblandad.

Sebastjan Olsson är till att börja med inte en del av dödspatrullen . Han är med i det här målet och blev dömd till 10 månaders fängelse efter att bidragit med information om huvudmannen i ärendet till polis och åklagare . Jag läste den här förundersökningen mål nr 6683-17 för 2 år sedan och blev förvånad över hur Sebastjan rakt av golade på huvudmannen med flera . Jag har hört att Sebastjan Olsson blev knivhuggen och skjuten efter att de läckt ut att han är en golare och nu gömmer han sig tydligen i Spanien med ett pris på sitt huvud . Ska bli spännande att se dokumentären som kommer den 15 februari på TV4 .
Citera
2021-02-03, 19:03
  #98
Medlem
är detta samma mål som https://www.tv4play.se/program/operation-casino ?
Citera
2021-02-03, 22:44
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
är detta samma mål som https://www.tv4play.se/program/operation-casino ?

Japp, tack för tipset.
Citera
2021-02-04, 20:10
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insider08
Sebastjan Olsson är till att börja med inte en del av dödspatrullen . Han är med i det här målet och blev dömd till 10 månaders fängelse efter att bidragit med information om huvudmannen i ärendet till polis och åklagare . Jag läste den här förundersökningen mål nr 6683-17 för 2 år sedan och blev förvånad över hur Sebastjan rakt av golade på huvudmannen med flera . Jag har hört att Sebastjan Olsson blev knivhuggen och skjuten efter att de läckt ut att han är en golare och nu gömmer han sig tydligen i Spanien med ett pris på sitt huvud . Ska bli spännande att se dokumentären som kommer den 15 februari på TV4 .


han verkar iaf vara grovt efterbliven, han kommentera att alla pengar han har i fickan är *hans* oavsett om han har bedragit folk på pengarna

btw, hoppas någon skjuter honom i huvudet.
Citera
2021-02-14, 10:48
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insider08
Sebastjan Olsson är till att börja med inte en del av dödspatrullen . Han är med i det här målet och blev dömd till 10 månaders fängelse efter att bidragit med information om huvudmannen i ärendet till polis och åklagare . Jag läste den här förundersökningen mål nr 6683-17 för 2 år sedan och blev förvånad över hur Sebastjan rakt av golade på huvudmannen med flera . Jag har hört att Sebastjan Olsson blev knivhuggen och skjuten efter att de läckt ut att han är en golare och nu gömmer han sig tydligen i Spanien med ett pris på sitt huvud . Ska bli spännande att se dokumentären som kommer den 15 februari på TV4 .

Stämmer det verkligen?
Ska man tro hans Instagram så är han stolt över programmet och skyltar med att han lever det goda livet i ett varmt land.

Jag är mest nyfiken på om han är svensk. Han ser både svensk och icke svensk ut. Plus hans Instagram fylls med dålig svenska som kallar han bror, kusse mm.
Citera
2021-02-14, 14:15
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Stämmer det verkligen?
Ska man tro hans Instagram så är han stolt över programmet och skyltar med att han lever det goda livet i ett varmt land.

Jag är mest nyfiken på om han är svensk. Han ser både svensk och icke svensk ut. Plus hans Instagram fylls med dålig svenska som kallar han bror, kusse mm.
Läs förundersökningen så kommer du få se att allt pekar på att han är en golbög.
Hans farsa kommer iaf ifrån iran men avled för några år sedan om jag nu tänker på rätt person.
Citera
2021-02-14, 14:44
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acaii
Läs förundersökningen så kommer du få se att allt pekar på att han är en golbög.
Hans farsa kommer iaf ifrån iran men avled för några år sedan om jag nu tänker på rätt person.


Har inte läst den, har ingen tillgång till data. Han försöker inte direkt dölja sig om han nu är golare. Några försöker kalla han det men han hänvisar själv att man ska kolla FUP. Han räknar väl att ingen kommer orka läsa om han nu är skyldig.
Dom som sitter inne, kommer nog definitivt lusläsa den för att se om han skyldig.
Så han lär bli grovt misshandel i framtiden i så fall.
Citera
2021-02-14, 14:54
  #104
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Vi har alltså ca 10 Iranier som blivit friade för penningtvätt då dom sagt att pengarna är gåva från hemlandet, handlade om rätt stora summor med, hur kommer det sig att det är såpass många Iranier som varit målvakter?
Inte så konstigt om Iranier blir frikända. Åklagare Ma1a K0llinger har barn ( nu myndigt) med kriminell Iranier.
Citera
2021-02-14, 15:24
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Inte så konstigt om Iranier blir frikända. Åklagare Ma1a K0llinger har barn ( nu myndigt) med kriminell Iranier.
Det där låter intressant. Lust att utveckla? Vilken typ av brottslighet ägnar han sig åt?
Citera
2021-02-14, 17:40
  #106
Medlem
Inte konstigt att många inte orkar läsa fupen , den är cirka 25.000 sidor , ganska så omfattande med andra ord . Jag har läst den mål nr 6683-17 den finns att beställa från Uppsala tingsrätt. Jag kan sammanfatta i korthet vem som sagt vad . Sebastjan Olsson sarmadi golar på huvudmannen ett flertal gånger i flera olika förhör . Sebastjan pekar även ut en av dom så kallade rekryterarna i Göteborg. Även två mål vakter i målet som Sebastjan värvat golar på huvudmannen med flera . Man kan lugnt säga att den där Sebastjan är en golbög. Sen finns de låntagare som rakt upp och ner berättar exakt hur allting har gått till för polisen. Jag har kommit fram till att det är 17 låntagare som golar ner sig själva och tar med sig ett flertal av dom som är högre upp i pyramiden. Det stämmer att Sebastjan är halv iranier och att åklagaren Maja Kullinger har barn med en kriminell iranier . Nu spekulerar jag men de kanske är därför som iranierna i detta mål blev frikända . Maja yrkade på 1 års fängelse för Sebastjan trots att hon de fakto borde ha yrkat 4 år med tanke på hur insyltad han va i den här härvan . Att han golade på huvudmannen kanske gjorde att Maja valde att se mellan fingrarna till vad han egentligen var skyldig till . Men det behöver inte vara så jag spekulerar bara .
Citera
2021-02-14, 17:46
  #107
Medlem
Löjligt att killen stoltserar på sin instagram och att han är stolt över sin delaktighet i den här härvan , om jag vore han hade jag gömt mig under en Sten och fortsatt röka på tills mina lungor sprängs 😂
Citera
2021-02-14, 17:51
  #108
Medlem
Huvudmannen och hans som stog under huvudmannen som rekryterare har i sina förhör sagt INGA KOMMENTARER när dom fått frågor om andra personer än sig själva . Kriminella som lever efter nån sorts tystnadskultur . Otroligt glad över att dom fälldes trots sitt nekande , det visar att det fortfarande finns hopp för vårt rättsväsende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in