2021-02-12, 22:13
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag tror att detta var en av de dummaste åsikter jag någonsin läst på Flashback. Absolut. Helt seriöst.

A (du?) spenderar tid och pengar på t.ex. spel, horor, sprit, droger, solresor, prylar men skiter i att ha mat hemma för mer än för två dagar.

B (prepper)- köper ett extra paket ris eller något liknande vid varje veckoinköp och har efter ett halvår eller ett år ett förråd för att kunna ta hand om sin familj vid en kris. Hen har också tänkt på hur hen ska klara vatten och värme för familjen i händelse av en kris. MSB:s broschyr som gick ut till alla hushåll för två år sedan har varit inspirationskällan- den som A aldrig sett, förstått eller glömt.

A kräver nu att B:s mat ska konfiskeras? Du kan helt enkelt inte var frisk i huvudet.
”Frisk i huvudet”? När folk gått 3 dagar utan mat så kommer många hungriga anta vilka resonemang som helst för att rättfärdiga att ta vad de vill ha. Det kan du vara helt säker på. Se hur huvudlöst många beter sig även när de är mätta. Kolla hur Löfvén och hans hejdukar står och ljuger som det passar dom trots att de blir filmade: mätta, välbetalda och välmående. Gissa hur de kommer låta när de får panik.
Citera
2021-02-12, 22:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag tror att detta var en av de dummaste åsikter jag någonsin läst på Flashback. Absolut. Helt seriöst.

A (du?) spenderar tid och pengar på t.ex. spel, horor, sprit, droger, solresor, prylar men skiter i att ha mat hemma för mer än för två dagar.

B (prepper)- köper ett extra paket ris eller något liknande vid varje veckoinköp och har efter ett halvår eller ett år ett förråd för att kunna ta hand om sin familj vid en kris. Hen har också tänkt på hur hen ska klara vatten och värme för familjen i händelse av en kris. MSB:s broschyr som gick ut till alla hushåll för två år sedan har varit inspirationskällan- den som A aldrig sett, förstått eller glömt.

A kräver nu att B:s mat ska konfiskeras? Du kan helt enkelt inte var frisk i huvudet.
Skriver under.

Min jordkällare i skogen hittar du aldrig, Torshammarn! Muahhaha!
Citera
2021-02-13, 01:44
Medlem
Hur ”kommer man åt” sitt eget matförråd? Jag köpte en liten fånig krislåda. Kokutrustningen i den ser läskig ut. Måste ha t-sprit att elda med, ska jag köpa en liter på Ica, och hur fan förvarar jag brandfarlig t-sprit?

Ok, kanske bättre sno av nån riktig prepper.

Men seriöst, var förvarar jag t-sprit? Jag bor i lägenhet utan källarförråd och garage.
Citera
2021-02-13, 12:03
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovk
Hur ”kommer man åt” sitt eget matförråd? Jag köpte en liten fånig krislåda. Kokutrustningen i den ser läskig ut. Måste ha t-sprit att elda med, ska jag köpa en liter på Ica, och hur fan förvarar jag brandfarlig t-sprit?

Ok, kanske bättre sno av nån riktig prepper.

Men seriöst, var förvarar jag t-sprit? Jag bor i lägenhet utan källarförråd och garage.
Ställ spriten i städskåpet. Har du ett låsbart fack där för barnsäkerhet kan du ställa den där.
Citera
2021-02-14, 12:04
Medlem
bajssprutans avatar
Skulle inte rekommendera det. När det har gått ungefär en vecka sedan jag har fått en rejäl köttbit börjar kannibalism att framstå som ett vettigt alternativ.

Undrar om TS hade passat i rätten dillkött ? Eller tacos ?
Borde funka även om det är en senig seg liten nörd.
Eller en fårskalle-i-kål för att göra en norsk klassiker.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-02-14 kl. 12:07.
Citera
2021-02-14, 12:23
Medlem
FieryBirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
En riktigt prepper har ett panic room/bunker där de förvarar sig själv samt alla förnödenheter.
En riktig prepper har även skjutvapen samt larm och kameror för att upptäcka inkräktare på sin mark.
Citera
2021-02-14, 12:44
Medlem
Du går med i en Facebook-grupp för preppers, med en fejk tjejprofil, och skriver privata meddelanden till alla preppers(som ju också är incels) och vips har de avslöjat all information du behöver. Denna information sparar du sedan till apokalypsen kommer. Typ något sånt tänker jag spontant.
Citera
2021-03-02, 02:48
Medlem
Jag skulle säga att den bästa maten finns i trädgården
Citera
2021-03-02, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Du går med i en Facebook-grupp för preppers, med en fejk tjejprofil, och skriver privata meddelanden till alla preppers(som ju också är incels) och vips har de avslöjat all information du behöver. Denna information sparar du sedan till apokalypsen kommer. Typ något sånt tänker jag spontant.
Incels... :P
Eller så får man stalka nån från matbutiken som plockat på sig överdrivet mkt konserver och ris. Följ efter personen med bilen och notera var gömman är för framtiden
Citera
2021-03-02, 03:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThePhils
Ingen tvekan om att en hel del "stadsbor" i händelse av samhällskollaps skulle söka sig ut till landsbygden i jakt på föda...& för att stjäla & plundra.

Och sen, på sin resa mot den norrländska landsbygden, inser de att de inte kommer att komma längre än till Uppsala i sin Porsche Cayenne eftersom Statoil-macken vid Järva krog har bommat igen och de glömde bort att tanka fullt kvällen innan när de parkerade med sitt falska handikapptillstånd på gatan utanför lägenheten på Östermalm.

Jag är övertygad om att vi preppers som bor norr om, säg Tierp, inte har nåt att frukta av rövarna från stureplansskogen....
Citera
2021-03-02, 03:26
Medlem
[quote=PerTinent|
Jag är övertygad om att vi preppers som bor norr om, säg Tierp, inte har nåt att frukta av rövarna från stureplansskogen....[/QUOTE]
Ja det är du inte ensam om att tro
Citera
2021-03-13, 08:26
Medlem
Henriksss avatar
En preppers matförråd kommer du aldrig åt.
En prepper ser helheten inklusive hot.
En prepper tänker på och går igenom olika scenarier dagligen. Hela tiden kommer preppern på bättre och bättre lösningar. En prepper tänker långsiktigt och många steg framåt.

Du menar nog en Svensson som bunkrar toapapper och ravioli. En sådan bunkrare/hamstrare kan du lätt ta varor av.

Blanda dock inte ihop begreppen prepper och hamstrare!
Senast redigerad av Henrikss 2021-03-13 kl. 09:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in