2021-02-14, 11:29
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Jag var hos en läkare (kan till och med ha varit en överläkare) häromdan och vi kom in på ämnet Covid strax innan jag skulle åka hem. Jag frågade om det här med vaccin och om man borde ta det. Han tittade bara på mig en stund innan han skakade på huvudet.

Man börjar ju undra vad de vet som inte vi vet

Jag läser fortfarande om många läkare och sjuksköterskor runtom i världen som vägrar vaccinera sig.

Min upplevelse är tvärtom. Känner flera läkare och alla vill vaccinera sig så fort som möjligt. En av dem har redan gjort det. Däremot verkar de inte särskilt rädda för att bli smittade av Corona. De läkare jag känner rör sig ute i samhället mer än jag själv. De åker till Åre, går på restaurang, har barnkalas (!) etc.
Citera
2021-02-14, 11:32
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Japp, Göteborg med omnejd som har 20% av alla nya fall är den brittiska, skulle väl bara kunna sluta på ett sätt.

Om Stockholm var hårdast drabbat i våg 1, Skåne i våg 2 så blir det nog Västra Götaland i våg 3.

Och den är rejält mer dödlig:

”Att den brittiska mutationen är mer smittsam är klarlagt.
Nu kommer rapporter från Storbritannien att varianten också är mer dödlig.
– Helhetsbilden visar att det är 40-60 procent högre risk att läggas in på sjukhus och för dödsfall, säger Neil Ferguson, epidemiolog och rådgivare för den brittiska regeringen till The New York Times.”

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/varningen-brittisk-mutation-mer-dodlig/

Kan bli riktigt otäckt om några veckor.
Citera
2021-02-14, 11:33
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Kvinnor och mäns immunförsvar beter sig olika. Män har fler ACE-receptorer. Kvinnor har tex lättare för att få allergier. Dr John Campbell nämnde detta.

Jojo, visst är det så. Men att det skulle vara SÅ stor skillnad är bara nys.

Intressant om långtidscovid:

Viruset gömmer sig i hjärnan! Grattis er alla som haft covid! Ni springer runt med hjärnherpes!

Ingen större skada skedd dock. Man får ju vara rätt korkad för att åka på covid från första början.

https://www.webmd.com/lung/news/20210125/covid-19-may-hide-in-brains-and-cause-relapses

https://www.mdpi.com/1999-4915/13/1/132/htm

Ni som haft covid kan ju se fram emot Parkinsons, MS och lite andra goa grejer.

"“Once it infects the brain, it can affect anything because the brain is controlling your lungs, the heart, everything,” he said. “The brain is a very sensitive organ. It’s the central processor for everything.”

COVID-19 survivors whose infections reached their brain could also become susceptible to other serious medical conditions in the future, such as Parkinson’s disease, multiple sclerosis, cognitive decline and autoimmune diseases, he added."
Senast redigerad av Cancerogen 2021-02-14 kl. 11:36.
Citera
2021-02-14, 11:35
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Dom vet samma sak som andra vet, att i princip bara 80+ och sköra människor dör av viruset. Och det värsta av allt är att det är förbjudet att påtala det offentligt. Gör man det blir man censurerad på Facebook, Youtube eller blir tvungen att sluta sitt jobb som den där forskaren som kom fram till "fel" slutsatser.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Min upplevelse är tvärtom. Känner flera läkare och alla vill vaccinera sig så fort som möjligt. En av dem har redan gjort det. Däremot verkar de inte särskilt rädda för att bli smittade av Corona. De läkare jag känner rör sig ute i samhället mer än jag själv. De åker till Åre, går på restaurang, har barnkalas (!) etc.
Sjukvårdspersonal är väl som människor är mest, olika varandra men ungefär lika som landets befolkning.
I Sverige vill över 80 % av befolkningen vaccinera sig och så är det gissningsvis inom vården också.
Citera
2021-02-14, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja hur många är kvar att vaccinera..9,5 miljoner eller så?

I princip alla som inte är politiker eller anhöriga till politiker. 22 233 är fullt vaccinerade i Stockholm.

Så är fas två på gång? Nej. Ska alla fuskare få en andra dos av pfizer? Japp!
Senast redigerad av DrKrispo 2021-02-14 kl. 11:48.
Citera
2021-02-14, 11:46
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja hur många är kvar att vaccinera..9,5 miljoner eller så?

Varför skulle man vaccinera alla när flockimmunitet inte fungerar?
Citera
2021-02-14, 11:46
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det går att fixa all vaccinering på två månader.
Det som krävs är en vaccinatör per 500 personer som ska vaccineras.
Det är rätt mycket luft i den beräkningen så det finns tid för långhelgen, problem och sjukdom.
1 vaccinatör
2 x 20 arbetsdagar
8 timmars arbetsdag
15 minuter per vaccination
2 vaccinationer person

Skåne klarar 140.000/vecka enligt de själva.
Resten är matematik
Citera
2021-02-14, 11:47
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför skulle man vaccinera alla när flockimmunitet inte fungerar?

Vad menar du med att det inte fungerar?
Citera
2021-02-14, 11:51
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vad menar du med att det inte fungerar?
Lyssnade på en intervju med en läkare. Det fanns ett ställe som fick 70% smittade, flockimmunitet. Sedan kom det en annan variant och gick igenom folket ändå och återsmittade. Alltså fungerar inte flockimmunitet. Han trodde även att vi kommer få ta covid vaccin varje år för att viruset ändrar sig hela tiden.
Citera
2021-02-14, 11:52
Medlem
Citat:
Lyssnade på en intervju med en läkare. Det fanns ett ställe som fick 70% smittade, flockimmunitet. Sedan kom det en annan variant och gick igenom folket ändå och återsmittade. Alltså fungerar inte flockimmunitet. Han trodde även att vi kommer få ta covid vaccin varje år för att viruset ändrar sig hela tiden.

Du menar att flock utan immunitet inte funkar.
Citera
2021-02-14, 12:09
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Hur många har i år dragit iväg på sportlov för att hämta hem virus ?
Påminner om The Matrix. Vissa personer är så vilse inne i systemet så de kan inte föreställa sig något annat än att åka iväg till fjällen och åka skidor. De är ju kungarna och drottningarna över allt, annars rasar de farligt glappande kulisserna ihop.
Citera
2021-02-14, 12:15
Avslutad
Citat:

Stället du syftar på är staden Manaus i Brasilien.

Dom drabbades hårt av första vågen, sen kom andra vågen med det muterade viruset och slog till som en slägga ungefär, sjukvården kollapsade, syrgasen tog slut.

Dem trodde de skulle ha flockimmunitet, men icke sa nicke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in