2021-02-14, 11:01
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Att vara någonstans på mitten är väl mer svenskt än något? "Lagom": inte sämst och inte bäst.

Och ekonomin rullar på.. Efter pandemin har vi en statsskuld på ca 40% när Finland kommer att ha en skuld på ca 70%. Och Italien, Grekland, Spanien ska vi inte ens prata om när det gäller skuldsättning..

Italien, Grekland och Spanien hade en kass ekonomi innan pandemin. Varför jämföra med länder som gjort sämre ifrån sig än länder som gjort bättre ifrån sig?

edit: 23e sämst i världen är fan inte mitten.
Citera
2021-02-14, 11:05
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnneknorrhane
Det finns flera bra studier på pdf nere på den sidan jag pratade om .
I artikeln handlar det om en pressträff för att uppmana läkare och hälsoinstitut över hela världen .
Klicka in o läs artikeln och pdf filen som har många sidor där de beskriver flera studieresultat.
Eller förtränger du sanningen såpass att du ej behagar klicka in på den sidan jag pratar om o läsa på engelska ?
Det finns flera små studier som visar på positiva resultat av Ivermectin nu än tidigare.
Det är därför bra att en större studie nu äntligen genomförs så att det säkert fungerar utan större biverkningar med de doser som används vid behandling av covid-19.

Några intressanta rön som framfördes i någon av länkarna är att följande preparat bedöms näst intill verkningslösa eller tom. skadliga.
Convalescent Serum
Corticosteroids (verksamt i inflamationsfasen)
Hydroxychloroquine
Interferon (verksamt innan smitta bryter ut)
Lopivinar - Ritonavir
Remdesivir (minskar inte dödligheten, men kortar vårdtiden)
Tocilizumab
https://covid19criticalcare.com/wp-content/uploads/2020/12/FLCCC-PressConferencePresentation-Dec4-Houston.pdf

PS
Johnneknorrhane, vad har man för "fel" när man ens kommer på tanken att andra förtränger sanningen?
Efter sig själv dömer man andra?
Citera
2021-02-14, 11:06
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
hoppas du säger/tänker högt på samma sätt om du själv drabbas, men jag har ju förstått att du inte är kvinna...var rädd om testiklarna dom kan covid även ta hand om.

Butthurt?

Har jag fel i mitt resonemang eller?
Helt orimligt att de lindrigast drabbade skulle ha längst konvalescens.

Således är det något som inte stämmer. Inte konstigare än så.

Om nu män drabbas svårast av covid är det väl jävligt märkligt att 2/3 av de med långtidscovid är kvinnor och 80% av de som hänger i covidgrupper på facebook är kvinnor.

Tror snarare att det i hälften av kvinnors fall är frågan om kvinnor som knaprar psykofarmaka och har "svaga nerver". Skulle vara intressant att veta hur stor andel som någon gång gått i terapi.
Citera
2021-02-14, 11:08
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ny vitamin d studie från Spanien. Minskar dödligheten 60% om man ger vitamin d i hög dos på sjukhus. Dessutom inga biverkningar av vitamin d.

"Findings: ICU assistance was required by 110 (11.8%) participants. Out of 551 patients treated with calcifediol at admission, 30 (5.4%) required ICU, compared to 80 out of 379 controls (21.1%; p<0.0001). Logistic regression of calcifediol treatment on ICU admission, adjusted by age, gender, linearized 25(OH)D levels at baseline, and comorbidities showed that treated patients had a reduced risk to require ICU (RR 0.18 [95% CI 0.11;0.29]). Baseline 25(OH)D levels inversely correlated with the risk of ICU admission (RR 0.53 [95% CI 0.35;0.80]). Overall mortality was 10%. In the Intention-to-treat analysis, 36 (6.5%) out of 551 patients treated with calcifediol at admission died compared to 57 patients (15%) out of 379 controls (p=0.001). Adjusted results showed a reduced mortality for more of 60%."

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3771318

Nu förstår jag varför läkare och vaccintillverkarna vägrar vaccinera sig.

De flesta läkare känner nog redan till det här sedan länge. Frågan är varför det är så tyst om det?

Varför undanhåller de sådan här info? Jo, för att mäktiga aktörer vill att alla ska vaccinera sig.
Citera
2021-02-14, 11:09
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
jag kör 47,5 mikrogram om dagen samt zink och selen.

det där snabbtestets dr john körde finns det via apoteket??

Beställde test från cerascreen.se nu. 266 kr om man anger sin "spamemailaddress". Ska bli intressant att se vilken nivå man har
Citera
2021-02-14, 11:13
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Nu förstår jag varför läkare och vaccintillverkarna vägrar vaccinera sig.

De flesta läkare känner nog redan till det här sedan länge. Frågan är varför det är så tyst om det?

Varför undanhåller de sådan här info? Jo, för att mäktiga aktörer vill att alla ska vaccinera sig.

Minskar risken för IVA till en femtedel så känns det mycket tryggare ja. Tänk om man gjort dessa studier i början av pandemin o tidigt rekommenderat tx 4000 enhet om dagen. Hade vi fortfarande haft en pandemi då?
Citera
2021-02-14, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Butthurt?

Har jag fel i mitt resonemang eller?
Helt orimligt att de lindrigast drabbade skulle ha längst konvalescens.

Således är det något som inte stämmer. Inte konstigare än så.

Om nu män drabbas svårast av covid är det väl jävligt märkligt att 2/3 av de med långtidscovid är kvinnor och 80% av de som hänger i covidgrupper på facebook är kvinnor.

Tror snarare att det i hälften av kvinnors fall är frågan om kvinnor som knaprar psykofarmaka och har "svaga nerver". Skulle vara intressant att veta hur stor andel som någon gång gått i terapi.
Kvinnor och mäns immunförsvar beter sig olika. Män har fler ACE-receptorer. Kvinnor har tex lättare för att få allergier. Dr John Campbell nämnde detta.
Citera
2021-02-14, 11:14
Medlem
Hur många har i år dragit iväg på sportlov för att hämta hem virus ?
Citera
2021-02-14, 11:19
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatamoderata
Dessa mediciner kommer att finnas så småningom.

Bergström yrar fortfarande om att det är möjligt att vaccinera alla till midsommar. Men han är, utöver regeringen, ganska ensam om den prognosen. Det har gått politik i prognosen. Drar vaccineringarna ut på tiden, dra det ner regeringen, i träsket. Därav glädjeprognoserna.
Det går att fixa all vaccinering på två månader.
Det som krävs är en vaccinatör per 500 personer som ska vaccineras.
Det är rätt mycket luft i den beräkningen så det finns tid för långhelgen, problem och sjukdom.
1 vaccinatör
2 x 20 arbetsdagar
8 timmars arbetsdag
15 minuter per vaccination
2 vaccinationer person
Citera
2021-02-14, 11:23
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Hur många har i år dragit iväg på sportlov för att hämta hem virus ?

Jag bor nära ett vanligt semestermål i Sverige och är ärligt talat chockad över hur mycket folk som kommit denna helgen. Alltså det är sanslöst.

Gissar på att det kommer bli en stor ökning efter sportlovet!! Och då är det väl inte ens stockholmare nu va? Hörde att det var Göteborg som har lov nu...
Citera
2021-02-14, 11:23
Medlem
allt.o.ingets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Jag var hos en läkare (kan till och med ha varit en överläkare) häromdan och vi kom in på ämnet Covid strax innan jag skulle åka hem. Jag frågade om det här med vaccin och om man borde ta det. Han tittade bara på mig en stund innan han skakade på huvudet.

Man börjar ju undra vad de vet som inte vi vet

Jag läser fortfarande om många läkare och sjuksköterskor runtom i världen som vägrar vaccinera sig.

Dom vet samma sak som andra vet, att i princip bara 80+ och sköra människor dör av viruset. Och det värsta av allt är att det är förbjudet att påtala det offentligt. Gör man det blir man censurerad på Facebook, Youtube eller blir tvungen att sluta sitt jobb som den där forskaren som kom fram till "fel" slutsatser.
Citera
2021-02-14, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag bor nära ett vanligt semestermål i Sverige och är ärligt talat chockad över hur mycket folk som kommit denna helgen. Alltså det är sanslöst.

Gissar på att det kommer bli en stor ökning efter sportlovet!! Och då är det väl inte ens stockholmare nu va? Hörde att det var Göteborg som har lov nu...

Japp, Göteborg med omnejd som har 20% av alla nya fall är den brittiska, skulle väl bara kunna sluta på ett sätt.

Om Stockholm var hårdast drabbat i våg 1, Skåne i våg 2 så blir det nog Västra Götaland i våg 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in