2021-02-06, 17:19
Medlem
Fy fan vad vinklat SVT är. Här ska man fälla en tår över en "stackars bedragerska" som det är sååå synd om. Tänk på offren istället.
Citera
2021-02-06, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Vad hette hon innan det blev Jansson?
Var hade pappan bilförsäljningen?
Uppväxt utanför stan, var?
Wreder
Minns inte. Utmed E20 norrut?
Lyrestad eller Sjötorp, minnet sviker här med.
Citera
2021-02-13, 01:00
Medlem
Jag såg en intervju med henne när hon berättade att hon (fortfarande i Sverige, med stundande bedragarrättegångar) hade planerat att ge upp, men att hennes dotter inte fick lov att bo i fosterhem hos hennes syster... att hennes dotter sagt "mamma, lämna mig aldrig mer"... och att det var då hon bestämde sig för att fly till Etiopien.

På den tiden det begav sig fick polisen efter ett tag sätta upp en regel att ingen polis fick vara ensam med Ingela i samma rum eftersom hon var så manipulativ. Jag gissar att hennes historier lät ungefär samma på den tiden.
Senast redigerad av EvertEverest 2021-02-13 kl. 01:03.
Citera
2021-02-13, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Wreder
Det finns en bilfirma i Åtorp som två bröder Wreder driver. Tror den hade säte i Laxå innan den hamnade i Åtorp om det är den du har i åtanke? Vet inte ifall det är släkt/syskon till Ingela möjligtvis!?
Citera
2021-02-14, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrippen
Det finns en bilfirma i Åtorp som två bröder Wreder driver. Tror den hade säte i Laxå innan den hamnade i Åtorp om det är den du har i åtanke? Vet inte ifall det är släkt/syskon till Ingela möjligtvis!?

Ja hennes bröder..
Citera
2021-02-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Wreder

Hon är uppväxt på landet utanför Lyrestad..
Citera
2021-02-24, 09:58
Medlem
Bakaxels avatar
Det är bara på Flashback man hittar de evigt långsinta. En vända på 8 år i ett ökänt fängelse, ni tror inte man hinner gå igenom, revidera och djupt ångra varenda liten ondsint handling i sitt liv då? Vad fan är det för snack om "spela ångerfull". Tror ni det finns plats på ett sånt ställe för en självgod bedragare med uppblåst ego? Man blir helt nedbruten i psyket, och allt passerar i revy om och om igen. Det handlar om ren överlevnad på en sån kåk.

Jag är enig er andra som skriver att hon varit en riktig fitta i kapitel 1 i sitt liv. Kanske bara att förvänta av någon som vuxit upp bland halvkriminella månglare.

Men hur många decennier ska man sitta för att få lov att börja om på ny kula?
Citera
2021-02-24, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Det är bara på Flashback man hittar de evigt långsinta. En vända på 8 år i ett ökänt fängelse, ni tror inte man hinner gå igenom, revidera och djupt ångra varenda liten ondsint handling i sitt liv då? Vad fan är det för snack om "spela ångerfull". Tror ni det finns plats på ett sånt ställe för en självgod bedragare med uppblåst ego? Man blir helt nedbruten i psyket, och allt passerar i revy om och om igen. Det handlar om ren överlevnad på en sån kåk.

Jag är enig er andra som skriver att hon varit en riktig fitta i kapitel 1 i sitt liv. Kanske bara att förvänta av någon som vuxit upp bland halvkriminella månglare.

Men hur många decennier ska man sitta för att få lov att börja om på ny kula?

det är väl så att många anser att man inte ska få börja om.
det är helt enkelt för många av de som "börjar om" som faller tillbaka i kriminalitet för att det ska vara värt att satsa på de som inte gör det. hon har ju också ägnat sig åt en typ av brottslighet som drivs av tex hunger etc utan hon har vissa kopplingar i hjärna som har gjort henne till person non grata. jag tror tyvärr inte att dessa felkopplingar har blivit rättkopplade nu. det är nog lätt att hon trillar dit igen om livet blir lite knepigt.
Citera
2021-03-20, 20:13
Medlem
https://www.expressen.se/gt/satt-att...-hjalpa-andra/

Det ser faktiskt riktigt ljust ut. Jag skulle nog inte kunna kleta någon övertygande cynism på det här om jag så försökte. Men jag har verkligen inte lust.

Citat:
Att hon har lurat och bedragit andra människor är en skam hon får leva med hela livet, berättar hon för tidningen.

– Jag kan inte radera ut någonting, varken för mig själv, mina barn eller dem som blivit indragna i mina dåliga handlingar. Jag kan inte radera det för någon av oss. Men jag kan göra gott. Jag kan ge av mig själv, och kanske hjälpa och stärka andra genom mina erfarenheter, säger hon till Socionomen.

Citera
2021-03-20, 21:02
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
https://www.expressen.se/gt/satt-att...-hjalpa-andra/

Det ser faktiskt riktigt ljust ut. Jag skulle nog inte kunna kleta någon övertygande cynism på det här om jag så försökte. Men jag har verkligen inte lust.

Om hon vill göra gott, ska hon sluta med att fläka sig ut varje månad.
Citera
2021-03-20, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Om hon vill göra gott, ska hon sluta med att fläka sig ut varje månad.
Menar du att hennes insatser blir lite mer effektiva om hon håller dem lite mer hemliga?
Citera
2021-03-20, 21:38
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Menar du att hennes insatser blir lite mer effektiva om hon håller dem lite mer hemliga?

Nej.
Men någon som Ingela, som ångrar, behöver inte synas offentligt. Speciellt inte när man har ljugit och bedragit i hela sitt liv. Och nu vill tjäna pengar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in