2021-02-13, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Du blandar nog ihop mig med någon annan. D- och C-vitamin har en bra effekt för immunförsvaret så det skulle jag rekommendera. Det andra har jag ingen aning om. Jag är inte så mycket för bär. Kött och animaliskt fett är betydligt bättre.

Nu när jag ändå har dig på tråden. Har du lyckats gå ner i vikt ännu? Dragit ner på sockret? Om inte så är det nog hög tid med tanke på att mördarmutationerna nu snart är här.

LOL mördarmutationerna, du läser för mycket hysterimedia.

Men om du är livrädd stanna hemma, beställ din mat online fram till dörren, sluta försöka kontrollera andra, den enda du kan kontrollera och borde vilja kontrollera är dig själv.
Citera
2021-02-13, 20:02
Medlem
Vad är det med sverige och svenskarna idag, skiter alla fullständigt i att smitta eller bli smittade, var en snabb sväng till affären givetvis med munskydd och det var rätt många i butiken. Jag tror jag var ensam om att bära munskydd..folk hängde vid ytterdörren för att värma sig precis där alla passerar. Och sen möter man ett gäng studenter i kanonform hängandes och klängandes på varann. Är det ingen som bryr sig när det är helg?
Citera
2021-02-13, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nummer ett: det hade inte behövt vara ens hälften.

Nummer två: vi är bara halvvägs genom pandemin.

Nummer tre: mer än 10% får långtidscovid som många forskare nu tror sitter i många år om inte hela livet.

Och du tror att Politker kan ändra det?
Citera
2021-02-13, 20:04
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Han hade kunnat rädda tusentals liv väldigt enkelt genom att t.ex införa samma munskyddsrekommendationer som i resten av världen.

Att välja att göra helt tvärtom mot vad alla medicinska auktoriteter rekommenderar och att det sedan kostar tusentals liv - är inte gränsen hårfin då? Det har ju kostat tusentals liv och det hade räckt med några enkla penndrag från hans sida att rädda dessa tusentals.

Du har rätt som jag ser det, ta ditt personliga ansvar gentemot dig och de du vill skydda,
andingsskydd gör väsentlig skillnad hittills.
Citera
2021-02-13, 20:05
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
3 promille av Rysslands befolkning har dött i covid trots omfattande restriktioner, visar hur farligt detta är.

Farligt

Många dör PGA omfattande restriktioner. Har du tillräckligt många hjärnceller för att kunna bearbeta så pass komplicerad information?

Men framförallt så är ryssar inte kända för att leva hälsosamt. De flesta dör innan 70. Men att ta med folkhälsoparametern i beräkningen är ju inte intressant för covidhysteriker, även fast det är den överlägset mest betydelsefulla parametern.

Fortsätt trycka i dig socker och vänta på vaccinet du.
Citera
2021-02-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Vad är det med sverige och svenskarna idag, skiter alla fullständigt i att smitta eller bli smittade, var en snabb sväng till affären givetvis med munskydd och det var rätt många i butiken. Jag tror jag var ensam om att bära munskydd..folk hängde vid ytterdörren för att värma sig precis där alla passerar. Och sen möter man ett gäng studenter i kanonform hängandes och klängandes på varann. Är det ingen som bryr sig när det är helg?

Vf gick du till affären? Vf Beställde du inte din mat hem online? Finns gott om alternativ!

Eller gick du till affären som inte följde allt som du ville för att du skulle kunna komma hit och klaga och känna dig duktig?
Citera
2021-02-13, 20:07
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Inte 6500 på iva! 5077 är siffran från idag.
Rätt skall vara rätt

Ja och det är 1 på 10 som varit covidsmittad (11%) i IVA- vården. Kom ihåg det, det är lätt och tro att dom endast jobbat med covid men så är inte fallet
Citera
2021-02-13, 20:07
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckyouasshole22
Och du tror att Politker kan ändra det?

Ja givetvis. Det mesta rörde sig om politiska åtgärder som hade kunnat utföras av en ganska korkad person som följde manualen. Taiwan följde manualen. Det är skillnaden mellan Sveriges och Taiwans coronahantering. Jag tänkte skriva att taiwaneser inte är smartare än svenskar men frågan är om man inte är korkad om man argumenterar för att Sveriges policy fungerat bättre än Taiwans efter så här jävla lång tid.
Citera
2021-02-13, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckyouasshole22
Vf gick du till affären? Vf Beställde du inte din mat hem online? Finns gott om alternativ!

Eller gick du till affären som inte följde allt som du ville för att du skulle kunna komma hit och klaga och känna dig duktig?
Om man behöver en sak..ska jag då vänta några dar på att få det hem och betala 100 kronor extra för utkörning?
Citera
2021-02-13, 20:09
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nummer ett: det hade inte behövt vara ens hälften.

Nummer två: vi är bara halvvägs genom pandemin.

Nummer tre: mer än 10% får långtidscovid som många forskare nu tror sitter i många år om inte hela livet.

1. Det hade inte behövt vara en tiondel om folk haft vett nog att ta hand om sin hälsa.

2. "Pandemin", om man nu kan kalla det för det, var slut i början av juni 2020. Att några fler dör nu än de flesta andra vintrar är inte alls förvånande med tanke på att folk ägnat det senaste året åt att montera ned sina immunförsvar.

3. Gå inte på allt du läser i skräckmedia så mår du bättre.
Citera
2021-02-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ja givetvis. Det mesta rörde sig om politiska åtgärder som hade kunnat utföras av en ganska korkad person som följde manualen. Taiwan följde manualen. Det är skillnaden mellan Sveriges och Taiwans coronahantering. Jag tänkte skriva att taiwaneser inte är smartare än svenskar men frågan är om man inte är korkad om man argumenterar för att Sveriges policy fungerat bättre än Taiwans efter så här jävla lång tid.

LOL du ger politker för mycket Cred.

Sverige funkar skitbra som det är, om du nu har folk i Farozonen så skydda dom du själv, er övertro på staten som någon magisk besykddare är skrattretande i världens mest Ateistiska land.
Citera
2021-02-13, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Om man behöver en sak..ska jag då vänta några dar på att få det hem och betala 100 kronor extra för utkörning?

Ja om du nu är livrädd till den grad att du kommer hit och klagar sönder dig så borde DU göra exakt det!
Senast redigerad av fuckyouasshole22 2021-02-13 kl. 20:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in