2021-02-13, 19:45
Medlem
En ny rapport från Cornell University ifrågasätter att SARS-CoV-2 har naturligt ursprung.
There is a near consensus view that SARS-CoV-2 has a natural zoonotic origin; however, several characteristics of SARS-CoV-2 taken together are not easily explained by a natural zoonotic origin hypothesis. These include: a low rate of evolution in the early phase of transmission; the lack of evidence of recombination events; a high pre-existing binding to human ACE2; a novel furin cleavage site insert; a flat glycan binding domain of the spike protein which conflicts with host evasion survival patterns exhibited by other coronaviruses, and high human and mouse peptide mimicry. Initial assumptions against a laboratory origin, by contrast, have remained unsubstantiated. Furthermore, over a year after the initial outbreak in Wuhan, there is still no clear evidence of zoonotic transfer from a bat or intermediate species. Given the immense social and economic impact of this pandemic, identifying the true origin of SARS-CoV-2 is fundamental to preventing future outbreaks. The search for SARS-CoV-2's origin should include an open and unbiased inquiry into a possible laboratory origin.
Citera
2021-02-13, 19:49
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Varför förstår inte förnekare att vi hade haft mångdubbelt mer döda i corona utan restriktioner?

Jag trodde Sverige inte haft några restriktioner att tala om enligt er sängvätare. Men det var ju bra att Sverige lyckats få ner smittspridningen så pass mycket att man undvikit mångdubbelt med dödsfall. Låter som vad man nu gjort varit väldigt effektivt.

Hur ska du ha det?

Sen är det ju så att restriktioner dödar betydligt fler än vad förkylningen gör, globalt. På kort sikt men framförallt på lång sikt. Det klarar dock inte hjärntvättade nervvrak som du själv av att ta in. Det blir så när rädsla tar över ens amygdala. All förmåga till rationellt tänkande blockeras. Patetiskt och sorgligt att skåda.

Men spring och göm dig under sängen du. Jag kan höra av mig när regeringen och WHO kan garantera att livet är 100% riskfritt, så kan du komma ut då
Citera
2021-02-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det är faktiskt en intressant jämförelse. Hur många liv har Mengele på sitt samvete? Visst hade han säkert ihjäl en del men kommer det i närheten av 12000? Dvs skillnaden hittills mellan Sveriges misslyckade och inkompetenta strategi jämför med t.ex Taiwans?

Anders Tengell har inte mördat folk ditt jävla kioskmongo. Att ens dra upp liknelsen mellan att sortera ut småungar för medicinska experiment med vad du anser är en misslyckad strategi kring Covid är helt jävla sinnessjukt. Tur man inte kikar in i denna tråd speciellt ofta längre.
Citera
2021-02-13, 19:53
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag tog upp det där med Mengele och det är egentligen beklagligt, jag ville bara påvisa att det finns hjärtlösa typer som inte bryr sig om en människas liv.

Ja. Både Sveriges och Spaniens hantering har varit gravt inkompetenta och även om Sverige lyckats bättre än Spanien så har Spanien åtminstone visat att de värderar människoliv på ett mer respektfyllt sätt än Sverige.
Citera
2021-02-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Anders Tengell har inte mördat folk ditt jävla kioskmongo. Att ens dra upp liknelsen mellan att sortera ut småungar för medicinska experiment med vad du anser är en misslyckad strategi kring Covid är helt jävla sinnessjukt. Tur man inte kikar in i denna tråd speciellt ofta längre.

Han hade kunnat rädda tusentals liv väldigt enkelt genom att t.ex införa samma munskyddsrekommendationer som i resten av världen.

Att välja att göra helt tvärtom mot vad alla medicinska auktoriteter rekommenderar och att det sedan kostar tusentals liv - är inte gränsen hårfin då? Det har ju kostat tusentals liv och det hade räckt med några enkla penndrag från hans sida att rädda dessa tusentals.
Citera
2021-02-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja. Både Sveriges och Spaniens hantering har varit gravt inkompetenta och även om Sverige lyckats bättre än Spanien så har Spanien åtminstone visat att de värderar människoliv på ett mer respektfyllt sätt än Sverige.
Ja att agera i panik och generera en fullständigt raserad ekonomi är verkligen definitionen av att värdera människoliv "mer respektfullt"
Citera
2021-02-13, 19:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det är en så kallad monoklonal antikropp. Dvs en väldigt modern medicin och långt bort från dina vitaminer, hjortron och guldsalter. Så om det verkligen visar sig effektivt så kan vi nog utgå från att du kommer varna för de hemskaste biverkningar. Eller vad tror du själv?

Du blandar nog ihop mig med någon annan. D- och C-vitamin har en bra effekt för immunförsvaret så det skulle jag rekommendera. Det andra har jag ingen aning om. Jag är inte så mycket för bär. Kött och animaliskt fett är betydligt bättre.

Nu när jag ändå har dig på tråden. Har du lyckats gå ner i vikt ännu? Dragit ner på sockret? Om inte så är det nog hög tid med tanke på att mördarmutationerna nu snart är här.
Citera
2021-02-13, 19:59
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Gör den?
Ökar det kraftigt eller?

Nog detta han menar.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-austria-idUSKBN2A92JX
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

12000 döda i Corona I Sverige på nu över 1år , vad exakt är så hemskt med Sveriges hantering?
Citera
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Ja att agera i panik och generera en fullständigt raserad ekonomi är verkligen definitionen av att värdera människoliv.

Jag syftade på att de hedrade offren med en kunglig ceremoni istället för att visa Tegnells hånflin i tv.
Citera
2021-02-13, 20:00
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
En ny rapport från Cornell University ifrågasätter att SARS-CoV-2 har naturligt ursprung.
There is a near consensus view that SARS-CoV-2 has a natural zoonotic origin; however, several characteristics of SARS-CoV-2 taken together are not easily explained by a natural zoonotic origin hypothesis. These include: a low rate of evolution in the early phase of transmission; the lack of evidence of recombination events; a high pre-existing binding to human ACE2; a novel furin cleavage site insert; a flat glycan binding domain of the spike protein which conflicts with host evasion survival patterns exhibited by other coronaviruses, and high human and mouse peptide mimicry. Initial assumptions against a laboratory origin, by contrast, have remained unsubstantiated. Furthermore, over a year after the initial outbreak in Wuhan, there is still no clear evidence of zoonotic transfer from a bat or intermediate species. Given the immense social and economic impact of this pandemic, identifying the true origin of SARS-CoV-2 is fundamental to preventing future outbreaks. The search for SARS-CoV-2's origin should include an open and unbiased inquiry into a possible laboratory origin.

Intressant!
Jag har redan nämnt detta i typbeteende rörande viruset i båda fallen att det kan komma ifrån naturen alternativt ifrån en ett labb.
Det som för mig är intressant är om spridningen var en olycka eller en färdig produkt.
Citera
2021-02-13, 20:01
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckyouasshole22
12000 döda i Corona I Sverige på nu över 1år , vad exakt är så hemskt med Sveriges hantering?

Nummer ett: det hade inte behövt vara ens hälften.

Nummer två: vi är bara halvvägs genom pandemin.

Nummer tre: mer än 10% får långtidscovid som många forskare nu tror sitter i många år om inte hela livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in