Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Så först skriver du:
"Jag är inte så säker på att Lena någonsin skulle skicka någon av de utkast hon skrivit och sparat."
Sedan citerar du:
"Hon fick veta exakt hur mycket och länge
ohc ofta och fräckt vi träffats, hur han lämnat ut henne på det mest förnedrande sätt, vad han
berättat för intima detaljer om henne"
L berättade allt för H IRL våren -17 men du tror att hon inte skulle ha skickat något av utkasten till henne i maj -18? Om det var vad som krävdes för att stoppa USA-resan?
Jag tror att breven var alltför detaljfyllda, att motivet också var helt olika våren - 17 och våren- 18.
I mars- 17, när allt uppdagades, var det ju HD som konfronterade SD med att hon upptäckt hotellbokningen. SD nekade, men Lena erkände. Då fanns kanske en förhoppning hos Lena att HD skulle vika, att när hon fick veta allt, hur fult SD lämnat ut HD och hur mycket Lena och han träffades, så skulle hon lämna SD. Det hade kanske många andra gjort, när det handlar om en så lång förbindelse som sex långa år av lögner.
SD har gett Lena många förhoppningar under åren. Men 2018, då hade hon förstått att hon måste bort. Han hade också deklarerat att han ville tillbaka till HD. För Lena verkade det inte längre handla om en framtid. Hon ahde sett för mycket av den svarta sidan hos SD.
Nu handlade ett avslöjande om en helt annan sak. Att hämnas.
Något som hon skämdes för. Något som inte skulle leda till något bra.
Därför tror jag att om hon skulle ha avslöjat något, då skulle det inte vara breven som hon skrev.
Jag tror att hon skrev av sig. Allt hon skulle vilja säga. Allt som hon känt och som fått henne känna förnedring. Ett sätt att överleva.
Hon var starkare, och hon hade många kloka människor omkring sig. Hon gick i terapi, hon kanske hade känt att behovet av att hämnas hade klingat av allteftersom hon kunde ta sig ur bindningen.
Men kanske hade hon avslöjat SD. På ett eller annat sätt.
Men jag tror inte genom breven.