2021-02-13, 15:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
SD e hennes bästa vän och pöka e inte allt för henne?Jag vet inte vad hon ska ha han till men hon vill inte släppa han

Barn uppfostrar man upp till 13

Om du läste mer i FUP och killgissade mindre så skulle få se på sexchatt när hon värmer upp med Sillen innan hon ska återförenas med SD i USA, hahaha!
Citera
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Du har ingen åsikt om varför inte HD släpper taget om sitt monster till gubbe? Är det fasaden hon vill behålla eller vad?
Jag e hyffsat säker på att HD inte ser han som ett monster.En otrogen skitstövel men inte som ett monster.Det är mer för flashback att kalla folk för monster.

Kärnfamiljen är viktig och tillåter misstag mer än vad man kan tro
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
"men efteråt kom det
fram via andra att hon var till och med dödshotad."

"C tolkar det såsom att Lena Wesström var rädd på grund av det här, när hon hade ett
påbörjat förhållande med JS tror C det var, "C*oco_c", han fick ju inte
berätta för andra att dom var ihop, det var väl för rädslan att det kunde hända Lena något eller barnen"

Där ser vi ju hur lite Greven visste. Att Coco inte fick berätta berodde väl på att L hade flera förhållanden samtidigt så att hon inte ville att de skulle veta om varandra. L lät alltså Greven tro att hon var dödshotad för att SD var svartsjuk. När dödshoten gällde att hon inte fick berätta något för HD.

Hur kan du vara så säker på det?

Jag misstänker också att hon ville hålla relationen med C*oco_c hemlig för att inte SD skulle få veta om den.

Vilka andra förhållanden menar du att Lena hade då hon var med JS?
Citera
2021-02-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Om du läste mer i FUP och killgissade mindre så skulle få se på sexchatt när hon värmer upp med Sillen innan hon ska återförenas med SD i USA, hahaha!
flåt,pöka med SD kan vara mera oviktig än vänskapen med han
Citera
2021-02-13, 15:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
flåt,pöka med SD kan vara mera oviktig än vänskapen med han
Ja, hon blir ju fylld på annat håll inom äktenskapet likt honom?

Det orkar väl inte idka samlag hemma.
Citera
2021-02-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ja, hon blir ju fylld på annat håll inom äktenskapet likt honom?

Det orkar väl inte idka samlag hemma.
Nä,se samma kropp i 20 år frestar väl på.
Citera
2021-02-13, 15:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så först skriver du:
"Jag är inte så säker på att Lena någonsin skulle skicka någon av de utkast hon skrivit och sparat."

Sedan citerar du:
"Hon fick veta exakt hur mycket och länge
ohc ofta och fräckt vi träffats, hur han lämnat ut henne på det mest förnedrande sätt, vad han
berättat för intima detaljer om henne"

L berättade allt för H IRL våren -17 men du tror att hon inte skulle ha skickat något av utkasten till henne i maj -18? Om det var vad som krävdes för att stoppa USA-resan?

Jag tror att breven var alltför detaljfyllda, att motivet också var helt olika våren - 17 och våren- 18.

I mars- 17, när allt uppdagades, var det ju HD som konfronterade SD med att hon upptäckt hotellbokningen. SD nekade, men Lena erkände. Då fanns kanske en förhoppning hos Lena att HD skulle vika, att när hon fick veta allt, hur fult SD lämnat ut HD och hur mycket Lena och han träffades, så skulle hon lämna SD. Det hade kanske många andra gjort, när det handlar om en så lång förbindelse som sex långa år av lögner.

SD har gett Lena många förhoppningar under åren. Men 2018, då hade hon förstått att hon måste bort. Han hade också deklarerat att han ville tillbaka till HD. För Lena verkade det inte längre handla om en framtid. Hon ahde sett för mycket av den svarta sidan hos SD.

Nu handlade ett avslöjande om en helt annan sak. Att hämnas.

Något som hon skämdes för. Något som inte skulle leda till något bra.

Därför tror jag att om hon skulle ha avslöjat något, då skulle det inte vara breven som hon skrev.
Jag tror att hon skrev av sig. Allt hon skulle vilja säga. Allt som hon känt och som fått henne känna förnedring. Ett sätt att överleva.

Hon var starkare, och hon hade många kloka människor omkring sig. Hon gick i terapi, hon kanske hade känt att behovet av att hämnas hade klingat av allteftersom hon kunde ta sig ur bindningen.

Men kanske hade hon avslöjat SD. På ett eller annat sätt.
Men jag tror inte genom breven.
Citera
2021-02-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Glöm inte LWs blod på tvättmaskinen! Hur klantig får man vara, SD?
Ja, det finns hur mycket som helst, men det var inte som det skulle med de som dömde..
Citera
2021-02-13, 15:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är med dig i mångt och mycket, utom mer tveksam på några punkter vad gäller HD och hennes del i det hela.

HD verkar vilja åter till SD, som du säger hon ömmar mycket för sin drömbild om kärnfamiljen.
För mig känns det osannolikt att HD inte har påverkats mycket negativt av den behandling som hans "karaktär" består av; kontroll, omognad, empatilöshet, lögnaktighet och beredskap att ta till mycket svarta strategier när det blir pressat.

Hon är ingen mes, vilket visar sig när hon börjar blomma upp igen. Hon kan sätta ner foten och kräva, men jag tror att HD upplevde riktig förälskelse när hon träffade S*illen. Det är möjligt att det inte hade hållit oavsett SD eller inte, men jag tror att SD på alla sätt försöker få tillbaka HD. Han är där och gör sig påmind, som en tonårspojke. Han snokar i HDs mail så att hon tappar förtroendet till sist, men hon kan ändå inte släppa honom riktigt.

SDs behov av att bygga på fasaden, HD som hela tiden flyter mellan honom och S*illen och som finns inom räckhåll, HDs mindre krav- och konfliktfyllda sätt mot honom blir avgörande, tror jag.

Lena är mycket besvärligare, hon har blivit svår att kontrollera och relationen kantas av konflikter från morgon till kväll. Hon är ett stort hot mot att fånga in HD.

Om SD blåser lite nordan mot HD (dålig behandling av barnen och vägran att åka till USA) så kan hon halas in. Hon

Det är bara det att HD har ett krav, ett återkommande krav. Att Lena ska bort ur deras liv.

Ditt knastertorra motiv går in i min bild också.
Han måste välja.

Men SD väljer det som han tror (önskar, vill) att HD önskar. Han sätter in sin egen önskan om Lenas död som att det är HDs önskan.

Jag tror också att SD ser att om han fångar tillbaka HD (vilket verkar helt möjligt), kan det åter bli ett lugnt familjeliv, inga konflikter varje dag, hon kommer att foga sig och bete sig som en "fru" "ska göra".

Medan Lena såg igenom SD, ville ta sig från relationen med alla medel, hon såg faran, ingen framtid. Bråk jämt. Fanns ingen framtid där.
Så följsam som du gör H - den kvinnan ser jag inte.

Hon är otrogen som gift, hon är ljuger för SD och övriga.

Hon manipulerar inom GC men har mage att kalla LW sjuk; att hon nog är farlig, när hon kräver hon ska vara på plats.

Det är hon som ska iväg till USA för att återförenas när L inte är med och stör.
Hon får övertala SD.

Hon är en strateg när det kommer till allt mellan Endomondo och check point.
Hon förbjuder väninna att ens hälsa på LW.
Hon fryser ute LW.
Hon är till och med här och försöker peka ut annan gärningsperson. Minns inte om det var med namn.

Hon diskuterar att vara kvar, skilsmässan drar ut på tiden. Hon slipper då vittna.
Citat:
Men SD väljer det som han tror (önskar, vill) att HD önskar. Han sätter in sin egen önskan om Lenas död som att det är HDs önskan.
Den där delen håller jag öppen med tanke på hur hon totalt avskyr L enligt vittnen, önskar hon ska försvinna och rent av önskar henne död.

Det går bra att applicera både anstiftare och medhjälpare i mitt motiv.
Eller inte.

Men nåt följsamt som styrs av SD som hjärntvättat offer det ser jag definitivt inte.
Jag ser en catfighter men betydligt mer passivt aggressiv i det fördolda och hon provocerar LW med sitt fuskwiggande dagar innan mord (SD säger dock nej) och är så övermaga att hon loggar om efter hennes död.

En fråga. När lärde LW känna Sillen?
Senast redigerad av develi 2021-02-13 kl. 15:58.
Citera
2021-02-13, 15:59
Medlem
Citat:
Så följsam som du gör H - den kvinnan ser jag inte.

Hon är otrogen som gift, hon är ljuger för SD och övriga.

Hon manipulerar inom GC men har mage att kalla LW sjuk; att hon nog är farlig, när hon kräver hon ska vara på plats.

Det är hon som ska iväg till USA för att återförenas när L inte är med och stör.
Hon får övertala SD.

Hon är en strateg när det kommer till allt mellan Endomondo och check point.
Hon förbjuder väninna att ens hälsa på LW.
Hon fryser ute LW.
Hon är till och med här och försöker peka ut annan gärningsperson. Minns inte om det var med namn.

Den där delen håller jag öppen med tanke på hur hon totalt avskyr L enligt vittnen, önskar hon ska försvinna och rent av önskar henne död.

Det går bra att applicera både anstiftare och medhjälpare i mitt motiv.
Eller inte.

Men nåt följsamt som styrs av SD som hjärntvättad offer det ser jag definitivt inte.
Jag ser en catfighter men betydligt mer passivt aggressiv i det fördolda och hon provocerar LW med sitt fuskwiggande och är så övermaga att hon loggar om efter hennes död.

En fråga. När lärde LW känna Sillen?
Simpelt sagt är Hanna Davidsson en riktigt vidrig person som saknar den viktiga förmågan att upprätthålla liv.
Istället önskar hon människor vore döda, borta som ett problem för Hanna Davidsson (USÖ, Sjuksköterskan)
Citera
2021-02-13, 16:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Simpelt sagt är Hanna Davidsson en riktigt vidrig person som saknar den viktiga förmågan att upprätthålla liv.
Istället önskar hon människor vore döda, borta som ett problem för Hanna Davidsson (USÖ, Sjuksköterskan)
Ja, jag har svårt för den delen med hennes resonemang där hon jämför hans aktiviteter och sina egna önskningar med lidande anhöriga.
När det de facto är familicide som det rör sig om som ämne.
Fortsättningsvis det ordval hon har i tjänst när L är försvunnen - läs död - med risk att patienter hör.
Senast redigerad av develi 2021-02-13 kl. 16:07.
Citera
2021-02-13, 16:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Är det med i förhör det han säger?
Om han får frågor alltså:

2018-05-19 16:35
SD: "Polisen så till tg"

Vart är hans förhör när de kom från USA?
Trodde det var i FUP, förutom nedanstående i akt bil. men jag hittar inte.

2018-05-15 14:56 15:28, förhör om försvinnande.
2018-05-15 17:50 18:20, misstänkt för människorov.
2018-05-29 11:28 14:40, misstänkt för mord.

HD var på förhör 19 maj kl 13:28-14:49.
" har hittat en kropp" kl. 14:41.
Sen ses som sagt ett kort avbrott mot slutet av förhör, inspelning pausas, vilket nog kan ha med det att göra.

Får hon frågor om hans påstående?

Jag kan inte se att SD fått frågor om det förrän aug -19:

A147/632

Blir lite osäker på när mobilen tömdes, men det verkar vara den mobil som SD övertog av BA, när han "blev av" med sin.

A163B/682

"UFED Version av Physlcal Analyzer 7.25.0.188
Tid för skapande av rapport 2019-11-28 13:03:47 +01:00
Inställningar för tidszon (UTC} (UTC+01 :00) Stockholm (Europe)
Årendenummer 5000-K574218-18
Bevisnummer 2018-5000-BG56018-1
Undersökares namn IT-forensiker P*eter W*ickström
"

Förhör HD också aug- 19

A 149/228:

Min tanke är att man kanske i utredningen börjat titta ganska sent på det där med SDs avvikande beteende efter mordet. Att allt annat fått större utrymme, såsom det tekniska, IT- tekniska, motivbild osv.

Lite bonus:
A147/635
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in