2021-02-13, 07:58
Medlem
Alkoholhaltiga drycker ska aldrig drickas iskalla. Bara fjortisar som inte gillar smaken som håller på med sånt. Tycker man att Jägermeister smakar illa när den är sval eller t.o.m. ljummen bör man leta vidare efter något man faktiskt kan tycka om på riktigt.
Citera
2021-02-13, 13:31
Medlem
TilleyHats avatar
När det gäller Jägermeister så tar kylan fram det absolut bästa ur örterna, så det är ju ingen sensation att Jägermeister själva på sin officiella webbsida säger att den ska njutas iskall, dvs -18 grader. Om den skulle vara bättre ljummen så skulle de säga detta förstås. Men det finns ju de som gillar kallt kaffe eller varm mjölk också så det är bara att dricka den som man själv tycker om.
Citera
2021-02-13, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
När det gäller Jägermeister så tar kylan fram det absolut bästa ur örterna, så det är ju ingen sensation att Jägermeister själva på sin officiella webbsida säger att den ska njutas iskall, dvs -18 grader. Om den skulle vara bättre ljummen så skulle de säga detta förstås. Men det finns ju de som gillar kallt kaffe eller varm mjölk också så det är bara att dricka den som man själv tycker om.

Tror jag inte ett skit på. Skulle inte förvåna mig om Minttu påstår något liknande. Dricker jag en iskall jäger känner jag knappt någon smak alls, utan först när den är kylskåpskall kommer aromerna fram ordentligt.
Citera
2021-02-13, 15:12
Medlem
Jag brukar ha min flaska Jäger stående i kylen och tjocka glas i frysen. Sedan ska det avnjutas snabbt innan det blir för varmt.
Citera
2021-02-13, 16:52
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Tror jag inte ett skit på. Skulle inte förvåna mig om Minttu påstår något liknande. Dricker jag en iskall jäger känner jag knappt någon smak alls, utan först när den är kylskåpskall kommer aromerna fram ordentligt.

Du gör som du vill och jag och andra gör som vi vill. Inget konstigt med det. Smaken är som baken. Personligen föredrar jag, i likhet med vad Jägermeister själva rekommenderar, en iskall shot.
Citera
2026-02-15, 17:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Är det vinter och snö ute, så brukar jag att begrava flaskan / flaskorna i snön några timmar
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in