2006-09-16, 15:35
Medlem
Taylor83s avatar
Jag ska iväg snart och måste veta ifall man jag skall slänga in Jägermeistern i kylen eller skall den placeras i frysen?

Jag antar att det är det sisnämnda men är lite halv osäker.

PS, skall göra groggar.
Citera
2006-09-16, 15:45
Medlem
Stormorfars avatar
Den blir ju kallare mycket snabbare i frysen.. Men ha den inte i frysen för länge om du ska dricka direkt efter eftersom alkohol inte fryser vid 0 grader. Så den kan ju typ bli -5 grader. Och det är nog inte så bra för halsen och så...
Citera
2006-09-16, 15:59
Medlem
piengs avatar
Precis. Ska den ligga där länge? Annars kanske kylen är ett bättre alternativ. Du kan få köldskador om du dricker sprit som är minusgrader.

Men ska du blanda drinkar av det så borde det iofs jämka ut temperaturen. Så jag skulle nog lagt den i frysen. Bara man försiktigt känner på drinken sen så att den inte är snorkall när man dricker.
Citera
2006-09-16, 16:39
Bannlyst
själv föredrar jag min jäger iskall i frostat glas, men det kan vara klurigt att få till ordentligt hemma, men frysen är ett "hett" tips
Citera
2006-09-16, 16:58
Medlem
atlasrepzas avatar
frys den

ha den i frysen länge.. den smakar bäst vid några minusgrader. blöt ner några glas och ställ in dem i kylen oxå så de blir iskalla. testa det nisse..
Citera
2006-09-16, 20:40
Medlem
javla_bajss avatar
Jag dricker alltid min jäger när den har stått i frysen över en natt/dag
Citera
2006-09-17, 00:31
Medlem
Lägg in jägern i frysen på morgenen så är den perfekt på kvällen sen
Citera
2006-09-17, 18:12
Medlem
StinaFias avatar
Jäger smakar bäst rumstempererad, då kommer alla smakerna fram. Har ni provat jägern till sillen? Alldeles underbart.
Citera
2006-09-18, 20:29
Medlem
HorHusets avatar
den SKA ligga i frysen. kommer ihåg nån fest så plockar man ut jägern så är den full med frost hihi de är så de ska vara ju
Citera
2006-09-18, 21:39
Medlem
bogarleffes avatar
Jägermeister ska hålla -18 C enligt dem själva.
Citera
2006-09-19, 00:53
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe
Jägermeister ska hålla -18 C enligt dem själva.

Precis!

Dock, enligt mitt eget smak och tycke så skall jägermeister serveras rumstempererad, men i ett whiskeyglas med isbitar. Ska man shota är det naturligtvis inte att tänka på.

Härligt att flera uppskattar denna gudarnas nektar!

Edit: GE DOCK FAN I ATT GROGGA PÅ DEN!
Citera
2006-09-19, 01:05
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Den blir ju kallare mycket snabbare i frysen.. Men ha den inte i frysen för länge om du ska dricka direkt efter eftersom alkohol inte fryser vid 0 grader. Så den kan ju typ bli -5 grader. Och det är nog inte så bra för halsen och så...

Det där är nog en myt enligt mig. Har varit på tillställningar där spriten har t.o.m delvis hunnit frysa till is och druckit den direkt efter det blivit upphälld och jag har då aldrig upplevt några problem med halsen.

Så in i frysen med flaskan bara, men kylskåpet fungerar nog också

Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Edit: GE DOCK FAN I ATT GROGGA PÅ DEN!

Absolut. Har hittils inte groggat något på jäger som smakat gott, den gör sig helt klart best ren
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in