2021-02-13, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jodå. En bror till Stefan var på rättegången, jag var där och såg honom.

Tack! Du sa det var Anders, en äldre bror som flyttade tidigt hemifrån. Som jag förstått har SD även en äldre syster. Det kan inte kännas så bekvämt att ett syskon blir anklagad för ett så grovt brott. All heder åt brodern som närvarade.
Citera
2021-02-13, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, men nu tänker jag mer specifikt på hans reaktioner dagar innan mord.

Jag klassar honom fö som en stereotyp, rigid, manipulativ, narcissistisk, egocentrerad mansgris.

men det vore intressant att veta om han är en stressad person. Finns det nåt att läsa nånstans?

Själv anser han sig vara stresstålig, förstås. Men för en starkt kontrollerande personlighet kan det vara ett sätt att undvika att hamna i stress. Kan inte påminna mig att jag sett ngt specifikt om det dock.

Men min erfarenhet säger mig att en sådan typ kan bli mkt stressad om hans kontroll sätts ur spel. Han hade ingen kontroll längre över varken HD eller LW. De (HD främst) satt i förarsätet. LW hade han noll koll på. Hans militanta ordergivning tror jag är ett utslag av stress - åtminstone kaninerna vill han ha koll på

Så ja, han var stressad pga kontrollförlust.
Senast redigerad av Remark 2021-02-13 kl. 05:13.
Citera
2021-02-13, 04:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Många? Det var väl tre stycken? HD, SD och JG. Som vi vet så hade de ju sina skäl. .
SDs skäl är väldigt enkla att begripa, han har i högsta grad vinstvinning i att alliera sig med HDs syndabockssystem.

Men det är enbart ett spel för galleriet.
Syltryggen skiter i HD och fortsätter.

.. Och JG förlåter och navigerar bland budorden.

"Lena agerade moraliskt fel utifrån Jerrys logik. Att Stefan var den som var gift och Lena singel är inte det viktiga."

H lär ha ljugit för honom också om sin otrohet men det löser sig nog?
Han har ju förlåtit SD x 2 nu.

Han eldar friskt i HDs brasa om uteslutning:
"Jag identifierade det tidigt när DET hände ... och sa det till er, all band borde brytas, inkl
Touren. Hon skulle boet från alla samtal och grupper."

LW "är helt sjuk i huvudet!" samt "Skizofren" då hon inte anser att HD kan tillgodoräkna hennes cacher hon inte ens närvarat vid.

Men nån sorts misstro verkar han ha?
Märkligt dock att prata om en kropp enbart tre dar efter försvinnandet.

"Mannen frågade inte om kvinnan hittats vid liv utan frågade om "hennes kropp hade hittats". I samband med det nämnde han de olika adresserna."
Citera
2021-02-13, 04:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Själv anser han sig vara stresstålig, förstås. Men en starkt kontrollerande personlighet kan vara ett sätt att undvika att hamna i stress. Kan inte påminna mig att jag sett ngt specifikt om det dock.

Men min erfarenhet säger mig att en sådan typ kan bli mkt stressad om hans kontroll sätts ur spel. Han hade ingen kontroll längre över varken HD eller LW. De (HD främst) satt i förarsätet. LW hade han noll koll på. Hans militanta ordergivning tror jag är ett utslag av stress - åtminstone kaninerna vill han ha koll på

Så ja, han var stressad pga kontrollförlust.
Ja, han verkar ha kontrollförlust så hysteriskt nitisk och gnällig som han är de dygnen upp till mordet.
Han ter sig pressad att göra ett val så som han krumbuktar och växlar mellan att vara anklagat offer för otrohet och vrång som ett tjurigt barn att inte åka.
Citera
2021-02-13, 04:55
Medlem
Citat:
SDs skäl är väldigt enkla att begripa, han har i högsta grad vinstvinning i att alliera sig med HDs syndabockssystem.

Men det är enbart ett spel för galleriet.
Syltryggen skiter i HD och fortsätter.

.. Och JG förlåter och navigerar bland budorden.

"Lena agerade moraliskt fel utifrån Jerrys logik. Att Stefan var den som var gift och Lena singel är inte det viktiga."

H lär ha ljugit för honom också om sin otrohet men det löser sig nog?
Han har ju förlåtit SD x 2 nu.

Han eldar friskt i HDs brasa om uteslutning:
"Jag identifierade det tidigt när DET hände ... och sa det till er, all band borde brytas, inkl
Touren. Hon skulle boet från alla samtal och grupper."

LW "är helt sjuk i huvudet!" samt "Skizofren" då hon inte anser att HD kan tillgodoräkna hennes cacher hon inte ens närvarat vid.

Men nån sorts misstro verkar han ha?
Märkligt dock att prata om en kropp enbart tre dar efter försvinnandet.

"Mannen frågade inte om kvinnan hittats vid liv utan frågade om "hennes kropp hade hittats". I samband med det nämnde han de olika adresserna."

JG som är notorisk GC fuskare är med ryggmärgen emot LW som håller på reglerna. Dessutom vill han ha kompisar. Så till den milda grad att han kan gå med på allt.

Ryggrad som en daggmask.
Citera
2021-02-13, 05:13
Medlem
develis avatar
Citat:
JG som är notorisk GC fuskare är med ryggmärgen emot LW som håller på reglerna. Dessutom vill han ha kompisar. Så till den milda grad att han kan gå med på allt.

Ryggrad som en daggmask.
Ja, de är en intressant trio.
Märkliga turer och svårbedömda iom att aktörerna spelar rollspel.
I förhör skriver vänner och bekanta en sak om HD och SD, den externa versionen, sen framträder en annan bild i dialogerna.
Det är som en snårskog.

HD till JS 11 februari.
(..)* Efter maten pratade S och jag igen och hoppet finns kvar. Tror att vissa saker har sjunkit in hos honom. Inte lika passiv och kall utan förstår att han har en del i det hela och att han kan vara med och påverka. (..)

HD till JS 14 februari 2018:
"Precis som du skriver är jag frustrerad över situationen. Tycker det är nonchalant att han inte visar större intresse för det jag skrev. (..)

18 feb 2018 01:01
SD till LW
Vi KAN få det bra

LW
du vet vad jag begär

19 feb levererar H skilsmässopapper.

23 feb 2018
Lena Wesström
Han har slutat "stänga" telefonen ("radiotystnad"), han säger att hon nog inte bryr sig mera. Så nog är det skillnad."

SD till LW 24 feb 2018.
"Vi ses sällan ja. Vi har saker runt oss som styr det. VI behöver prata om det där med. Vi ses mindre och sämre än båda vill ja."
Senast redigerad av develi 2021-02-13 kl. 05:35.
Citera
2021-02-13, 05:23
Medlem
Citat:
Ja, de är en intressant trio.
Märkliga turer och svårbedömda iom att aktörerna spelar rollspel.
I förhör skriver vänner och bekanta en sak, den externa versionen, sen framträder en annan bild i dialogerna.
Det är som en snårskog.

HD till JS 11 februari.
(..)* Efter maten pratade S och jag igen och hoppet finns kvar. Tror att vissa saker har sjunkit in hos honom. Inte lika passiv och kall utan förstår att han har en del i det hela och att han kan vara med och påverka. (..)

HD till JS 14 februari 2018:
"Precis som du skriver är jag frustrerad över situationen. Tycker det är nonchalant att han inte visar större intresse för det jag skrev. (..)

18 feb 2018 01:01
SD till LW
Vi KAN få det bra

LW
du vet vad jag begär

19 feb levererar H skilsmässopapper.

23 feb 2018
Lena Wesström
Han har slutat "stänga" telefonen ("radiotystnad"), han säger att hon nog inte bryr sig mera. Så nog är det skillnad."

SD till LW 24 feb 2018.
"Vi ses sällan ja. Vi har saker runt oss som styr det. VI behöver prata om det där med. Vi ses mindre och sämre än båda vill ja."

Snårskog är bara Förnamnet.
Citera
2021-02-13, 05:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Snårskog är bara Förnamnet.
En snårskog i aprilväder.
Det blåser åt alla håll.

PW
" Lena berättade att ena stunden kunde han planera en resa med henne till Kilimanjaro och i nästa stund lade han ut lyckliga familjebilder."

" Lena berättade för L någon gång under sommaren 2017 om att Stefan lovat Lena att de skulle förlova sig under våren -18 och att det skulle ske uppe på Kilimanjaro. Det krävdes att Stefan skulle avsluta med Hanna men det skedde aldrig och Lena var besviken över att han inte höll det han lovat."
Citera
2021-02-13, 05:35
Medlem
Citat:
En snårskog i aprilväder.
Det blåser åt alla håll.

PW
" Lena berättade att ena stunden kunde han planera en resa med henne till Kilimanjaro och i nästa stund lade han ut lyckliga familjebilder."

" Lena berättade för L någon gång under sommaren 2017 om att Stefan lovat Lena att de skulle förlova sig under våren -18 och att det skulle ske uppe på Kilimanjaro. Det krävdes att Stefan skulle avsluta med Hanna men det skedde aldrig och Lena var besviken över att han inte höll det han lovat."

Ja, när löften skall infrias visar sig daggmaskens obefintliga ryggrad. Går inte bra för SD.
Citera
2021-02-13, 05:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, när löften skall infrias visar sig daggmaskens obefintliga ryggrad. Går inte bra för SD.
Nej det är går mot katastrof. Att enbart beskylla LW är helt ut i det blå - det beror på SD och att HD likaväl vill ha det så. Det har väl nån funktion liknande solskyddsfaktor 343.
Ogenomtränglig.
Citera
2021-02-13, 05:54
Medlem
Citat:
Nej det är går mot katastrof. Att enbart beskylla LW är helt ut i det blå - det beror på SD och att HD likaväl vill ha det så. Det har väl nån funktion liknande solskyddsfaktor 343.
Ogenomtränglig.

SÅ BEKVÄMT att placera det utanför sk Kärnfamiljen. Eller hur?

En kärnfamilj främst HD eftersträvar. Bafatt.

Som en klok person tidigt skrev.

Vem drog längsta strået av

- Skilsmässan
- LWs död
Senast redigerad av Remark 2021-02-13 kl. 06:03.
Citera
2021-02-13, 06:18
Medlem
develis avatar
Citat:
SÅ BEKVÄMT att placera det utanför sk Kärnfamiljen. Eller hur?

En kärnfamilj främst HD eftersträvar. Bafatt.
Ja, det hägrar, återkommer i förhör.
Det är som om hon biter sig fast vid en vision till vilket pris som helst

Fö blev jag ytterst förvånad över hennes resonemang ang otroheten fas 1.
Inledningsvis givetvis för sjuk, sen lät det som om det var nästintill praktiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in