2021-02-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Sen var ju Palme medlare och hade till uppgift att stoppa vapensmugglingen till området flera personer påpekade det till honom. Skulle tro att indien-ordern var manna från himlen för att ersätta Bofors den vapensmuggling som nu måste strypas. Stor press och ångest för ingående parter....

Här finns ett motiv, Palme ville stoppa Vapensmugglingen.
Citera
2021-02-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
Är det därför det var flera Boforsanställda mycket eller ganska nära OP vid mordtillfället?

Om man ska utgå ifrån vad som var Palmes i största problem vid tiden för mordet, så ligger vapensmugglingen bäst till.
Men om det var motivet kan man bara spekulera i.

Att koppla det till några Bofors-anställda i trakterna av mordplatsen är att gå för långt, men samtliga borde av ren rutin ha identifierats och förhörts. Om inte annat som vittnen, de var ju trots allt i närheten av mordplatsen ett par minuter innan mordet.
Polisiära missar öppnar upp för spekulationer precis som i fallet med Stig Engström.
Citera
2021-02-12, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Om man ska utgå ifrån vad som var Palmes i största problem vid tiden för mordet, så ligger vapensmugglingen bäst till.

Att koppla det till några Bofors-anställda i trakterna av mordplatsen är att gå för långt, men samtliga borde av ren rutin ha identifierats och förhörts. Om inte annat som vittnen, de var ju trots allt i närheten av mordplatsen ett par minuter innan mordet.
Polisiära missar öppnar upp för spekulationer precis som i fallet med Stig Engström.

Jag säger inte att de var inblandade. Som du säger är det i så fall ren spekulation.. Men jag tycker att man skall i första hand utgå från dem som bevisligen var på mordplatsen eller i närheten, borde vara rudimentär polisiär undersökningsteknik. Att diskutera människor som inte var på mordplatsen leder ju ingen vart.
Senast redigerad av Homes 2021-02-12 kl. 21:08.
Citera
2021-02-12, 21:09
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag säger inte att de var inblandade. Som du säger är det spekulation, endast. Men jag tycker att man skall i första hand utgå från dem som bevisligen var på mordplatsen eller i närheten, borde vara rudimentär polisiär undersökningsteknik. Att diskutera människor som inte var på mordplatsen leder ju ingen vart.
Varför diskuterar du då Anthony White och Williamson?

Dessutom, om man bara utgår från de som bevisligen finns vid mordplatser så kommer extremt många mord gå olösta.
Citera
2021-02-12, 21:09
Medlem
Citat:

Ja, det kan ju vara ren slump.
Citera
2021-02-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Varför diskuterar du då Anthony White och Williamson?

Därför att det finns starka vittnesmål om deras inblandning.
Citera
2021-02-12, 21:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Därför att det finns starka vittnesmål om deras inblandning.

Det ger ju inget att diskutera de som inte bevisligen fanns på mordplatsen. Enligt dig.
Citera
2021-02-12, 21:13
Medlem
Sen tycker jag personligen att själva GM är ointressant. Det som är intressant för mig är motivbilden. Vilken legosoldat som sköt spelar väl ingen roll? Vi kommer ju aldrig att få någon fällande dom eller ens en rättegång.
Citera
2021-02-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ja, det kan ju vara ren slump.
Precis som att Stig Engström ramlade ut genom glasdörren på Sveavägen 44 +-1 minut från 23.21.20
Senast redigerad av MacMackay 2021-02-12 kl. 21:18.
Citera
2021-02-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det ger ju inget att diskutera de som inte bevisligen fanns på mordplatsen. Enligt dig.
Det ger i alla fall mer att titta på dem som var där. För de var ju bevisligen där.
Citera
2021-02-12, 21:15
Medlem
Citat:
Precis som att Stig Engström ramlade ut genom glasdörren på Sveavägen 44 +-1 minut från 23.22.20

Ja.
Citera
2021-02-12, 21:15
Medlem
Citat:
Jag säger inte att de var inblandade. Som du säger är det i så fall ren spekulation.. Men jag tycker att man skall i första hand utgå från dem som bevisligen var på mordplatsen eller i närheten, borde vara rudimentär polisiär undersökningsteknik. Att diskutera människor som inte var på mordplatsen leder ju ingen vart.
Håller med i den logiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in