Citat:
Ursprungligen postat av
Utredaren
Jo, jag har ett minne av det och snabbgooglade men hittade inte.
Vapensamlaren har väl inte en sån profil att han skulle vara CIA agent, krävs en hel del faktiskt.
Han var i centrala Stockholm på mordkvällen på Bacchi vapen med en grupp affärsmän enligt dottern. Hur vet du att han inte hade profil för en CIA agent ? Kände du honom ? Det jag har läst om honom ör ju perfekt match för en CIA agent. Ett par år i USA, som fallskärmshoppare, men inte i det officiella försvaret. Trävaruhandel som täckmantel. Ständiga resor till just USA och Israel. Men det är ju förstås spekulationer. Intressant att även KP hade dessa spekulationer. Jag håller med KP, SE var inblandad, men han var förstås inte GM. Men det var så långt KP kunde komma, så långt han vågade. Han hade ju uppenbarligen blivit hotad innan presskonferensen, jag har aldrig sett någon se så rädd, vit och skärrad ut, han skakade ju nästan.
Jag tror ju förstås inte att vapensamlaren var GM han heller. Jag tror man hyrde in en Sydafrikansk hitman, de hade ju kompetenta sådana, på den tiden. Hade dock inget med politik och apartheid att göra. KP hade ju mycket kontakter med Sydafrika också i sin utredning.
Alla är så intresserade av vem som ör GM, men det är väl ganska ointressant vilken hitman det var som höll i vapnet?