2021-02-12, 11:10
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Finns den generalfullmakt Esbjörn utfärdat inlämnad någonstans?
Den som bl.a använts för att få psykolog utredning och använts vid ansökan om god man.
Skulle vara intressant att få se på bild, inte bara för att se Esbjörns underskrift utan också vem som fått fullmakten.
Monica Pernroth eller Monika Lüllmaa samt om någon ojävig bevittnat.

https://www.demensforbundet.se/att-vara-anhorig/lag-och-ratt/generalfullmakt/

https://www.maklarsamfundet.se/nyheter/fullmakter-vid-kop-eller-forsaljning-av-fastighet-och-bostadsratt

Vad jag kommer ihåg så finns denna fullmakt som bilaga till Barry:s demensutredning.
Det vore guld om någon kunde få ut denna fullmakt, den kan ju knappast vara hemlig, där vi då kan få klarhet i följande:
1: Vem som har generalfullmakten.
2: Vilket datum som denna fullmakt utfärdades.
3: Att få tillgång till Esbjörns namnunderskrift för att jämföra med övriga dokument.
4: Vilka som bevittnade "generalen".

Vem är bundis med registratorn på TR ?

Edit: 2:a på pucken...
Senast redigerad av vittne-x 2021-02-12 kl. 11:13.
2021-02-12, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Undrar om Binninge har tröttnat.

Vad han än gör blir han utskrattad. Varje gång han skickar in något till domstolen, eller inte, får han pekpinnar tillbaka.

Han har underlåtit att skicka in material i tid till domstolen flera gånger och nu senast inte någon värdering trots att fristen passerat och att han fått flera påminnelser av domstolen. Han hade inte behövt skicka in Esbjörns journal till domstolen och på så vis låta den bli offentligt "egendom", men gjorde det ändå, förmodligen av ren lathet och trots, eftersom det var enklast för honom och tvärtemot vad som erbjudits. Han tycks också ha försvunnit från sociala medier i ärendet.

Man skulle ju trott att hans nästa drag skulle ha blivit att ha presenterat en värdering i expressen. men inte heller det verkar hända. kanske sitter han och skriver på sin egen.
Han hade ju sin plan klar redan innan han raggat upp Esbjörn som klient. Men den har han ju kört med idiotfart rakt in i en bergvägg som stod där från början. Han har själv presenterat solida belägg för att Esbjörn är frisk som en nötkärna, bortsett från lite minnesproblem som många fullt normala människor uppvisar, och i övrigt tycks Esbjörn enligt rapporten vara friskare, klarare och mer närvarande än genomsnittet för hans ålder.

Så, vad blir Binninges nästa drag i tvisten? Inget alls? Enbart förhalning?

Blir väl lite problematiskt när man lägger upp en plan och låter den styra innan man ens är anlitad som ombud och sen försöker får verkligheten att anpassa sig efter planen istället för tvärtom.
Ett riktigt ombud hade nog istället vara skicklig nog att anpassa sin plan after de faktiska omständigheter som råder.
2021-02-12, 11:38
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
i denna lilla reflektion som bollas är det just din totalt ensidiga vinkling att allt är sant från Ebba med inga konstigheter alls. Allt är glasklart.

Jag reflekterar - ifrågasatte även Esbjörn och skrev det kändes konstigt att Binninge inte levererar.
När skrev du senast något sådant om Ebba?

"... känns konstigt att Ebba..."? En gång? Ingen gång?

Totalt meningslöst - det är som trollande bara.

Som vanligt läser du andras inlägg värre än djävulen läser biblen och framför återigen rena lögner.

Jag har inte gjort någon värdering eller vinkling alls. Jag framför fakta, rena objektiva fakta. Och ifrågasätter varför dig och Esbjörn baserat på dessa fakta.

Du ber mig förklara varför Ebba inte visar den andra värderingen. Vilket jag redan förklarat i tråden, trots att det är helt uppenbart, även du har nu fått förklaringen.

Det är då inte alls konstigt att jag ber dig förklara varför Esbjörn inte visat sina värderingar. Men det vägrar du göra. Du säger att det är dags att leverera, men du ifrågasätter inte varför det inte gjorts och du ger inga förklaringar på det sätt du förväntar dig att andra ska göra. Återigen bär du dig åt som ett barn. Trollet här är du. Jag framför fakta, gång på gång på gång. Du tramsar och fabulerar, hela tiden.
2021-02-12, 11:39
Medlem
Citat:
🤔 Finns inte intervall med på -/+ 200.000:-?
Då stämmer vad "snillen spekulerar" bättre om hur det gått till, när hon begärde in sin ena värdering skriftligt och inte din roande, eller hur

Absolut - grattis du kunde kommentera detta negativt.

Vi kan fortsätta dividera i all evighet, märka ord, påpeka dittan och dattan...
men vi VET inte.
2021-02-12, 11:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
IGEN.. du förstår verkligen inte whataboutism?

IGEN ... du förstår ingenting alls. Inte ens dina egna inlägg ...
2021-02-12, 11:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
🤔 Finns inte intervall med på -/+ 200.000:-?
Då stämmer vad "snillen spekulerar" bättre om hur det gått till, när hon begärde in sin ena värdering skriftligt och inte din roande, eller hur

värderingen var på 4.2msek +- 200ksek

Idioten får väl presentera en referens som visar att värderingen inte hade något intervall. Jag utgår ifrån att det är en värdering som kommer från Esbjörn då, eftersom idioten tycker man kan bortse från allt Ebba säger
Senast redigerad av trngw 2021-02-12 kl. 12:28.
2021-02-12, 11:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
trngw lade in en länk till MPLs ansökan. Vad jag vet så har inte själva fullmakten lagts ut i tråden.

(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81

När man läser MPLs, alias MPs, ansökan om att bli förordnad som God man så verkar det som om fullmakten utfärdats i namnet M*nica Pernr*th. *= o.

Jag skulle också vilja se hur fullmakten är utformad, om den har bevittnats och i så fall vem/vilka som bevittnat namnteckningen.

Det jobbas på att få fram fullmakten. Kanske snorungen Garre74 kan ordna det. Vore ju på tiden att hen bidrog med nåt i tråden istället för att bara kasta skit, lögner och påhitt omkring sig.
Senast redigerad av trngw 2021-02-12 kl. 11:49.
2021-02-12, 11:48
Medlem
trngws avatar
Citat:

men vi VET inte.

Du påstår dig ju veta. Upp till bevis! Fram med dina referenser.

Eller är allt du påstår per definition att betrakta som påhitt och ren lögn?
2021-02-12, 11:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Vad jag kommer ihåg så finns denna fullmakt som bilaga till Barry:s demensutredning.
Det vore guld om någon kunde få ut denna fullmakt, den kan ju knappast vara hemlig, där vi då kan få klarhet i följande:
1: Vem som har generalfullmakten.
2: Vilket datum som denna fullmakt utfärdades.
3: Att få tillgång till Esbjörns namnunderskrift för att jämföra med övriga dokument.
4: Vilka som bevittnade "generalen".

Vem är bundis med registratorn på TR ?

Edit: 2:a på pucken...

Den fullmakten finns nog inte hos TR. Den finns hos Barry. Och han lär inte lämna ut ett skit till någon annan än Monika.
2021-02-12, 11:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Blir väl lite problematiskt när man lägger upp en plan och låter den styra innan man ens är anlitad som ombud och sen försöker får verkligheten att anpassa sig efter planen istället för tvärtom.
Ett riktigt ombud hade nog istället vara skicklig nog att anpassa sin plan after de faktiska omständigheter som råder.

Exakt så.
Ett riktigt ombud hade insett inte bara hur landet ligger med Esbjörn och Ebba, utan även med Maggan och Mazzeponken, och hade därefter förklarat för Esbjörn vilken som är den för honom sannolikt bästa vägen framåt i detta. Jag är helt säker på att Esbjörn då hade accepterat det, och att i förlängningen även Ebba hade accepterat en gemensam överenskommelse.

Det hade rett ut sig senast på det möte som Ebba bjöd in till. Men troligen i det fallet ännu tidigare till ett möte initierat av Esbjörns ombud.
2021-02-12, 12:27
Medlem
trngws avatar
Citat:

men vi VET inte.

Du vet inte.

Vissa av oss andra VET! För vi ser till att ta reda på saker. Till skillnad från dig din okunniga lögnaktiga lilla skit. Du kan sluta tala om för oss vad vi vet och inte, för det har du inte en jävla aning om. Ditt pucko.

Värderingen som Ebba lät göra var på 4.2msek +-200ksek. Det vet alla som bemödat sig med att ta reda på saken.
Senast redigerad av trngw 2021-02-12 kl. 12:37.
2021-02-12, 12:33
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Javisst, självklart snillen spekulerar - det låter sannolikt.

Eller kanske vi kan roa med en annan?
- Hej. värderare! Som du vet fick jag huset en bit under din lägsta uppskattning men det har gått alldeles på tok med affären. Hela havet stormar...
- Lugn, jag har läst Expressen. Något är förstås fel på annat håll.
- Jag behöver ha din värdering skriftligt, och ta absolut inte något intervall utan bara din lägsta uppskattning för nu blir det mudder!
- OK, jag skriver ut ett dokument, jag ska stå för den om det blir åka av. du kan lita på mig, vi är tjenis.
- Tack. Hoppas det inte blir mer tjafs.

Jag skrev tydligt, det känns som en efterhandskonstruktion. Men vet inte.
Och vad - om man vill göra allt rätt, i en affär för x antal miljoner, då fanimej begär man saker skriftligt. *punkt*

Min poäng var att det på inget sätt är brottsligt att komplettera en muntlig utsaga med ett skriftligt intyg.

Du verkar presumera brott (falskt intygande)? Varför?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in