2021-02-11, 23:41
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Första gången jag hör låten. Ganska bra faktiskt och dissar Eminem.

HAHA, HÅLLER MED!
Däremot anser jag inte att "låtar där folk pratar" är så att säga musik.
Förutom den här då.

Men låten i tråden är inte censurerad på Spotify, däremot är den markerad som "explicit".
I alla fall när jag kollade den nyss.
Citera
2021-02-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Men låten i tråden är inte censurerad på Spotify, däremot är den markerad som "explicit".
I alla fall när jag kollade den nyss.

Finns inte ens med i sökresultaten för mig längre.
Citera
2021-02-12, 00:07
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Tack. Instämmer till fullo i den definitionen.

Bra definition,

Fortfarande helt oklart vad ohorsamhet vill ha sagt med tanke på låtens text däremot.

Med stöd av den definitionen kanske vi får någon upplysning framöver vad som är specifik rasistisk i texten.
Citera
2021-02-12, 00:10
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Finns inte ens med i sökresultaten för mig längre.

"Include explicit songs" eller vad det heter ska du "klicka i" i settings på Spotify.

Edit:
UPDATE:
Sa till Google Home nu "spela Fake Woke".
"Okej, jag spelar Fake Woke på Spotify". Pågår just nu. Så den finns kvar. På Spotify i alla fall.
(Inte för att det är en bra låt rent musikaliskt, men ändå)
Senast redigerad av kraftfoder 2021-02-12 kl. 00:17.
Citera
2021-02-12, 00:14
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Gräns för rasism?

Definitionen av rasism är ''Fördomar, diskriminering eller antagonism riktad mot någon av en annan ras baserat på tron att ens egen ras är överlägsen''.

Det finns inga andra gränser.

Det finns en jäkla massa gränser för rasism, hänger du inte med wokekulturens senaste bravader ? Det är den folk är trötta på, inte den uppenbara rasism som går över rasgränser.

Den sortens woke-kultur som väger ord på guldvåg och får spatt när det inte passar in i deras ytterst trånga världsbild av definitioner och betydelse.
Citera
2021-02-12, 01:31
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intervalometer
På en vecka har Tom MacDonalds låt "Fake Woke" 6 miljoner visningar på Youtube, ligger högt upp på diverse listor med Fake Woke och bra placeringar med andra låtar.

Plötsligt ska låtar censureras, än så länge enbart Spotify men ryktas om att han snart försvinner från andra plattformar

https://youtu.be/2l6JUNFAJ9o

Lyrics

Spotify har åkt på wokepsykos, min uppfattning är att de e så uppenbart efterblivet att jag tror Spotify kommer bli tvungna att släppa in Tom i värmen igen. Ska bli intressant att lyssna på vad Joe Rogan har att säga!

Kommer låten tillbaka på Spotify och när kommer p3 spela hans låtar?

Spotify har alltid styrts av icke-binära och andra mentalt förvridna figurer. Är du överraskad? Vem fan betalar för Spotify? Idioter. Livet funkar utmärkt utan den vidriga tjänsten-.
Citera
2021-02-12, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Ett privat bolag väljer själva vad de vill ha på sina servrar. Inte helt otänkbart att man inte vill ha en massa rasistisk och konspiratorisk skit i utbudet.

Kan du sluta använda "Privat bolag" som försvar? Det är rent opportunistiskt då du inte skulle säga samma sak om det var din favoritartist som blev cancellad(om du nu har Spotify). Låtar om att hata: Vita, män, västvärlden etc etc är såklart fine men att sjunga om upplevd orättvisa är "rasistisk och konspiratorisk skit". Bara för att du ser det som rasistiskt betyder inte ett jävla skit förutom att du är mjukare än en påse gåsfjädrar.
Citera
2021-02-12, 01:37
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Vet du ens hur Spotify fungerar för en artist?

När ett företag blir tillräckligt stort och tar en för stor andel av marknaden så måste de alltså enligt dig ta emot alla oavsett om de strider mot deras policy?

Är det okej för mindre aktörer att neka någon eller kan man tvinga på någon nazistisk podcast att spela kommunistisk råpunk?

Hur skulle Spotify förresten bemöta en artists åsikter menar du? En speakerröst var 15:e sekund som upprepar att det är artistens åsikter i låten och att Spotify tar avstånd ifrån den?

När styrde staten musikvärlden förresten?

Det som är märkligt är väl att företag idag ska ta politisk sida. Det är sjukt om något. Hur vore det att bara vara en neutral musikförmedlare?
Citera
2021-02-12, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Nej, jag vill att DU gör det åt mig, så vi etablerar gemensamt vad det är DU menar. Annars kan vi kasta mackor här i alla oändlighet.

Det finns precis noll rasism i den låten. Finns det saker som rasister kanske håller med om? Absolut, men det är inte en korrelation.
Citera
2021-02-12, 01:48
Medlem
PK-befriads avatar
Spotify drivs väl av svenska judekuksugare? Svenska judekuksugare är några av de värsta typerna av judekuksugare då de är så grundliga av sig. Den ordentliga PK-svensken vill vara bäst i klassen på judekuksugeri.

Judekuksugare var det:

"Spotify’s new rules regarding hate content. The service has partnered with GLAAD, the Anti-Defamation League, and more to audit its catalog. The company is working with groups such as the Southern Poverty Law Center, the Anti-Defamation League, Color Of Change, Showing Up for Racial Justice (SURJ), GLAAD, Muslim Advocates, and the International Network Against Cyber Hate to identify music in violation of these rules."
https://www.theverge.com/2018/5/10/17338996/spotify-rules-hate-content-conduct-r-kelly-glaad
Senast redigerad av PK-befriad 2021-02-12 kl. 02:14.
Citera
2021-02-12, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Menar du att staten ska gå in och tvinga privata företag att upplåta serverutrymme åt diverse haverister som själva hatar staten och uppmanar till att störta densamma?

Vill ni har rasistmusik i etern så starta era egna plattformar.

Så där låter det när censuren drabbar era politiska motståndare, men när det drabbar er, vilket det gör till slut en dag, då kommer ni stå och grina som små fittor. Det är inte för intet ni kallas hycklarvänstern.
Citera
2021-02-12, 02:26
Medlem
Qaas avatar
Artisten har själv gått ut på instagram och sagt att låten ska vara tillbaka på Spotify och liknande plattformar, den kommer dyka upp officiellt inom 24 timmar. Anledningen till att låten försvann var pga ett internt fel från hans håll.

Men härlig titel på tråden 😂😂

https://www.instagram.com/p/CLLFN3hgmc0/?igshid=6a7x84774mnq
Senast redigerad av Qaa 2021-02-12 kl. 02:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in