2021-02-11, 21:51
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltstenarna
Vad jag vet har Spotify inte gått judensärenden likt Google och Facebook samt Twitter med flera så bra att veta att de tills vidare håller sig från sionisternas och globalisternas lovade guldkruka.

Uhm, okej, ja några krukor eller liknande har jag inte sett till, nej...

Min poäng var hur som helst att man kanske ska vänta lite med att konstatera att det handlar om censur eller "deplattformering" tills det bekräftats, inte minst från den berörda artisten.
Citera
2021-02-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janos
Men han skriver ju på sin instagram att den är borta på grund av "internal error on my part" och "it'll be back ASAP hold tight". Så det verkar ju vara han själv som tagit bort dom.

Nej det gör han inte, https://www.hitc.com/en-gb/2021/02/11/fake-woke-removed-from-itunes/?amp denna fake artikel cirkulerar. Om min ordförståelse inte sviker så läser jag endast att journalisten hävdar att han raderade sig själv. Klickar du på länken journalisten hävdar är källan (vilket är hans hangovergang insta) så finns ingenting angående att han blivit raderad.
Citera
2021-02-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Om vi lugnar oss lite så handlar det kanske inte om någon politiskt motiverad censur den här gången.

Enligt följande artikel ska artisten själv ha förklarat på Instagram att låten är nedplockad på grund av ett fel från hans sida: https://www.hitc.com/en-gb/2021/02/11/fake-woke-removed-from-itunes/

Om det stämmer vet jag inte då jag inte använder Instagram men någon annan kan säkert gå in där och kika om den kan hitta inlägget som citeras i artikeln.

Kanske handlar det här om någon simpel teknikalitet, som att låtar endast får publiceras av den som äger själva rättigheterna, eller något i den stilen. Hur som helst lär det väl klargöras allt eftersom vad problemet är/var men tills dess tycks i alla fall Youtube fungera som substitut.

Jag klickade mig in på hans instagram och gick tillbaka 4 dagar. Jag läste absolut ingenting om att han ens nämner att han har blivit raderad. Bara journalisten.

Arga fans dock.

Det gör mig misstänksam att det kan vara politiskt. Jag tolkar den som en fakeartikel när källan inte leder till vad journalisten skriver.
Senast redigerad av Orosmoln 2021-02-11 kl. 21:59.
Citera
2021-02-11, 22:02
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln
Jag klickade mig in på hans instagram och gick tillbaka 4 dagar. Jag läste absolut ingenting om att han ens nämner att han har blivit raderad. Bara journalisten.

Arga fans dock.

Fast, nu grävde jag precis lite själv och det meddelande som citeras i artikeln finns faktiskt som svar på en kommentar från en användare med namnet mwa1991. Inte helt lätt att hitta men det skrevs för 17 timmar sedan och finns alltså som svar på en kommentar till det inlägg som artikeln länkar till.
Citera
2021-02-11, 22:15
Medlem
Citat:
Fast, nu grävde jag precis lite själv och det meddelande som citeras i artikeln finns faktiskt som svar på en kommentar från en användare med namnet mwa1991. Inte helt lätt att hitta men det skrevs för 17 timmar sedan och finns alltså som svar på en kommentar till det inlägg som artikeln länkar till.

Jag ska gå in och leta upp det. Fan jag som precis har läxat upp någon på ett annat forum.

Men enligt artikeln är det Tom Macdonald som kommenterar det. Länkar användare mwa1991 till en länk där Tom kommenterar eller är det mwa1991 som hävdar det?

Haha fan mycket länkar där
Citera
2021-02-11, 22:16
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Följ honom på Instagram och stötta honom, han är kraften som kommer förena svarta och vita mot media och demokraternas identitetspolitik 👍🇺🇸✌️🇺🇸👏👏👏👏👏

[/url]

Precis så uppfattar jag hela grejen också.

Ingen kan väl ha undgått den här från 2017, med ett liknande (fast mycket starkare budskap) Joyner Lucas - I'm Not Racist

https://www.youtube.com/watch?v=43gm3CJePn0

Om ni inte har sett den eller vet vad det handlar om SE DEN !
Senast redigerad av Opaque 2021-02-11 kl. 22:23.
Citera
2021-02-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Precis så uppfattar jag hela grejen också.

Ja, folk som inte fattar att hans musik inte är rasistisk har antingen inte lyssnat eller har begränsad kognitiv förmåga.
Citera
2021-02-11, 22:22
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln
Jag ska gå in och leta upp det. Fan jag som precis har läxat upp någon på ett annat forum.

Men enligt artikeln är det Tom Macdonald som kommenterar det. Länkar användare mwa1991 till en länk där Tom kommenterar eller är det mwa1991 som hävdar det?

Haha fan mycket länkar där

Nja, såhär ligger det till:

Användaren "hangovergang" (dvs. Tom MacDonald) publicerar inlägget som artikeln hänvisar till. En annan användare med namnet "mwa1991" frågar i en kommentar till inlägget vad som hänt med låten på Spotify. Tom svarar på kommentaren med den förklaringen som finns citerad i artikeln.

Citatet i artikeln finns alltså som ett svar på en kommentar till ett inlägg. Puh...
Citera
2021-02-11, 22:25
Medlem
Citat:
Nja, såhär ligger det till:

Användaren "hangovergang" (dvs. Tom MacDonald) publicerar inlägget som artikeln hänvisar till. En annan användare med namnet "mwa1991" frågar i en kommentar till inlägget vad som hänt med låten på Spotify. Tom svarar på kommentaren med den förklaringen som finns citerad i artikeln.

Citatet i artikeln finns alltså som ett svar på en kommentar till ett inlägg. Puh...

Jaha då fattar jag! Fan vad långsökt det vart. Jävla skit, jag som sa upp mitt Spotify, alla mina SPELLISTOR! Bättre att hålla huvudet kallt
Citera
2021-02-11, 22:25
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Ja, folk som inte fattar att hans musik inte är rasistisk har antingen inte lyssnat eller har begränsad kognitiv förmåga.

Var går din gräns för rasism, kan man ju undra. Den kan man alltid diskutera
Citera
2021-02-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Var går din gräns för rasism, kan man ju undra. Den kan man alltid diskutera

Vänligen läs texten till låten och plocka fram det rasistiska budskapet.
Citera
2021-02-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Vet du ens hur Spotify fungerar för en artist?

När ett företag blir tillräckligt stort och tar en för stor andel av marknaden så måste de alltså enligt dig ta emot alla oavsett om de strider mot deras policy?

Är det okej för mindre aktörer att neka någon eller kan man tvinga på någon nazistisk podcast att spela kommunistisk råpunk?

Hur skulle Spotify förresten bemöta en artists åsikter menar du? En speakerröst var 15:e sekund som upprepar att det är artistens åsikter i låten och att Spotify tar avstånd ifrån den?

När styrde staten musikvärlden förresten?

Skillnaden mellan en nazistisk podcast är att den är inriktad på just nazistisk musik. Det samma gäller att en kanal för exempelvis jazz knappast behöver spela rock. Det ligger liksom utanför den kanalen. Grejen med Spotify är samma som med YouTube och bortplockandet av content där - båda kanalerna är även de enda kanalerna i sina kategorier ifall man vill nå ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in