2021-02-09, 21:32
Medlem
John Björkengren med mål mot Brescia.
Citera
2021-02-10, 19:16
Medlem
Gustav Henriksson var på bänken igår för Wolfsberger i ligamötet mot Rapid Wien.
Citera
2021-02-10, 21:56
Medlem
OvissFramtids avatar
Isak Petersson fick göra debut i cupen mot Bordeaux och höll nollan.
Citera
2021-02-10, 23:58
Medlem
Zeidanne Inoussa fick hoppa in mot PSG för SM Caen och enligt Fotbollskanalen var han nära att göra en assist: https://www.fotbollskanalen.se/franska-ligan/svenskdoldis-nara-succe-mot-psg-blev-utslaget-ur-cupen/
Citera
2021-02-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Räknar inte han som ungdomsproffs längre då han fått spela A-lagsmatcher.

Colin Farnerud spelar i RC Lens. Gjorde sin första ungdomslandskamp förra året. Född 04.

[...]

Medan pappa Pontus bor i Göteborg där han är sportchef för IFK Göteborg bor Colin numera i Lens i norra Frankrike. Sommaren 2019 anslöt Colin till RC Lens akademi från FC Mougins. Dessförinnan har han även hunnit med en kort period i IFK Göteborg och moderklubben är norska Snaröya SK.

– Det var hjärtat som valde Lens. Det kändes som den bästa klubben för mig, det kändes som en ”perfect match” när jag var här och hälsade på innan jag tog beslutet. Jag gillar deras spelstil och syn på fotboll. Det är en riktigt fin akademi som har fått fram väldigt många duktiga spelare som är i de högsta ligorna i dag. Bland annat Raphael Varane. Det är bara att njuta och ta tillvara på att man är här.

I somras flyttade 15-åringen tvärs över hela landet. Från franska rivieran i södra Frankrike till Lens nära den belgiska gränsen.

– Att flytta från familjen och vänner som alltid har funnits nära en var det svåraste. Att kunna komma hem och bara äta mat som ens föräldrar har lagat var skönt. Nu har jag fått växa som människa genom att bo själv och ta hand om allt själv. Det var svårt de första månaderna, men jag vande mig och kom in i det.

Nu bor han på RC Lens akademianläggning med andra spelare från akademin.

[...]
Citera
2021-02-12, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Colin Farnerud spelar i RC Lens. Gjorde sin första ungdomslandskamp förra året. Född 04.

[...]

Medan pappa Pontus bor i Göteborg där han är sportchef för IFK Göteborg bor Colin numera i Lens i norra Frankrike. Sommaren 2019 anslöt Colin till RC Lens akademi från FC Mougins. Dessförinnan har han även hunnit med en kort period i IFK Göteborg och moderklubben är norska Snaröya SK.

– Det var hjärtat som valde Lens. Det kändes som den bästa klubben för mig, det kändes som en ”perfect match” när jag var här och hälsade på innan jag tog beslutet. Jag gillar deras spelstil och syn på fotboll. Det är en riktigt fin akademi som har fått fram väldigt många duktiga spelare som är i de högsta ligorna i dag. Bland annat Raphael Varane. Det är bara att njuta och ta tillvara på att man är här.

I somras flyttade 15-åringen tvärs över hela landet. Från franska rivieran i södra Frankrike till Lens nära den belgiska gränsen.

– Att flytta från familjen och vänner som alltid har funnits nära en var det svåraste. Att kunna komma hem och bara äta mat som ens föräldrar har lagat var skönt. Nu har jag fått växa som människa genom att bo själv och ta hand om allt själv. Det var svårt de första månaderna, men jag vande mig och kom in i det.

Nu bor han på RC Lens akademianläggning med andra spelare från akademin.

[...]

Jepp har skrivit om han tidigare när jag gjort sådana inlägg, missade honom bara nu men ska bli intressant och se hans väg i Frankrike.
Citera
2021-02-13, 18:05
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Gustav Henriksson var på bänken igår för Wolfsberger i ligamötet mot Rapid Wien.

Och idag startade han. Målskytt efter 18 minuter!
Citera
2021-02-13, 18:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Paulos Abraham fick debutera i Groningen idag. 12 minuters inhopp och personligen tror jag han skulle mått bra av att stanna i AIK ett år till men förhoppningsvis har jag fel.
Citera
2021-02-13, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian

Snacka om bra debut som mittback!
Citera
2021-02-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian

Gurra H blev matchavgörande med sitt mål för Wolfsberger och fixade 3 pinnar. Många unga svenskar född 98 eller senare som får speltid i utlandet.
Citera
2021-02-13, 22:06
Bannlyst
Guidetti är hemma och dansar till Melodifestivalen medans Alaves spelar match.

Vad sjutton hände med att han skulle lånas ut?
Citera
2021-02-13, 22:10
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Guidetti är hemma och dansar till Melodifestivalen medans Alaves spelar match.

Vad sjutton hände med att han skulle lånas ut?
Fullt på bänkarna runt om i Europa pga Corona. Klubbarna har redan massa dökött behöver inte låna in nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in