2021-02-11, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det stod i tidningen i senaste intervjun med EB
Det är ju mer fakta än LN6 hittepå värdering som saknar källa sen i september och ännu skriker han att det är sant
Förövrigt så var dom överens om priset som Esb satte själv.

Aha, detta är ju också Klanens signum här i tråden, plötsligt så är det som skrivs i tidningar sant, men bara när det gagnar Ebba, du är fan patetisk!
2021-02-11, 20:41
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Ja du ofta undrat samma sak över min granne.
På pricken Esbjörn, jäklar.
Kokar när han ska steka, skrynklar ihop plastpåsar och lägger i kylen eller tom förpackning kvar i frys sen sista hamburgaren.
Hör dåligt gör grabben också eller rättare sagt, hör ofta det han vill höra 🙄
Glömmer nästan ta med sig själv när det är utryckning o vänt mer än en gång, då han glöm både det ena o andra i brådskan.
Börjar renovera en sak men börjar på nästa grej innan det är färdigt och inget blir klart
Har för sjutton varit pensionär i 20 år o han är bara 57 men får hjälpa honom.
För faen, något praktiskt borde dom väl ha lärt sig på Lunds tekniska universitet under 4år?
Tur han har sambo så han inte glömmer sig själv på riktigt.

Ojdå, lite otur när jag tänker jag också ibland.
Han ÄR ju Esbjörn, undra hur många Esbjörn det finns runt omkring en 🤔

Jag tycker Esbjörn var väldigt duktig som kunde laga mat själv, särskilt i en konstlad situation. Min farfar var av samma generation och när farmor dog blev det kaos för han kunde definitivt inte tillaga ett ägg.

Esbjörn är f d ingenjör och visade prov på god problemlösningsförmåga genom att steka ägget när äggkoppar fattades.
2021-02-11, 20:42
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Var väl inget personangrepp, däremot svara gärna på vem som verifierat att Ebbas s.k. värdering gjordes när hon säger att den gjordes?
Nej, endast Ebba själv som så säger, varför har hon inte fått ut ett verifikat på när denna "telefonvärdering" gjordes?
Nej, givetvis för att den kanske inte gjordes innan avtalet skrevs!

Avtal har redan skrivits på. Ev gjorda värderingar har (om önskats) innan dess gjorts av endera parter. Även om värdering avvikit (ev kraftitgt) så är det fortfarande möjligt för parterna att avtala ett eget pris. Ett sådant avtal kan ev upplösas med AvtL 31. Bifogade utredningar hittills ger inga skäl för detta i detta fall.

#Free Esb
#PactaSuntServanda
2021-02-11, 20:42
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Var väl inget personangrepp, däremot svara gärna på vem som verifierat att Ebbas s.k. värdering gjordes när hon säger att den gjordes?

Nej, endast Ebba själv som så säger, varför har hon inte fått ut ett verifikat på när denna "telefonvärdering" gjordes?
Nej, givetvis för att den kanske inte gjordes innan avtalet skrevs!

Dvs att Ebba isf ljuger igen, men ingen blir väl direkt förvånad...

Nu kan det vara hur som helst med den saken, men det är fullt rimligt att köparen kollar med någon bekant (mäklare eller fastighetskunnig) ifall säljarens föreslagna bud är rimligt och OK. I så fall är det både rimligt och korrekt att be att få detta på utskrivet dokument när tjafset börjat.

Att komplettera en muntlig utsaga med ett skriftligt dokument är varken urkundsförfalskning eller olagligt på annat sätt. Dessutom, verkar en sådan värdering vara konstruerad i efterhand kommer ju Binninge att kalla värderaren som vittne.
2021-02-11, 20:43
Medlem
Citat:
Aha, detta är ju också Klanens signum här i tråden, plötsligt så är det som skrivs i tidningar sant, men bara när det gagnar Ebba, du är fan patetisk!

Gällande ombudets värdering, kan man lita på den?
2021-02-11, 20:44
Medlem
No-n-sences avatar
Tydligen måste man ha giltiga och moraliska skäl för att få godkänt att köpa en fastighet med tillhörande tomt helt plötsligt?
2021-02-11, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Avtal har redan skrivits på. Ev gjorda värderingar har (om önskats) innan dess gjorts av endera parter. Även om värdering avvikit (ev kraftitgt) så är det fortfarande möjligt för parterna att avtala ett eget pris. Ett sådant avtal kan ev upplösas med AvtL 31. Bifogade utredningar hittills ger inga skäl för detta i detta fall.

#Free Esb
#PactaSuntServanda

Jag menar att Ebba ljugit om när den gjordes och ljuger hon om en sak i denna historia så är sannolikheten att så gjorts flera gånger stor, så ditt svar är inte relevant för mitt inlägg.
2021-02-11, 20:56
Medlem
Xius avatar
Citat:
Jag menar att Ebba ljugit om när den gjordes och ljuger hon om en sak i denna historia så är sannolikheten att så gjorts flera gånger stor, så ditt svar är inte relevant för mitt inlägg.

LN6, jag behöver bara citera mig själv nedan.

Om någon ljugit så har ändå avtal slutits och något klander för döljande av ev fel har hittills inte funnits.
Att ljuga behöver inte vara ett skäl för att upplösa ett avtal, utan det beror på parternas vilja. Om Esb ljugit och EB ändå betalat så är det ett gilitigt avtal. Om det gäller väsentliga delar kan prissänkning begäras
2021-02-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Undrar om Binninge har tröttnat.

Vad han än gör blir han utskrattad. Varje gång han skickar in något till domstolen, eller inte, får han pekpinnar tillbaka.

Han har underlåtit att skicka in material i tid till domstolen flera gånger och nu senast inte någon värdering trots att fristen passerat och att han fått flera påminnelser av domstolen. Han hade inte behövt skicka in Esbjörns journal till domstolen och på så vis låta den bli offentligt "egendom", men gjorde det ändå, förmodligen av ren lathet och trots, eftersom det var enklast för honom och tvärtemot vad som erbjudits. Han tycks också ha försvunnit från sociala medier i ärendet.

Man skulle ju trott att hans nästa drag skulle ha blivit att ha presenterat en värdering i expressen. men inte heller det verkar hända. kanske sitter han och skriver på sin egen.
Han hade ju sin plan klar redan innan han raggat upp Esbjörn som klient. Men den har han ju kört med idiotfart rakt in i en bergvägg som stod där från början. Han har själv presenterat solida belägg för att Esbjörn är frisk som en nötkärna, bortsett från lite minnesproblem som många fullt normala människor uppvisar, och i övrigt tycks Esbjörn enligt rapporten vara friskare, klarare och mer närvarande än genomsnittet för hans ålder.

Så, vad blir Binninges nästa drag i tvisten? Inget alls? Enbart förhalning?

Ja,Binninge är säkerligen mycket pressad.
Med sina maniska tvångstankar och nu med byxorna neddragna är Binninge kokt.

Binninges folkbokföringsbrott avslöjat
Binninges skuld till Kronofogden som han febrilt försöker undkomma,avslöjad.
Binninges pedofeli avslöjad
Binninges snyltande hos advokatkompisen Hurtig avslöjad.
Binninges medbrottsling Monika Pernroth Lüllmaa avslöjad

Återstår att se hur mycket han lurat Esbjörn på och hur mycket skadestånd Esbjörn kommer kunna få för de brott han utsatts för av pedofilligan

Nu har pedofildömde Johann Binninge egentligen en enda utväg och det är att dra dig ur .Rädda vad som räddas kan innan Kronofogden och farbror polisen knackar på hemma hos mamma Sivan och i lyan med alla gourmetvinerna och såklart på Björn Hurtigs kontor
Såklart får Monica Pernroth Luüllmaa och väninnan Maggan påhälsning samtidigt.

Kan bli riktigt roligt framöver..
2021-02-11, 20:58
Medlem
Citat:

Jag tror att du vill fylla tråden med skit för att dölja sanningen. Du kämpar på med samma usla argument för att provocera fram reaktioner så att inläggen med sanning och fakta ska gömmas under mattan av dynga som du lägger ut.
2021-02-11, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
LN6, jag behöver bara citera mig själv nedan.

Om någon ljugit så har ändå avtal slutits och något klander för döljande av ev fel har hittills inte funnits.
Att ljuga behöver inte vara ett skäl för att upplösa ett avtal, utan det beror på parternas vilja. Om Esb ljugit och EB ändå betalat så är det ett gilitigt avtal. Om det gäller väsentliga delar kan prissänkning begäras

Vem har pratat om avtalets vara eller icke vara i just detta?
Jag menat att om Ebba ljuger och vrider sanningen så kan hon ljugit om vad som helst i denna Agger.

Moral stavas det, Etik ett annat ord!
2021-02-11, 21:04
Medlem
Kommunisten Johann Binninge verkar ha lurat även alternativmedia Nyheter idag
https://nyheteridag.se/orebrokrogarnas-nodrop-mots-med-han-fran-centerpartiets-politiske-sekreterare-vilka-tror-de-att-de-a r/

Skulle inte tro att Nyheter idag uppskattar att luras av en kommunist pedofil som angriper populära KD Ebba

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in