2021-02-10, 19:57
Medlem
Nu behöver jag verkligen hjälp här från erfarna rävar.
I höstas gjorde jag en dum grej, testade Ostarine några veckor. Fick bra tryck och styrkan ökade rejält. Men efter ca 4 v tog jag leverprov(på eget bevåg inte genom vården) och värdena var kassa så jag avbröt direkt och körde igång med Liv52 och mjölktistel under ca 45 dagar. Nu under vintern har jag tagit några tester till och värdena har förbättrats men inte återställts. Mina grundvärden låg runt 0,5 på både ASAT/ALAT när jag gick började få TRT genom vården.

Grundvärde Värde på Osta(nov) Värde januari Värde februari
P-ASAT 0,41 1,8 0,92 1,2
P-ALAT 0,52 4,9 0,8 1,15
P-GT 0,25 0,39 0,21 0,33

Nu till paniken! Om 6 v ca är det planerat att jag ska göra mina årliga prover... Det kommer ju gå fullständigt åt helevete misstänker jag och doktorn kommer kräva en och annan förklaring på levervärdena och antar att dosen blir nedsatt eller indragen! Alla andra markörer, blodstatus, blodvärde, blodfetter, njurar, östro m.m. ligger helt perfekt. Bara levervärdena som spökar.

Vad fan ska jag göra? Tips på någon snabb "kur" som drastiskt förbättrar värdena? Vilka bortförklaringar kan doktorn köpa?

Nu har jag sista månaden kört mjölktistel + Shield wall Liver defender, men verkar inte ha hjälpt ett skit. Nu sista provet hade jag dock tränat 4 dagar irad riktigt tungt då jag var inne på sista veckan i min tränings cykel. Tänkte ta ett till om 1,5v igen men vila minst 2 dagar innan.

Hoppas någon sitter på bra tips, känns lite hopplöst just nu för mig. Funderar på att bara säga till doktorn att jag hoppar av TRT just nu och försöker komma igång naturligt igen, så får jag köra svarta markanden TRT i något halvår tills levern är ok igen sen ta kontakt med vården och starta om. Känns inte alls bra men vete fan om jag har någon annan utväg... Eller bara gå och ta provet som en man och få skiten indraget men då får man väl aldrig TRT igen i detta sosse-land...
Citera
2021-02-10, 22:00
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
dela upp dosen,, gick på 4ml/8v i två år dalvärde mellan 10-11 . började ta 1ml/2v dalvärde togs 6mån senare dalvärde 35. nu flera år senare tar jag 1ml/3v plus ca 1500ie pregnyl/v ligger runt 28-30 i dalvärde (pregnylen ökar inte testot för mig med mer än 3-4 enheter)
Plus propionat dagligen?
Citera
2021-02-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
dela upp dosen,, gick på 4ml/8v i två år dalvärde mellan 10-11 . började ta 1ml/2v dalvärde togs 6mån senare dalvärde 35. nu flera år senare tar jag 1ml/3v plus ca 1500ie pregnyl/v ligger runt 28-30 i dalvärde (pregnylen ökar inte testot för mig med mer än 3-4 enheter)
Jag får mina injektioner på re-wells klinik. Så jag kan inte dela upp det. Min tanke var att kanske inhandla extra Nebido illegalt och ta en spruta själv med låg dos typ vecka 5 (kanske så lite som 100mg) bara för att slippa dippen de två sista veckorna.

Annars Anavarv sista tre veckorna skulle det vara något som kunde fungera??
Citera
2021-02-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Har du ändrat intervallerna något under detta året? Vilka nivåer har du sista dagen innan injekt?
Nebido har förändrat mitt liv till det bättre. Från deppig och orkeslös till pigg och glad. Men det fungerar bara i fem-sex veckor. Förhoppningsvis blir det bättre med tiden.

Har inte mätt värdet precis innan ny injektion på ett tag. Ska göra det nästa gång det är dags för injektion.

Att få gå på gel två sista veckorna låter annars som ett bra alternativ men är osäker på om min läkare går med på det. Jag ska prova och se vad se säger.

Annars, Anavar två sista veckorna. Skulle det kunna vara något?
Citera
2021-02-10, 23:23
Medlem
Jag har länge befarat att jag har för hög östrogen nivå (eller lågt testo).
Har inte kurat på 6 år men den sista kuren gick inte bra. Fick nog bitch tits.
Och trots flera pct kurer kan det nog ligga latent. Ibland längst ut på bröstvårtan kan det bli alldeles vitt.

Har dålig libido. Är sällan kåt mm. Svårt att somna och har svårt att vakna kan ligga till 11 om ingen
väcker mig. Ändå känns det som jag väger ett ton i sängen och helt orkeslös på morgonen.
Har också märken av strumpan på på höger ankel som skär in.

Nu har jag tagit en analys hos blodkollen och fick dessa värden:
Järn 38 (9-34) umol/L Högt
Kortisol 249 (145-620) nmol/L
Testosteron 26 (3.0-27) nmol/L
SHBG 67 (22-113) nmol/L
Östradiol 215 (<150) pmol/L Högt

Så vad jag ser är det inget på testot men däremot östrogenet.
Någon som kan hjälpa mig tackla detta problem?
Skall jag äta Arimidex för att få ned östrogenet. Kommer problemet komma tillbaks när jag slutar med Arimidex?

Är även sugen på att starta en låg dos testo cyp TRT (100mg/w). Är det dumt när man redan innan har problem med östrogenet?
Citera
2021-02-11, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Jag får mina injektioner på re-wells klinik. Så jag kan inte dela upp det. Min tanke var att kanske inhandla extra Nebido illegalt och ta en spruta själv med låg dos typ vecka 5 (kanske så lite som 100mg) bara för att slippa dippen de två sista veckorna.

Annars Anavarv sista tre veckorna skulle det vara något som kunde fungera??
Anavar är inte testo. Så nej
Citera
2021-02-11, 06:49
Medlem
Citat:
Nebido har förändrat mitt liv till det bättre. Från deppig och orkeslös till pigg och glad. Men det fungerar bara i fem-sex veckor. Förhoppningsvis blir det bättre med tiden.

Har inte mätt värdet precis innan ny injektion på ett tag. Ska göra det nästa gång det är dags för injektion.

Att få gå på gel två sista veckorna låter annars som ett bra alternativ men är osäker på om min läkare går med på det. Jag ska prova och se vad se säger.

Annars, Anavar två sista veckorna. Skulle det kunna vara något?

Du är alltså inte provat något av dom två saker jag frågade om?
Citera
2021-02-11, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Har du ändrat intervallerna något under detta året? Vilka nivåer har du sista dagen innan injekt?
Sorry, lite slarvigt svarat av mig.
För cirka 2 månader sedan hade jag 12 nmol/L 6 dagar innan injektion.
Nej vi har inte ändrat intervall. Jag föreslog 6-veckors men min läkare tycker inte mina blodvärden ser tillräckligt bra it för det. De har sett bra ut varje gång de mätt med undantag för en gång. Och den gången verkar han hänga upp sig på. Men om tiden går och mina blodvärden förblir bra kanske han ändrar sig. Jag får hoppas.
Citera
2021-02-11, 08:51
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Nej vi har inte ändrat intervall. Jag föreslog 6-veckors men min läkare tycker inte mina blodvärden ser tillräckligt bra it för det. De har sett bra ut varje gång de mätt med undantag för en gång. Och den gången verkar han hänga upp sig på. Men om tiden går och mina blodvärden förblir bra kanske han ändrar sig. Jag får hoppas.

"blodvärden" Menar du Hb?

Det finns en del som du kan göra själv för att sänka Hb.

Bli blodgivare, ät inte järntabletterna som erbjuds.

Drick MYCKET vatten dagen innan och timmarna innan blodprov.

Ett inte vetenskapligt tipps är att INTE ta tillskott av vitamin b12, folsyra och järn.
Senast redigerad av trottwell 2021-02-11 kl. 09:07.
Citera
2021-02-11, 09:46
Medlem
Citat:

Annars kan du ju föreslå din läkare att du får en lite lägre dos, men oftare. När du plockar ut din Nebido på apoteket, ser din läkare det? När jag gick på Nebido åkte jag hem och injicerade själv istället för att boka tid hos en mottagning. Det finns inget lagstadgat som säger att man inte får injicera det själv. Däremot så finns det ett stort gäng läkare i Sverige, alla med olika uppfattning om hur testosteron fungerar. Dom flesta verkar ha drömt ihop teorierna mellan sina cocktailträffar
Citera
2021-02-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silmaril
Och trots flera pct kurer kan det nog ligga latent. Ibland längst ut på bröstvårtan kan det bli alldeles vitt.

Har dålig libido. Är sällan kåt mm. Svårt att somna och har svårt att vakna kan ligga till 11 om ingen
väcker mig. Ändå känns det som jag väger ett ton i sängen och helt orkeslös på morgonen.

SHBG 67 (22-113) nmol/L

Skall jag äta Arimidex för att få ned östrogenet. Kommer problemet komma tillbaks när jag slutar med Arimidex?

Är även sugen på att starta en låg dos testo cyp TRT (100mg/w). Är det dumt när man redan innan har problem med östrogenet?

Någon som kan hjälpa mig? Måste jag äta Arimidex livet ut?
Citera
2021-02-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silmaril

SHBG 67 (22-113) nmol/L

Om man har fått gyno går det inte bort helt, då krävs en operation. Det finns dom som fått det på landstinget men jag vet inte vad som krävs men du verkar ju ha lite större problem.
215 Östradiol är mycket högt och borde absolut påverka ditt mående. Du ligger också i det övre intervallet för testo vilket får mig att undra om du är överviktig? Arimidex fungerar men det är en kraftfull medicin med mycket och allvarliga biverkningar så där krävs försiktighet. Det man kan prova är en microdos på 1/4 tablett/vecka och se hur du mår då. Men överväg att söka hjälp för detta.
Och jag skulle inte överväga att lägga till mer testo innan man fått ordning på dom andra problemen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in