Citat:
Ursprungligen postat av
Silmaril
Mycket intressant. Hoppas jag får fortsätta tracka dig med frågor. Är nyfiken eftersom jag själv
har tankarna på TRT behandling.
Var exakt i axlarna höfterna sticker du?
Lite svårt att förklara, men när det gäller axlarna kan du kolla den här sidan
https://trthub.com/deltoid-injection-guide-demo/
Här ser du en bra bild på höft muskeln
https://www.google.com/search?q=ventrogluteal+testosterone+injection&tbm= isch&ved=2ahUKEwj06d-eytzuAhWExyoKHU-MDlEQ2-cCegQIABAA&oq=testosterone+ventro+injection&gs_lcp =CgNpbWcQARgAMggIABAIEAcQHlCLYFiKaWCCeWgAcAB4AIABP YgBzQKSAQE2mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient =img&ei=_2EiYLTuKoSPqwHPmLqIBQ&bih=750&biw=1536&rl z=1C1CHBF_svSE880SE880#imgrc=JqZpGByGvLfujM
Citat:
Ursprungligen postat av
Silmaril
Varför har du valt prop och inte cyp?
Jag verkar må bäst ju jämnare nivåer jag har, och eftersom prop har en halveringstid på bara 18 timmar så tror jag att den liknar kroppens normala dygnsvariation, dvs högt testo på morgonen och lågt på kvällen. Jag tror det bidrar mycket till välmåendet. Och sen eftersom jag injicerar så lite så påverkar jag inte min egenproduktion så mycket, därav att mina kulor krympt bara lite grann, jämfört hur dom var på nebido när dom nästan försvann.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silmaril
Är det insulin sprutor du använder?
Japp, 1 ml gröna sprutor som man kan byta ut nålen på, apoteket hjärtats varunummer på sprutorna är: 250647. Jag suger upp testot med en rosa nål som är 1.2x40 mm och så injicerar jag med gul nål som är 0.3x13 mm. Prova att gå in på ett apotek hjärtat och säg att du vill köpa sprutor och nålar för att måla warhammer figurer med eller andra små modellfigurer. Att suga upp färg och använda nålen som pensel gör att man kan måla väldigt findetaljerat. Då borde du få köpa, det är nämligen inte receptbelagd. Annars går det att beställa från apotek i andra eu länder eller på underground labb i sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silmaril
Kallas det backloada en spruta (förifylla). Kan du beskriva hur detta går till?
0,15ml/d 200mg/ml? vaD BLIR DET I VECKAN? Tror det var alla frågor för denna gång.
För att förifylla en spruta så ställer jag in den på 0.35 ml i tomt läge, sen suger jag upp testosteronet och fyller i sprutan från toppen, alltså där nålen ska sitta upp till 0.1 läget på sprutan, sen sätter jag dit den gula nålen, och när jag sen trycker ut testot i nålen så att all luft är borta så står sprutan på 0.15 ml.
Ska jag ändra dosering så tar jag en spruta, fyller den med vatten, sätter dit injiceringsnålen, knackar bort alla bubblor, sprutar ut vatten tills jag kommer till rätt mängd och suger sedan så att nivån hamnar på 0.1, och tittar sen vilket läge sprutan är i. Så om jag sprutar ut vatten så att den hamnar på 0.15 och sedan backar så vattennivån är på 0.1 så står plungen i läge 0.35.
Så jag ställer alltså in 14 sprutor på läge 0.35 och fyller dom från toppen så att nivån hamnar på 0.1, sätter sedan på den gula injektionsnålen med skyddshöljet kvar naturligtvis och ställer den med nålen pekandes uppåt i en burk.
Hoppas inte detta blev för rörigt