Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Idag rapporterar CDC alltså att en vanlig kirurgmask med en tygmask ovanför blockerar 92.7% av virusen från att spridas. Något som en normalbegåvad 9-åring borde kunna räkna ut. Om man har ett filter framför käften så sprider man ju så klart mindre virusaerosoler och droppar. Kan inte bli enklare egentligen.
Men vad säger ni maskförnekare om det? 93% mindre spridning om man bär mask alltså.
Tror ni fortfarande att risken med att man kanske råkar pilla sig på masken eller i stjärten överväger nyttan?
Nja, det är lite mer komplicerat än så. Det kommer säkert också du att förstå när du blir äldre än nio.
Men bär din mask du. Vem hindrar dig? Det är fullt tillåtet att bära en i Sverige vad jag vet, så jag förstår inte vad du gnäller om. Jag föreslår dock att du bokar in lite fler tandläkartider än vanligt eftersom frekvent maskbärande tenderar att ha en förödande effekt på munhälsan. För att nämna EN av alla negativa bieffekter.
https://nypost.com/2020/08/05/mask-mouth-is-a-seriously-stinky-side-effect-of-wearing-masks/
Citat:
Now that dentists have reopened their doors, they’re having patients show up with a nasty set of symptoms, which the doctors have dubbed “mask mouth.”
The new oral hygiene issue — caused by, you guessed it, wearing a mask all the time to prevent the spread of the coronavirus — is leading to all kinds of dental disasters like decaying teeth, receding gum lines and seriously sour breath.
En annan bieffekt är förstås att maskbärandet kan leda till/bidra till lungcancer. Detta visar en alldeles ny studie.
https://www.globalresearch.ca/long-term-mask-use-may-contribute-advanced-stage-lung-cancer-study-finds/5736339
Citat:
A recent study in the journal Cancer Discovery found that inhalation of harmful microbes can contribute to advanced stage lung cancer in adults. Long-term use of face masks may help breed these dangerous pathogens.
Utöver detta finns en mängd andra hälsokomplikationer som uppstår till följd av frekvent maskbärande, bland annat risk för svårare infektioner, försämrat immunförsvar, utslag i ansiktet, syrebrist osv.
Men visst, vill du bära munblöja är det upp till dig. Ingen hindrar dig som sagt. Jag skulle dock föreslå att du går ner i vikt istället, och gör något åt din hälsa. Om alla tog sitt ansvar och såg till att vara vid god hälsa skulle det inte spela någon roll hur mycket förkylningsviruset i fråga spreds. Spridningen blir bara ett problem för att människor är tjocka, sjuka, och ohälsosamma. Och att människor är tjocka, sjuka och ohälsasamma är helt och hållet deras eget fel.