2021-02-10, 00:32
Medlem
Cuckslayers avatar
Britterna kommer att bli tokiga snart.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9239941/UK-faces-second-summer-write-Travel-wedding-pubs-events-warn-lockdowns-killing-recovery.html

Jag tror ärligt talat att britterna kommer att trotsa alla regler så fort våren dyker upp och då jävlar blir det kaos.

Läs kommentarerna om ni inte tror mig. Kan det bli en revolution i Storbritannien snart?
Senast redigerad av Cuckslayer 2021-02-10 kl. 00:37.
Citera
2021-02-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ha, ha!
Jag tror du har helt rätt angående hur många tänker om fetma och övervikt.

Jag har alltid resonerat som så att jag hellre äter och dricker det jag tycker är gott och lever lycklig till jag är 80 år än att jag lider och är olycklig till jag är 90 år. Fysiskt har jag inga problem med min vikt, åker skidor, fridyker, vandrar och cyklar ungefär lika bra eller dåligt som när jag var 20 kg lättare, men jag inser att kroppen skulle må bättre om jag var lite lättare. Kanske kan corona bli startskottet mot en lättare kropp om jag inte hinner dö i just corona förstås.

Man kan ju fortfarande äta vad man vill och det man tycker om - bara man inte äter hela tiden. Ungefär som man inte ska dricka alkohol varje dag - för att inte belasta levern.

Sådana som Leif GW är också en belastning för vården. Både kostnadsmässigt (enorma mängder läkemedel varje dag) och även läkarbesök och eventuella operationer när hjärtat inte orkar osv.

Egentligen borde det vara varje mans plikt nu under C19 tider att inte belasta vården i onödan utan göra det man själv kan för att behålla en så god hälsa som möjligt.

Du låter inte särskilt sjuk med tanke på ovanstående och 20kg övervikt är ju inte jätte alarmerande. Men som du själv säger skulle du må bättre om du tappade några kilon.

Jag är inte rabiat när det gäller måttlig övervikt. Men jag äcklas att läsa om sådan som Edward Blom och Leif GW som har självförvållade sjukdomar och som förvärrar sin situation genom att fortsätta att trycka i sig både mat och dricka i övermått.

Sen trissas Leif GW att han ska flytta till Israel. Var så god säger jag bara..
Citera
2021-02-10, 00:51
Medlem
Citat:
Felet är att senaste året har vården varit överbelastad av covidpatienter och att 40 % av alla covidvårdplatser upptas av patienter som är yngre än 60 år.

På sikt kommer det säkert bli som du skriver, men nu måste ordinarie vård börja fungera så normalt som möjligt så snart som möjligt så att de som behöver opereras kan bli opererade.

Jag menade på långsikt, eftersom inläggsskrivaren befarade att vi inte kommer att bli av med viruset.

Så är det säkert. Men experterna redan nu säger att har man haft C19 då kommer det troligtvis ge en viss motståndskraft även mot mutationer i framtiden. Sen kommer vaccinationerna skydda en del av befolkningen och då blir inte vården lika hårt drabbad.

Men det blir väl som med influensavaccinet att hälften av de som skulle få den gratis årligen avstår. Sen behöver de sjukhusvård eller drabbas av följdsjukdomar trots att hjälp skulle finnas inom räckhåll.

Man kan inte tvinga folk att tänka på sitt eget bästa.
Citera
2021-02-10, 01:19
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Nej.. Mortality Rate är Mortality Rate.. bli nu inte förvirrad

Infection Fatality Rate och Case Mortality Rate är något annat.

Case Mortality Rate är relativt enkelt att räkna ut.. vi har ca 12.00 döda och ca 600.000 bekräftade smittade.. dvs CFR är 12.000/600.000x100= 2%
Denna beräkning är dessvärre inte helt korrekt då det finns ett stort mörkertal kring alla de som haft milda eller inga symptom trots att de var smittade (inkl mig själv).

Därav svårigheten att räkna ut IFR .. om du nu inte sitter på data som ingen annan gör.
Dela gärna med dig om så är fallet.

Nääästaaaaa!

Det du räknar på är IFR =2%
CFR änvänds för sjukdom. Tex. Covid. Då pratar man CFR över 10%
Pratar man SARS, så passerar CFR 30%

SARS-2 ger olika sjukdomar med olika dödlighet.
Citera
2021-02-10, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Enligt en undersökning bar över 70% av befolkningen i Manaus i Brasilien antikroppar i oktober, men ändå blev dom drabbad i Januari av en till våg. Nu spekuleras det i att det skulle vara på grund av en ny variant.

Jag är ganska skeptisk till att det verkligen var så många infekterade i Oktober. Det har man ju lärt sig att inte lita speciellt mycket på olika uppgifter om antikroppsförekomst. Sen har jag inte läst några rapporter om att man faktiskt fått in folk som varit infekterade två gånger i Manaus. Varklia data på detta saknas.

Någon som vet något mer om vad som händer i Manaus?

https://www.youtube.com/watch?v=SnnLZAMH_ho

Finns ingen som kunnat påvisa Immunitet efter smitta. Man får delvis ökad motståndskraft.
Viruset mummsar i sig T-celler. Finns en hel tråd om återinfektion.
Så inget konstigt med att de blir sjuka när det kommer en mutation.
(FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion
Citera
2021-02-10, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det finns C19 hundar på flygplatsen i Helsingfors för att upptäcka resenärer med viruset när de ska komma in i landet.

Smart Vad händer när hundarna får covid och förlorar lukt och smak
Citera
2021-02-10, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Smart Vad händer när hundarna får covid och förlorar lukt och smak

Läste en rapport som någon i Irans motsvarighet till FHM skrivit. Det är bara feminina mindre hundar, alltså böghundar (homosexuella) som tappar lukt och smak.
Citera
2021-02-10, 01:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det finns C19 hundar på flygplatsen i Helsingfors för att upptäcka resenärer med viruset när de ska komma in i landet.

Nytt för mig.

unric.org citat;

"Testning har visat en noggrannhetsnivå på nästan 100%, och fungerar även fem dagar innan verkliga symtom uppträder."

Källa:https://unric.org/sv/finland-forst-i-europa-med-hundar-for-att-upptacka-covid-19/

Stämmer påståendet så är det här ett mycket effektivt sätt att snabbt scanna av inresande och hitta smittbärare innan de släpps in i landet. Mycket effektivare än "snabbtester" och troligen också träffsäkrare.

Varför kom man inte på den här geniala idén i Sverige?
Senast redigerad av OY 2021-02-10 kl. 02:11.
Citera
2021-02-10, 02:12
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nytt för mig som är intresserad av arbetande hundar.

unric.org citat;

"Testning har visat en noggrannhetsnivå på nästan 100%, och fungerar även fem dagar innan verkliga symtom uppträder."

Källa:https://unric.org/sv/finland-forst-i-europa-med-hundar-for-att-upptacka-covid-19/

Stämmer påståendet så är det här ett mycket effektivt sätt att snabbt scanna av inresande och hitta smittbärare innan de släpps in i landet. Mycket effektivare än "snabbtester" och troligen också träffsäkrare.

Varför kom man inte på den här geniala idén i Sverige?
Och varför tog man inte efter Finland som jag tror var först med coronahundar.

Det var en nyhet i maj tror jag (kanske tidigare), https://www.helsinki.fi/sv/aktuellt/halsa/hunden-kanner-lukten-av-coronavirus-en-undersokning-utreder-hur-hundar-kan-anvandas-for-att-identifi era-smittan

Regeringen och FoHM inväntar väl som vanligt bevis på att det funkar innan något görs.
Citera
2021-02-10, 02:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Och varför tog man inte efter Finland som jag tror var först med coronahundar.

Det var en nyhet i maj tror jag (kanske tidigare), https://www.helsinki.fi/sv/aktuellt/halsa/hunden-kanner-lukten-av-coronavirus-en-undersokning-utreder-hur-hundar-kan-anvandas-for-att-identifi era-smittan

Regeringen och FoHM inväntar väl som vanligt bevis på att det funkar innan något görs.

Förutom direkt provsvar är det också billigare än att pcr-testa.

Ett hudsvep, ner i ett provrör som sedan tillhandahålls hunden.

Citat;
"En hund kan upptäcka coronaviruset inom tio sekunder och hela processen tar mindre än en minut att slutföra"

https://unric.org/sv/finland-forst-i-europa-med-hundar-for-att-upptacka-covid-19/

Det går enligt artikeln snabbt att utbilda hund för ändamålet. Kanske något att satsa på för att fånga upp smittbärare vid gränsen.
Citera
2021-02-10, 02:27
Medlem
Barbara777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Läste en rapport som någon i Irans motsvarighet till FHM skrivit. Det är bara feminina mindre hundar, alltså böghundar (homosexuella) som tappar lukt och smak.
Men hur kan man veta om en hund är homosexuell?
Citera
2021-02-10, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
- Hur kan det komma sig att ett land i Sydostasien. - Vietnam endast hittills har 35 döda av en befolkning på 98 miljoner.

- En viss fel/derapportering kan jag acceptera!

Men Vietnams sjukvård är trots allt milsvid bättre än många andra länder.

Frågor:

1. Beror Det på den demografiska sammansättningen?
2. Beror det på klimatet?
3. Beror det på att immunförsvaret är annorlunda hos ostasiaterna?

Svar:

1. Nej. Min bror är ihop med med pharmacept från Vietnam. - Generationsboende är vanliga. Son, mor, mormor och gammalmormor i samma hus.

2. Nej. För då skulle inte Brasilien var så hårt drabbat. Tropiska länder båda.

3. Ja.

- Min flickvän är för övrigt överläkare inom klinisk mikrobiolog i Ungern. Som har beställt Sputnik V.

Frågor? Kommentarer?

Mvh

KJ

Det hela är väldigt väldigt enkelt och det börjar bli jobbigt att påpeka detta för alla plattjordare här på forumet.

I Ostasien har folk högt IQ och bär mask.

Frågor på det?

Japan har i princip som enda åtgärd stängt barer och resturanger efter klockan 8PM. Det fick ner smittan med 90%. Detta eftersom japanerna bär mask precis överallt förutom när de äter och dricker på barer och restauranger. Således smittar viruset där i princip enbart på barer och restauranger. I övrigt är folk skyddade, precis som inom Covidvården där personalen bär kirurgmask och möjligen ett visir.

Google japan keeps its covid fight simple with a rule starting at dinnertime på Wall street journal för en fördjupning.

Edit 2: Även i Sverige sjunker nu smittan efter att den feministiska regeringen rekommenderat munskydd i rusningstrafik och i princip stängt restauranger efter klockan 8. Om man rekommenderade masker överallt skulle nog smittan sjunka till norsk nivå.
Senast redigerad av Harrywinston 2021-02-10 kl. 04:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in