Citat:
Ursprungligen postat av
noden
I dagarna har svenska folket tagit del av Kronprinsessan Victorias tal till svensk modeindustri. Med betoning på ord som norm, inkludering och mångfald får man lätt känslan av att Victoria anammat den kulturmarxistiska samhällsanalysen. Även om hon så uttrycker sig i försiktiga ordalag. Personligen tycker jag att kulturmarxistismen är elitens ideologi som används för att eliterna ska rättfärdiga och motivera sin egen existens. Däremot omfattas den knappast av det stora flertalet i det svenska folket. Så vad tycker ni flashbackare om denna flirt med kulturmarxistismen från kungahusets sida?
När jag läste det kokade det i mig. Kronprinsessan föll rätt ner i källaren. Jag hoppas att detta var ett misstag i ämbetet, men om det är hennes genuina hållning och hon håller fast vid den så kan jag mycket väl överväga att avveckla kungahuset eller börja nysta i om de sitter där de sitter rättmätigt. Jag tycker Kungen har skött sig bra genom åren.
Samtidigt ska man ha i åtanke att Kungahuset står för kontinuitet och stabilitet. Att vi kanske får ett riksnöt som statschef får vi kanske uthärda i hopp om att något bättre kommer längre fram. Men det går inte att komma ifrån - Viktoria har precis gjort bort sig rejält bland de grupper som är henne mest trogen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Knif
Kom ihåg att kungafamiljen är en del av eliten. De har ingen förankring till vanliga medborgare som är lägre ner på hierarkin. Politiker, nyhetsmedia och kändisar där kungafamiljen är inkluderad har en fetisch för att sprida symbolpolitiskt trams om mångfald, kommunism och kulturmarxism; ett gäng bisarra idéer skapade av judar och khazarer som ämnar att få oss att sluta ifrågasätta de som styr oss och bli mer fientliga till gemeneman.
Jag har uppfattat Kungen som väldigt folklig. Naturligtvis går han inte runt i T-shirt och jeans, snusar och dricker burköl men han har ingen von oben attityd som jag tex tycker Kung Harald av Norge har eller framlidne ingifte Prinsen av Danmark hade.
Citat:
Ursprungligen postat av
AirOfficer
Japp. Tyvärr har framförallt den yngre generationen inom det svenska kungahuset öppet visat att de är vänsterliberala. De blir tyvärr mer och mer politiserade i sin retorik.
Alla tre förefaller ha valt partner pga kärlek, i alla fall VB och CPB. Förvisso gott så, men alla inblandade borde begripit bättre. Det är att devalvera vår kulturhistoria när en gymägare från Ockelbo och en tatuerad halvnaken såpaskådis gifter in sig, hur trevliga de än må vara. Vänstern hatar dem för att de tagit klivet upp och högern kan acceptera dem så länge de står för konservatism, tradition, kultur, värdighet osv, men sväljer de kulturmarxismen kan det hela vara över på 5 år. Vem vill se Drottning Silvia hasa runt i rosa joggingbyxor rökandes Gul Blend?
Citat:
Ursprungligen postat av
bomhull
Ja ,dom hatar tex trump och sverigedemokraterna
Inte hatar de SD i alla fall. Vad de anser om Trump vet jag inte. Däremot vore det politiskt omöjligt att i dagsläget öppet stödja honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
noden
Ja jag har också märkt det.
De verkar ha missat att de ska vara politiskt neutrala. Där tror jag kungen och drottningen är mer noggranna faktiskt. Om kungafamiljen ska välja sida i de djupa konflikter som vuxit och fortsätter växa är de ute på ett sluttande plan.
Instämmer. Hoppas Kronprinsessan får sig en knäpp på näsan och ser till att inte upprepa fadäsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
noden
Jag har egentligen ingenting emot kungahuset om de förhåller sig neutrala i politiska frågor. Victoria verkar dock ha missat att det långt ifrån är hela folket som ställer sig bakom de här kulturmarxistiska flosklerna och vill att all sådan politistisk styrning av näringslivet och samhällslivet ska upphöra.
Om hon tror att kulturmarxismen är rätt väg fram så lär hon riskera ett bryskt uppvaknande. Just snyggt om dryga 200 års tronföljd slutar så fort en kvinna kommer till makten och inte begriper säga rätt saker respektive hålla käften vid rätt tillfälle.