Citat:
Ursprungligen postat av
noden
I dagarna har svenska folket tagit del av Kronprinsessan Victorias tal till svensk modeindustri. Med betoning på ord som norm, inkludering och mångfald får man lätt känslan av att Victoria anammat den kulturmarxistiska samhällsanalysen. Även om hon så uttrycker sig i försiktiga ordalag. Personligen tycker jag att kulturmarxistismen är elitens ideologi som används för att eliterna ska rättfärdiga och motivera sin egen existens. Däremot omfattas den knappast av det stora flertalet i det svenska folket. Så vad tycker ni flashbackare om denna flirt med kulturmarxistismen från kungahusets sida?
Nej, det hon säger baseras på queer- och feministiska teorier. Ledande i globaliseringsagendan, utspädning av vithets- och heteronorm, acceptans av olika kulturer på samma geografiska ort sk mångkultur (dock
en ej avslöjad motsägelse i det uttrycket), no-borders och global fördelnig av tillgångarna. En modern kronprinsessa, tyvärr var det många på min arbetsplats som firade hennes bröllop, hennes pappa kungen hamnade i en spalt på s35, kungahuset ska avyttras och jag hoppas nysvenskar erbjuds plats i slotten!