2021-02-10, 14:21
Medlem
I dagarna har svenska folket tagit del av Kronprinsessan Victorias tal till svensk modeindustri. Med betoning på ord som norm, inkludering och mångfald får man lätt känslan av att Victoria anammat den kulturmarxistiska samhällsanalysen. Även om hon så uttrycker sig i försiktiga ordalag. Personligen tycker jag att kulturmarxistismen är elitens ideologi som används för att eliterna ska rättfärdiga och motivera sin egen existens. Däremot omfattas den knappast av det stora flertalet i det svenska folket. Så vad tycker ni flashbackare om denna flirt med kulturmarxistismen från kungahusets sida?
Citera
2021-02-10, 14:36
Medlem
Knifs avatar
Kom ihåg att kungafamiljen är en del av eliten. De har ingen förankring till vanliga medborgare som är lägre ner på hierarkin. Politiker, nyhetsmedia och kändisar där kungafamiljen är inkluderad har en fetisch för att sprida symbolpolitiskt trams om mångfald, kommunism och kulturmarxism; ett gäng bisarra idéer skapade av judar och khazarer som ämnar att få oss att sluta ifrågasätta de som styr oss och bli mer fientliga till gemeneman.
Citera
2021-02-10, 14:41
Medlem
Japp. Tyvärr har framförallt den yngre generationen inom det svenska kungahuset öppet visat att de är vänsterliberala. De blir tyvärr mer och mer politiserade i sin retorik.
Citera
2021-02-10, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noden
I dagarna har svenska folket tagit del av Kronprinsessan Victorias tal till svensk modeindustri. Med betoning på ord som norm, inkludering och mångfald får man lätt känslan av att Victoria anammat den kulturmarxistiska samhällsanalysen. Även om hon så uttrycker sig i försiktiga ordalag. Personligen tycker jag att kulturmarxistismen är elitens ideologi som används för att eliterna ska rättfärdiga och motivera sin egen existens. Däremot omfattas den knappast av det stora flertalet i det svenska folket. Så vad tycker ni flashbackare om denna flirt med kulturmarxistismen från kungahusets sida?
Nej, det hon säger baseras på queer- och feministiska teorier. Ledande i globaliseringsagendan, utspädning av vithets- och heteronorm, acceptans av olika kulturer på samma geografiska ort sk mångkultur (dock en ej avslöjad motsägelse i det uttrycket), no-borders och global fördelnig av tillgångarna. En modern kronprinsessa, tyvärr var det många på min arbetsplats som firade hennes bröllop, hennes pappa kungen hamnade i en spalt på s35, kungahuset ska avyttras och jag hoppas nysvenskar erbjuds plats i slotten!
Citera
2021-02-10, 17:09
Medlem
bomhulls avatar
Ja ,dom hatar tex trump och sverigedemokraterna
Citera
2021-02-10, 17:36
Medlem
Jo det är ju välkänt att det kommunistiska partiet länge har kämpat för monarkin och för kungafamiljen. Så givetvis är allt som kungahuset gör, kommunismens fel.
Citera
2021-02-10, 19:02
Medlem
Ja jag har också märkt det.
De verkar ha missat att de ska vara politiskt neutrala. Där tror jag kungen och drottningen är mer noggranna faktiskt. Om kungafamiljen ska välja sida i de djupa konflikter som vuxit och fortsätter växa är de ute på ett sluttande plan.
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Japp. Tyvärr har framförallt den yngre generationen inom det svenska kungahuset öppet visat att de är vänsterliberala. De blir tyvärr mer och mer politiserade i sin retorik.
Citera
2021-02-10, 19:04
Medlem
Kulturmarxism är inte det samma som kommunism. Kulturmarxism är en modell för att tolka och beskriva samhället.
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jo det är ju välkänt att det kommunistiska partiet länge har kämpat för monarkin och för kungafamiljen. Så givetvis är allt som kungahuset gör, kommunismens fel.
Citera
2021-02-10, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Kulturmarxism är inte det samma som kommunism. Kulturmarxism är en modell för att tolka och beskriva samhället.
Nja, egentligen är det ju bara en konspirationsteori. Som jag gjorde narr av.
Det gick ju bra eftersom motargumenten mot det var mycket svaga.
Citera
2021-02-10, 19:07
Medlem
Kungen har ju varit kritisk mot nobelkommitén för att de uteslutit SD. JÅ är ju alltid inbjuden när det är aktuellt. Så nej, jag uppfattar inte att kungen och drottningen har något emot SD faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Ja ,dom hatar tex trump och sverigedemokraterna
Senast redigerad av noden 2021-02-10 kl. 19:09.
Citera
2021-02-10, 19:07
Medlem
Haha 😁 ja precis
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Nja, egentligen är det ju bara en konspirationsteori. Som jag gjorde narr av.
Det gick ju bra eftersom motargumenten mot det var mycket svaga.
Citera
2021-02-10, 19:14
Medlem
Jag har egentligen ingenting emot kungahuset om de förhåller sig neutrala i politiska frågor. Victoria verkar dock ha missat att det långt ifrån är hela folket som ställer sig bakom de här kulturmarxistiska flosklerna och vill att all sådan politistisk styrning av näringslivet och samhällslivet ska upphöra.
Citat:
Ursprungligen postat av SlayerFan
Nej, det hon säger baseras på queer- och feministiska teorier. Ledande i globaliseringsagendan, utspädning av vithets- och heteronorm, acceptans av olika kulturer på samma geografiska ort sk mångkultur (dock en ej avslöjad motsägelse i det uttrycket), no-borders och global fördelnig av tillgångarna. En modern kronprinsessa, tyvärr var det många på min arbetsplats som firade hennes bröllop, hennes pappa kungen hamnade i en spalt på s35, kungahuset ska avyttras och jag hoppas nysvenskar erbjuds plats i slotten!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in