Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Du missförstår mig. Men vi kan ju inte älta det i all evighet. Jag tycker att jag var ganska tydlig vad jag avsåg i mitt första inlägg idag. Det var ändå kärnan i det jag ville få fram.
Nej, här föreligger inte något missförstånd. Ty, jag kan inte missförstå något jag inte fått veta
Du påstår att "mycket tyder på en nära vänskap" och jag undrar då vad alla dessa saker som utgör "mycket", är för något.
Att Esbjörn ibland ibland är och hjälper till på gården och då övernattar där tyder inte direkt på någon nära vänskap, snarare någon form av anställningsförhållande.
Barry skrev att Maggan "i princip" fungerar som "närmsta anhörig". Är dom "nära vänner" av "princip"? Esbjörn har enligt uppgift haft sitt boende i sin lägenhet i Västerås i 45 år. Så jag tycker nog snarare att även detta tyder på motsatsen.
Jag tvivlar inte på att de har kontakt, att Maggan hjälper honom med saker, och att han hjälper Maggan med saker. Men att de är nära vänner, det tvivlar jag faktiskt på. Jag har av det som framkommit fått intrycket att Maggan är allt annat än hans vän. Och det har jag redan förklarat varför.
Det som intresserar mig nu det var alltså det som du skrev om att det fanns "mycket" som tyder på att de är "nära vänner". Och jag undrar då vad allt detta är som tyder på det.
Svaret jag fick var "det som framkommit i tråden", men du skrev själv att det var mest "spekulationer".
Jag tänker att det kanske är dags att inse att det är så att det mesta faktiskt tyder på att det inte finns någon "nära vänskap", utan snarare att det som framkommit i media om att Maggan lindar gamla gubbar runt sitt finger för att sedan ärva deras fastigheter, ligger betydligt närmare sanningen.