2021-02-10, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Du har smutskastat Esbjörns nära och kära med lögner och spekulationer och snackar ner värdet på hans hus och stora sjötomt för att rättfärdiga Ebbas låga pris på dom. Krävs inte många inlägg att backa för att se det, och samma gospel har sjungits av dig sen denna pinsamma historia kom upp i ljuset.

Ebbas kompis har backat ur, det borde hon också gjort. Hon har haft hundra möjligheter men valde att hugga mot strupen istället, trots att hon lovat att inte tvinga igenom en försäljning.

Sorgligt, hon om någon har råd att köpa en sjötomt av någon som på riktigt vill sälja.
Esbjörn har redan sålt en strandtomt åt henne. Helt frivilligt dessutom.
2021-02-10, 20:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Du har smutskastat Esbjörns nära och kära med lögner och spekulationer och snackar ner värdet på hans hus och stora sjötomt för att rättfärdiga Ebbas låga pris på dom. Krävs inte många inlägg att backa för att se det, och samma gospel har sjungits av dig sen denna pinsamma historia kom upp i ljuset.

Ebbas kompis har backat ur, det borde hon också gjort. Hon har haft hundra möjligheter men valde att hugga mot strupen istället, trots att hon lovat att inte tvinga igenom en försäljning.

Sorgligt, hon om någon har råd att köpa en sjötomt av någon som på riktigt vill sälja.

Du är en av de här som sprider allra mest lögner och kastar skit omkring dig år alla håll. Det är ju bara att se på din smutskastning av mig ovan.
2021-02-10, 20:43
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Hon verkar bidra med hat mot etablissemanget. Hon förefaller hysa misstro mot politiker och granskande myndigheter - se exempel ur läkartidningen där hennes sarkasmer vädras med Paolo Macchiarini som katalysator:

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2016/05/ny-oredlighetsanmalan-mot-macchiarini/

Att uppvigla mot Ebba måste bottna i något oresonligt hat mot tron på kärnfamiljen. Eller så har hon bara fått en stroke...

Jag läste detta för någon månad sen men såg i går hennes inlägg på face. om mannen som skjutit 3 lejon, inget som verkade falla henne i smaken precis och det fick mig att tänka på MZ och hans Jakt ..
2021-02-10, 20:45
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:

Ebbas kompis har backat ur?
Menar du att det var två köpare från början?
2021-02-10, 20:55
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag läste detta för någon månad sen men såg i går hennes inlägg på face. om mannen som skjutit 3 lejon, inget som verkade falla henne i smaken precis och det fick mig att tänka på MZ och hans Jakt ..

Hon verkar vara en äldre läkare, 66 år, och hon jobbar inom psykiatrin:

https://sverigesradio.se/artikel/5664554

Citat:
Hon har har intresserat sig för sjukvårdens gränsland mellan liv och död allt sedan en vän till henne råkade dog under liknande omständigheter. Nu försöker hon själv att granska området, eftersom hon misstänker att vissa patientgrupper, som missbrukare, äldre och psykiskt sjuka, löper större risk att råka ut för godtyckligt avbrytande av livsuppehållande behandling.

- Det här är en väldigt viktig fråga, när är man levande eller är man död? Det här är något som allmänheten inte har en aning om hur man fattar de här besluten. De flesta godtar det personalen säger - att de inte kan göra mer och vill ge patienten ett värdigt slut.

Kanske är det hon som ska göra en andra utredning av Esbjörns kognitiva tillkortakommanden...?

Enligt vissa anhöriga till hennes patienter så har hon drivit en ”förintelseklinik” som hette Marieberg i Kristinehamn:

http://docplayer.se/7435449-Oppet-brev-till-finansminister-anders-borg.html

Citat:
Xxx Yyyyyy dotter Zzzzz fick fastigheten av sin far därför att den tortyr som han utsattes för på förintelsekliniken Marieberg i Kristinehamn. Chefsläkaren Susa**e Flybo*g sade vid deras första möte 2004 att härifrån kommer du inte under din livstid. Bakgrunden är att han vill att fastigheten skall stanna i familjen. Zzzzz var vid tillfället gift i Danmark med Oooo Ssssssss som hade ett restaurangimperium + några butiker på Ströget i Köpenhamn. Yyyyyyy ansåg att de övriga 4 barnen inte var tillräckligt förmögna för att förvalta fastigheten som var i stort behov av renovering.

Verkar som att denna psykdoktor inte har alla hästar i lådan....
Senast redigerad av JymdKjam 2021-02-10 kl. 21:12.
2021-02-10, 21:00
Medlem
Som jag ser det så behöver vi få se en värdering som visar att fastigheten är värd minst sex miljoner för att det ens ska vara värt att nämna ordet ocker i tingsrätten, för psykologutredningen är svag, mycket svag.

Hela strategin med § 31 i Avtalslagen har havererat eftersom lättsinnet saknas, det är faran med att låsa sig vid något baserat på ett Facebook-inlägg som handlar om någon man inte ens känner.

För det var precis vad Binninge gjorde. Pernroth/Lülmaa skrev ett inlägg på Facebook om Esbjörn och baserat på det inlägget föreslog Binninge en strategi att utmåla Esbjörn som en hjälplös, senil, lättlurad stolle.

Utan att någonsin ha träffat Esbjörn i levande livet föreslog han till Pernroth/Lülmaa att de skulle använda en strategi om lättsinne, möjligen under berusning av alkohol eller droger.

På den vägen är det.

Det värsta är den här kommentaren på samma Facebookinlägg:

Citat:
Få farbrorn att anlita ett kunnigt ombud så det inte drar iväg och någon okunnig börjar kladda.

Det är precis det han har lyckats med. Han ska bevisa Esbjörns lättsinne med ett psykologutlåtande som säger motsatsen och det orimliga priset med en värdering som han lovade lämna in till rätten för två veckor sedan och som inte ännu har inkommit.
2021-02-10, 21:03
Medlem
Citat:
Smutskastning med hjälp av gissningar och rena lögner.
Detta var bara från det senaste dygnet i tråden du har haft som heltidsjobb dom senaste månaderna att sitta och försvara EBTs agerande och skriva ner Esbjörn och hans nära och kära.
Du har en märklig tolkning av ordet ”familj” för dig är det alltså människor som gör allt för att bli omnämnda i ditt testamente eller som debiterar dig en påbörjad timme för varje mejl du får.
2021-02-10, 21:08
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Hon verkar vara en äldre läkare, 66 år, och hon jobbar inom psykiatrin:

https://sverigesradio.se/artikel/5664554

Kanske är det hon som ska göra en andra utredning av Esbjörns kognitiva tillkortakommanden...?
Ja eller är det hon som har gjort de som finns från tidigare? ett namn att lägga på minnet om dom dyker upp
2021-02-10, 21:08
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Mycket riktigt som du skriver.

Och när polisen kallat Esbjörn till förhör, har de säkerligen skickat den kallelsen till hans folkbokföringsadress, alltså lägenheten i Uppsala. I så fall så bor han nog där och tar emot post där. Undrar om han distanserat sig från Maggan också, och håller sig undan henne så gott han kan.
Kan ju också vara så att Maggan inte heller berättar allt för Monika och Binninge längre. Hon har nog som jag nämnde igår börjat inse att Binninge inte är den som kommer ge henne bäst "avkastning" i detta. Vem vet, kanske blir det till sist Maggan som ser till att Binninge får ett annat juridiskt ombud.

Aj då!
Han har ingen god man med andra ord, då inte posten gått till Monica Pernroth alias Monika Lüllmaa.
Det är nämligen så att om man har god man går posten dit, så kallad särskild adress.
Just för att undvika att räkningar blir obetalda, utebli från förhör, delgivningar inte öppnas osv. osv.
2021-02-10, 21:14
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du missförstår mig. Men vi kan ju inte älta det i all evighet. Jag tycker att jag var ganska tydlig vad jag avsåg i mitt första inlägg idag. Det var ändå kärnan i det jag ville få fram.

Nej, här föreligger inte något missförstånd. Ty, jag kan inte missförstå något jag inte fått veta

Du påstår att "mycket tyder på en nära vänskap" och jag undrar då vad alla dessa saker som utgör "mycket", är för något.

Att Esbjörn ibland ibland är och hjälper till på gården och då övernattar där tyder inte direkt på någon nära vänskap, snarare någon form av anställningsförhållande.

Barry skrev att Maggan "i princip" fungerar som "närmsta anhörig". Är dom "nära vänner" av "princip"? Esbjörn har enligt uppgift haft sitt boende i sin lägenhet i Västerås i 45 år. Så jag tycker nog snarare att även detta tyder på motsatsen.

Jag tvivlar inte på att de har kontakt, att Maggan hjälper honom med saker, och att han hjälper Maggan med saker. Men att de är nära vänner, det tvivlar jag faktiskt på. Jag har av det som framkommit fått intrycket att Maggan är allt annat än hans vän. Och det har jag redan förklarat varför.
Det som intresserar mig nu det var alltså det som du skrev om att det fanns "mycket" som tyder på att de är "nära vänner". Och jag undrar då vad allt detta är som tyder på det.
Svaret jag fick var "det som framkommit i tråden", men du skrev själv att det var mest "spekulationer".

Jag tänker att det kanske är dags att inse att det är så att det mesta faktiskt tyder på att det inte finns någon "nära vänskap", utan snarare att det som framkommit i media om att Maggan lindar gamla gubbar runt sitt finger för att sedan ärva deras fastigheter, ligger betydligt närmare sanningen.
2021-02-10, 21:19
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Som jag ser det så behöver vi få se en värdering som visar att fastigheten är värd minst sex miljoner för att det ens ska vara värt att nämna ordet ocker i tingsrätten, för psykologutredningen är svag, mycket svag.

Hela strategin med § 31 i Avtalslagen har havererat eftersom lättsinnet saknas, det är faran med att låsa sig vid något baserat på ett Facebook-inlägg som handlar om någon man inte ens känner.

För det var precis vad Binninge gjorde. Pernroth/Lülmaa skrev ett inlägg på Facebook om Esbjörn och baserat på det inlägget föreslog Binninge en strategi att utmåla Esbjörn som en hjälplös, senil, lättlurad stolle.

Utan att någonsin ha träffat Esbjörn i levande livet föreslog han till Pernroth/Lülmaa att de skulle använda en strategi om lättsinne, möjligen under berusning av alkohol eller droger.

På den vägen är det.

Det värsta är den här kommentaren på samma Facebookinlägg:

Det är precis det han har lyckats med. Han ska bevisa Esbjörns lättsinne med ett psykologutlåtande som säger motsatsen och det orimliga priset med en värdering som han lovade lämna in till rätten för två veckor sedan och som inte ännu har inkommit.

En värdering räcker ingenstans, inte ens om den så säger 10 miljoner. Det blir bara en värdering mot två andra. Domstolen kan då konstatera att det inte är uppenbart fel. Vilken summa som helst mellan den lägsta och högsta värderingen kan ju då "uppenbarligen" vara ett korrekt belopp.

Det måste alltså till något mer än en eller två värderingar som säger annorlunda. Det måste till en trovärdig förklaring och bevisning till varför de två värderingar som låg till grund för köpet, är felaktiga. Och för det räcker det inte att göra en eller två nya värderingar ett halvår senare.

Det hoppas jag att alla inser. Även om jag inser att Esbjörnligans hangarounds inte tillnärmelsevis har tillräckligt många levande hjärnceller för att ens förstå tanken.
2021-02-10, 21:24
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ebba och brorsan till influencern hon brukar festa på Stureplan med knackade på hos Esbjörn och började tjata om att dom ville köpa hans gård. Ebbas kompis är mäklare och det var han som utformade kontraktet dom fick gubben att skriva på efter lite bearbetning, inga andra blandades in. Så fort affären kom upp i ljuset drog sig Ebbas kompis mäklaren ur.

Det ovanstående menar du alltså inte är

Citat:
Smutskastning med hjälp av gissningar och rena lögner.

?

Trots att du är väl medveten om att det var precis tvärtom. En gemensam bekant som kollade med Esbjörn, som därefter gick hem till Ebba.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in