Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Nu blev det väldigt mycket en
märka ord-debatt, vilket jag inte hade tänkt mig.
Om jag säger så här. Jag skulle inte bli direkt ledsen om kursgårdsvärdinnan var med i Esbjörns testamente. Och ja, mycket tyder på att de haft en nära vänskap under många år. Om hon skulle få ärva istället för brorsonen som inte låter sin farbror njuta av pengarna på ålderns höst, ja det skulle jag finna som mycket underhållande.
När jag skrev "släktgård" satte jag citattecken runt för att visa att det var lite sarkasm. Brännström skriver konsekvent ordet
släktgård trots att det är en vanlig jävla sommarstuga som ingen bott i på decennier

"mycket tyder på att de haft en nära vänskap under många år"
Vad är allt detta som tyder på denna mångåriga nära vänskap? Vore intressant om du kunde berätta, för jag har ärligt talat inte hört om något sådant. Esbjörn är ibland och hjälper till på kursgården och bor då i ett rum där. Låter mer som ett anställningsförhållande än en nära vänskap. Sedan påstås helt plötsligt i en psykologundersökning att Maggan "fungerar
i princip som närmast anhörig". Men det står inte ett ord om att de bor tillsammans eller ens har en "nära vänskap".
Så jag är verkligen nyfiken på vad "mycket tyder på" "en nära vänskap" grundar sig på.
Jag tänker mer att om det hade funnits en nära vänskap dessa emellan, då hade inte Esbjörn mörkat fastighetsförsäljingen för henne, och hon hade hjälpt Esbjörn med försäljningen av fastigheten.
Och hon hade ju verkligen sett till att sin "nära vän" och "närmast anhörig" som hon "tar hand om" hade fått en riktig och på rätt område kompetent advokat som ombud, istället för en brännvinsadvokat som är dömd våldsbrottsling till synes helt utan juridisk skolning och definitivt utan erfarenhet inom det aktuella juridiska området.
Just en snygg "nära vän" och "närmast anhörig" "omhändertagare" Maggan är.
Ja, det är vad jag tycker. Nu ser jag fram emot att få höra vad som ligger till grund för uttalandet att "mycket tyder på att de haft en nära vänskap under många år"