2021-02-08, 10:01
Medlem
Hej,

Jag ska gra ett test fr ett jobb jag skt, och d ska man b.la gra ett test som heter shapes (management) - Work-related Behaviour vet att jag gjorde ett sdant test frut fr ett stort fretag, men gick ej vidare.

S jag undrar om ngn kan ge mig tips och rd infr detta? =)
Citera
2021-02-08, 10:05
Avstngd
Det r ju ett individuellt test, vi vet inte vem du r, och det r det som ska komma fram i samband med testet.
Citera
2021-02-08, 10:06
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melyhna
Hej,

Jag ska gra ett test fr ett jobb jag skt, och d ska man b.la gra ett test som heter shapes (management) - Work-related Behaviour vet att jag gjorde ett sdant test frut fr ett stort fretag, men gick ej vidare.

S jag undrar om ngn kan ge mig tips och rd infr detta? =)

Du kan kpa ett trningspack frn cut-e gllande detta, jag har en vn som gjort det och scorat vldigt hgt i alla deltester.
Citera
2021-02-08, 18:28
Medlem
Ett jvla pisstest, frberedde mig med att trna klassiska Matrix tester och blev chockad nr tester var att blddra runt bland flikar och bedma textbaserad information. Bestllaren ser antal rtt, fel och vilka flikar du tittade p.
Citera
2021-02-10, 19:26
Medlem
Fr dom som googlar och finner den hr trden; det var fan i mig det skevaste matrigma tester jag ngonsin sett.... strt..
Citera
2021-02-10, 21:04
Medlem
Tvivlar p att det finns ngra nrbelgna fr vad testet verkligen bedmer. Frsta gngen jag gjorde det skarpt var det extremt stressande nsta gng blev resultatet betydligt bttre.

Viktigt att tnka p att ven antalet felaktiga svar rknas s det lnar sig inte att chansa mot slutet
Citera
2023-10-21, 22:39
Medlem
housemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen84
Tvivlar p att det finns ngra nrbelgna fr vad testet verkligen bedmer. Frsta gngen jag gjorde det skarpt var det extremt stressande nsta gng blev resultatet betydligt bttre.

Viktigt att tnka p att ven antalet felaktiga svar rknas s det lnar sig inte att chansa mot slutet

Menar du att man inte ska svara alls p dem i sdana fall?
Citera
2023-12-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melyhna
Fr dom som googlar och finner den hr trden; det var fan i mig det skevaste matrigma tester jag ngonsin sett.... strt..

Jag googlade det och hamnade hr nu (dels uppgiven) efter att ha gjort det.

Skte en chefstjnst, ja p den lgre nivn egentligen, och det hr knns extremt jvla knepigt om hur det skulle egentligen vara utformat fr den tjnsten jag skte. (Edit- inom samma bolag jag redan r p sedan r)

Var det svrt? Ja, spass att jag misstnker att den vervldigande majoriteten av de jag knner (inom firman med liknande erfarenheter/utbildning) ej skulle f de resultat man vill f ut genom detta test.

Komiken i det hela r att man har haft en slags "stllfretrdande roll" fr tjnsten till och frn under flera r, men att man nu d troligen torskar nr det blir p svart och vitt att man inte r tillrckligt funtad fr tjnsten r allt bra skrattretande.
Citera
2025-04-30, 15:30
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hofbrau
Jag googlade det och hamnade hr nu (dels uppgiven) efter att ha gjort det.

Skte en chefstjnst, ja p den lgre nivn egentligen, och det hr knns extremt jvla knepigt om hur det skulle egentligen vara utformat fr den tjnsten jag skte. (Edit- inom samma bolag jag redan r p sedan r)

Var det svrt? Ja, spass att jag misstnker att den vervldigande majoriteten av de jag knner (inom firman med liknande erfarenheter/utbildning) ej skulle f de resultat man vill f ut genom detta test.

Komiken i det hela r att man har haft en slags "stllfretrdande roll" fr tjnsten till och frn under flera r, men att man nu d troligen torskar nr det blir p svart och vitt att man inte r tillrckligt funtad fr tjnsten r allt bra skrattretande.
Frstr din frustration helt. Testerna psts vara utformade fr att mta olika typer av slutledningsfrmga. Bakom den hr typen av fretag ligger oftast personer med en stark vertro p s kallade IQ-tester (matristester) som bl.a. Mensa fresprkar som det bsta mttet p logisk begvning. Jag kan med ganska stor insikt frn ett liknande fretag (som jag ej lngre har ngon koppling till, ej AON) bekrfta att de som utformar dessa tester i vldigt lg utstrckning sjlva har ngon form av ledaregenskaper som hade varit anvndbara i det jobb du skte. Detta anskningsfrfarande r ocks frknippat med ren bedrgeri. ven om du fr ett utmrkt resultat p dessa mnsterpussel blir du direkt bortvald om du lmnar en negativ synpunkt nr testerna r genomfrda. Fretagen vill frsts inte att ngon med en negativ instllning till dessa tester kan komma att tnkas f inflytande ver urvalsprocessen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in