2021-02-10, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Tegnell har inget med vaccinleveranser att göra. Du har fel. Igen

Tegnell uttalar sig dagligen kring vaccinerna och logitisken.

Senast för en dryg vecka sedan bedyrade han för regionerna att leveranserna skulle ske helt enligt plan.

Nu ser vi resultatet. Dag efter dag kommer nya rapporter om inställda leveranser och minskade volymer.
Citera
2021-02-10, 10:50
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Kul att du börjat använda mina inlägg som fakta i dina egna beräkningar.
Tidigare har du bara klagar på att jag har fel, fel, fel och fel.
Min tolkning just nu är att du har accepterat att vården har belastats med 50 000 vårdfall som de normalt inte behöver hantera.

Vi kanske så småningom även kan komma överens om att dessa 50 000 vårdade har skjutit undan annan vård som borde ha genomförts och att dessa covidsjuka har konsumerat cirka 235 000 vårddygn på slutenvård och 67 000 vårddygn på IVA.

Surtruten.. jag har inget emot dig som person eller någon annan för den delen.
Och du ser jag ifrågasätter inte allt du skriver.

MEN.. jag hoppas vi kan vara överens om att vi kan ha olika syn på hela denna situation.
Klart som tusan att det inte är bra att folk dör.. men jag hävdar än en gång att hela den här cirkusen kring restriktioner är långt överdriven...

Restriktioner ej i proportion till antal döda
Vaccinationspass
Censur i media och sociala plattformar
Påverkansagenter troligtvis även här på Flashback (jag har länkat ett dokument från FOI)
New Normal
Globala Respons Team som ska flygas in vid utbrott
Testa 20% av befolkning VARJE vecka
mm mm

Här finns en bra samling som du kan kika på om du är genuint intresserad.
Var öppen.. lyssna inte på mig.. bilda dig en egen uppfattning

https://sociable.co/government-and-policy/timeline-great-reset-agenda-event-201-pandemic-2020/

Ha det så bra!
Citera
2021-02-10, 10:50
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/region-skanes-presskonferens-om-coronalaget-2

Och nu kommer nya rapporter om att Modernas vaccin blir försenat. Minst två veckor.
Man spår även leveransstörningar framöver.

Tegnell hade fel. Igen.

Vad fan har nu Tegnell med detta att göra?

(Btw, väntar fortfarande på att du ska visa några inlägg jag gjort dör jag haft fel. Du kan ta det i PM så det inte blir OT)
Senast redigerad av Beaver14 2021-02-10 kl. 10:53.
Citera
2021-02-10, 10:54
Medlem
Citat:
Tegnell uttalar sig dagligen kring vaccinerna och logitisken.

Senast för en dryg vecka sedan bedyrade han för regionerna att leveranserna skulle ske helt enligt plan.

Nu ser vi resultatet. Dag efter dag kommer nya rapporter om inställda leveranser och minskade volymer.

När man har skrivit ett avtal så förutsätter man att motparten lever upp till sin del, vilket Moderna, AstraZeneca och Pfizer inte gör i dagsläget.

Det här är inget man kan beskylla Tegnell eller Bergström för. Sedan att det fanns några regioner som anade att det här skulle kunna uppstå är väl lyckligt.
Citera
2021-02-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
När man har skrivit ett avtal så förutsätter man att motparten lever upp till sin del, vilket Moderna, AstraZeneca och Pfizer inte gör i dagsläget.

Det här är inget man kan beskylla Tegnell eller Bergström för. Sedan att det fanns några regioner som anade att det här skulle kunna uppstå är väl lyckligt.

Som ansvarig ska du förbereda regionerna på att leveransproblem rimligen uppstår. I synnerhet när det gäller komplexa leveranser - och så omfattande leveranser - som dessa. Det har Tegnell struntat i.

Som tur är har flera regioner den senaste tiden avstått från att lyssna på Tegnells dagliga hjärnsläpp.
Citera
2021-02-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Kul att du börjat använda mina inlägg som fakta i dina egna beräkningar.
Tidigare har du bara klagar på att jag har fel, fel, fel och fel.

Du har ju fel. Fakta i mina beräkningar? Jag säger ju att dina egna "beräkningar" är fel! Det är totalt nonsens att jämföra på sättet du gör men du verkar så jävla dum att du inte själv förstår det.
Citera
2021-02-10, 11:01
Medlem
Citat:
Som ansvarig ska du förbereda regionerna på att leveransproblem rimligen uppstår. I synnerhet när det gäller komplexa leveranser - och så omfattande leveranser - som dessa. Det har Tegnell struntat i.

Som tur är har flera regioner den senaste tiden avstått från att lyssna på Tegnells dagliga hjärnsläpp.

Anders Tegnell ansvarar inte över regionerna. Anders Tegnell ansvarar inte heller över vaccinationssamordningen, det gör Richard Bergström. Bergström är personen som ska sköta turerna kring leveranserna.
Citera
2021-02-10, 11:02
Medlem
Citat:
Anders Tegnell ansvarar inte över regionerna. Anders Tegnell ansvarar inte heller över vaccinationssamordningen, det gör Richard Bergström. Bergström är personen som ska sköta turerna kring leveranserna.

Ja? Men likväl uttalar han sig kring vaccinerna och logistiken. Och han har fel hela tiden.
Det finns trots allt nötter där ute i regionerna som fortsatt tror på lögnarens hjärnsläpp.
När Tegnell säger att leveranserna kommer fortlöpa finfint utan problem så tror dessa personer på det.
DET är ett stort problem.
Citera
2021-02-10, 11:06
Medlem
Citat:
Ja? Men likväl uttalar han sig kring vaccinerna och logistiken. Och han har fel hela tiden.
Det finns trots allt nötter där ute i regionerna som fortsatt tror på lögnarens hjärnsläpp.

Det är Sverige vi bor i, alla har rätt att uttala sig. Att Anders Tegnell har haft fel i sakfråga som han inte har något som helst ansvar över är irrelevant. Som sagt, riktiga din kritik mot Bergström istället. Sen kan vi kritisera Tegnell där det faktiskt finns fundament till att göra det.
Citera
2021-02-10, 11:07
Medlem
Citat:
. Att Anders Tegnell har haft fel i sakfråga som han inte har något som helst ansvar över är irrelevant

Tegnell för tre veckor sedan: Vaccinera alla! Vaccinleveranserna kommer att komma som planerat, regionerna behöver inte bekymra sig.

Skåne region: Men tänk om leveranserna hindras eller blir mindre. Detta är komplext och stora risker för det.

Tegnell: Vaccinen kommer som planerat!

Att du inte ser detta som ett problem visar enbart hur patetisk du är i din argumentation.

Tegnell gör bäst i att hålla käft, efter att ha haft fel om praktiskt taget rubbet hittills.
Senast redigerad av AirOfficer 2021-02-10 kl. 11:11.
Citera
2021-02-10, 11:08
Medlem
Talespins avatar
Fler och fler mutationer dyker upp.
Det finns säkert över 100 mutationer i nuläget som vi inte har upptäckt.

Vaccinen kommer inte att lösa någonting.
Citera
2021-02-10, 11:11
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Fler och fler mutationer dyker upp.
Det finns säkert över 100 mutationer i nuläget som vi inte har upptäckt.

Vaccinen kommer inte att lösa någonting.
Tror inte att det räcker, kan vara flera tusen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in