2021-02-09, 18:13
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Away20
Borde väl framgå i FUP gällande AA?

Jaja, du menar så, ja det borde det såklart gjort men jag har inget minne av att nån bild skulle ha förevisats. Jag tror det är av den enkla anledning att Jazz var rätt välkänd för skytten/skyttarna att det inte skulle behövas. Men, bara en gissning.
Citera
2021-02-09, 18:33
Medlem
HomelessGs avatar
Citat:
Ja!
San*ra är nog hans ho*syster

Hon är absolut ingen h**a. En av de mer välrespekterade damerna i stan. Alltid varit, kommer alltid va. Klanderfritt rykte. Typiskt snorunge beteende bara för du hatar på hennes bror så blir hon automatiskt en h**a. Väx upp snälla
Citera
2021-02-09, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jaja, du menar så, ja det borde det såklart gjort men jag har inget minne av att nån bild skulle ha förevisats. Jag tror det är av den enkla anledning att Jazz var rätt välkänd för skytten/skyttarna att det inte skulle behövas. Men, bara en gissning.
Man vet ju aldrig. Får hoppas att Ahmed O fallet blir löst med så får man svar.
Citera
2021-02-09, 18:51
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Man vet ju aldrig. Får hoppas att Ahmed O fallet blir löst med så får man svar.

Tveksamt tror jag, enda sättet att göra det är om man hittar material i Encrochat där skytten och andra efter mordet diskuterar att man skjutit fel person eller nåt sånt.
Citera
2021-02-09, 19:22
Medlem
Citat:
Tveksamt tror jag, enda sättet att göra det är om man hittar material i Encrochat där skytten och andra efter mordet diskuterar att man skjutit fel person eller nåt sånt.

Det nämns faktiskt i en chat i FUPen. Men det som sägs är inte tillräckligt för att fälla någon för skotten och tyvärr inte heller för anstiftan eller medhjälp även om det är bra nära.
Citera
2021-02-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det nämns faktiskt i en chat i FUPen. Men det som sägs är inte tillräckligt för att fälla någon för skotten och tyvärr inte heller för anstiftan eller medhjälp även om det är bra nära.
Har du bilder på den delen? Vore tacksam
Citera
2021-02-09, 19:41
Medlem
Citat:
Har du bilder på den delen? Vore tacksam

Nej tyvärr. Det är en chat efter mordet där det sägs att skyttarna var glada nu efter att ha skjutit fel person förra gången, eller något liknande. Salam i ena änden.
Citera
2021-02-09, 19:52
Medlem
Citat:

Spelar ju ingen roll om de gör det för det är ju inget bevisvärde i sig. Det har hänt för så länge sen att all info kan vara källa från tredje person. Det räcker inte ens till häktning.

Förstår att du inte menar rättslig prövning och dom utan mer bara uppklarat i polisiär mening men är nog till och med för torftigt för det.
Citera
2021-02-09, 21:30
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Aha, mycket möjligt, jag minns inte detaljerna och länge sedan jag läste FUP.
Citera
2021-02-09, 21:32
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Spelar ju ingen roll om de gör det för det är ju inget bevisvärde i sig. Det har hänt för så länge sen att all info kan vara källa från tredje person. Det räcker inte ens till häktning.

Förstår att du inte menar rättslig prövning och dom utan mer bara uppklarat i polisiär mening men är nog till och med för torftigt för det.

Ja precis, jag menade mer polisiärt uppklarat så att säga. Eller, om det funnits tydligt i chattar kring att t.ex. beställaren är tjurig för att skytten skjutit fel person, att skytten erkänner det, att man kunde koppla deras nicks/handles till fysiska personer osv. så blir det ju lite annorlunda också.
Citera
2021-02-09, 22:48
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Vill tacka flera användare för svar och väldigt mycket informativa inlägg, Mapping/Refraktor/moshes/Pandalina, det finns fler användares inlägg som jag följer med intresse, tack till alla.

Om någon minns, Shebani blir utfrågad om foton bl.a Jonas Falk, men han är övertydlig med att han har ingenting med nånting att göra, utan bara träningskompis. Falk spelar väl definitivt i en annan liga än den här dåren. Sen såg jag flertalet foton på Shebani tillsammans med Tutic, vad har dom gemensamt? Maysem, tycker han var jävligt strong som gick emot alla, han hade som det verkar, inget mer att förlora.
Citera
2021-02-09, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Salan eller Salam?

Hittar en artikel från en brand i en byggnad i Dubai. Är det samma Shebani?
https://www.expressen.se/nyheter/valdsam-brand-i-skyskrapa-i-dubai/
precis det var vittbereste Salam Shebani som satt på cafe och såg hur det brann i det där hotellet i Dubai. Han ringde sin syster Lana/Hoara i Sverige och strax därpå strålade han samman med den andra systern som befann sig i Dubai-hon som precis figurerade i ett inlägg .
En tanke slog mig- hade Shebani nån koppling till det där hotellet,
kanske besökt nån hotellgäst eller så
folk kastade sig ut för att slippa undan elden.
Shebani han satt lugnt och såg på
ringde till storasystern.
Storasystern och hennes man också indraget i bedrägerier och olagligheter.
Shebani när han äntligen greps i Spanien, så hade han ett stulet eller falskt pass och det var tjeckiskt. Undrar var passets rätte innehavare finns?
Senast redigerad av moshes 2021-02-09 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in