2021-05-07, 14:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Har ni undrat över hur hittar de sina offer? , denne killen promenerade just där och gärningsmännen råkade träffa honom? Då hade de behövt gå beväpnade under flera dagar och riskera att polisen får syn på de, oftast är de kända av polisen sedan tidigare + att adresser till kända kriminella ofta övervakas av civil polis.
Även vanliga boende kan reagera på att det står tre killar på en plats i flera timmar och kan ringa polisen, även en kille som håller utkik i timmar kan bli påkommen av polisen.

Därför det enda logiska är att en bekant eller en vän som stämmer träff med offret, och som pretext säger att han vill köpa eller sälja knark, mobiltelefon, etc.

Kan även vara så att han lockades till platsen av hans fiender som lovade försoning eller nån bekant skulle framföra ett meddelande från fienderna.
Allt det du spekulerar om ger FUP svar på, finns rätt bra sammanfattat i dagens artikel om Salam S i Expressen och Aftonbladet om du vill läsa lite kort.
Citera
2021-05-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Bröderna som är åtaladr i detta fall är moghrabi horungarna
Tycker det är ytterst märkliga av ALLT är nog A*med el m*grabi. Han är med under hela planeringens gång. För att sedan helt ”plötsligt” är först på plats med att vända skjutne A*med ab*ulaziz och utför hlr? För att sedan gå fri? .... wtf antar väl att sveriges rättsystem torkar sig först i arslet för att sedan ta ett svep över ansiktet. Jävla skämt land. Klart som fan han har varit inblandad. Omöjligt att killen inte är införstådd med allt pågående planer. Och förresten är det inte samma svin som står som misstänkt för karolin Hakim ? Eller är jag fel på de.
Citera
2021-05-07, 15:53
Medlem
Har Ahmed El-Moghrabi bytt namn till Sayed el är det ännu en bror? Jag trodde de var 3 bröder - inte 4.
Citera
2021-05-07, 17:39
Medlem
Sayed och Ahmed är bröder. Båda var åtalade för medhjälp till mord på Ahmed Jazz, men Ahmed friades. Sayed fick dryg åtta år.
Citera
2021-05-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Har Ahmed El-Moghrabi bytt namn till Sayed el är det ännu en bror? Jag trodde de var 3 bröder - inte 4.
De är väl 3 stycken. a*mad, say*d och bil*l. Det tredje stjärnskottet är bil*l el moghr*bi. Som sitter häktad för mordet på karolin Hakim. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2021-05-07, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whateverwhenever
Tycker det är ytterst märkliga av ALLT är nog A*med el m*grabi. Han är med under hela planeringens gång. För att sedan helt ”plötsligt” är först på plats med att vända skjutne A*med ab*ulaziz och utför hlr? För att sedan gå fri? .... wtf antar väl att sveriges rättsystem torkar sig först i arslet för att sedan ta ett svep över ansiktet. Jävla skämt land. Klart som fan han har varit inblandad. Omöjligt att killen inte är införstådd med allt pågående planer. Och förresten är det inte samma svin som står som misstänkt för karolin Hakim ? Eller är jag fel på de.
Tror du har blandat ihop allt nu 🤣

Bilal moghrabi (lillebror) är häktad för mordet på karonlin.

Ahmed moghrabi vad tillsammans med ahmedabdulaziz (BO) när ahmed obaid (16åringen) blev skjuten. Ahmed M och ahmed bo var först på plats nör 16pringen blev skjuten. BO misstänkte att ahmed M hade stämt träff med honom för att han egentligen skulle mördas men att 16åringen blev skjuten av misstag då vilket är allra troligast
Citera
2021-05-07, 19:37
Medlem
Citat:
De är väl 3 stycken. a*mad, say*d och bil*l. Det tredje stjärnskottet är bil*l el moghr*bi. Som sitter häktad för mordet på karolin Hakim. Rätta mig om jag har fel.
Finns ännu ett stolpskott, mohamed moghrabi
Citera
2021-05-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Läste igår på kvällsposten en liga som hade lurat staten på 190 miljoner och blev dömda.

"Långtidsstraff" stod det i artikeln, 2-8 år 🙄🙄🙄 Långtidsstraff??? Sedan när blev mellan 2 och 8 år ett långtidsstraff? De är ute på nolltid och begår nya brott. Vad sänder det signaler till andra att de kan lura staten på 200 miljoner och sitta av små straff?

Svenska rättsystemet vördar kriminella, istället för straffar dem.

Lol😂precis, det är helt ok att sitta inne kort tid och sedan åka hem till sina egna hemland och leva som en kung för alla miljoner.

On topic:hoppas att denna dom på livstid även kommer utdelas i hovrätten och att högsta domstolen avslår berikarens överklagan.

Livstid i Sverige är ju inte livstid eftersom man kan begära tidsbestämt efter 10 år, men då måste man erkänna brottet man är dömd för och dessutom visa upp god skötsamhet under tiden man sitter inne.

Vilket denna berikare antagligen kommer ha svårt med, så kanske han får sitta inne lika länge som leif axmyr som satt ren tid i 32år.

Fy fan, åka in när man är 29 år och komma ut när man är 61år gammal, man kanske skulle fråga, var det värt det?
Citera
2021-05-07, 20:09
Medlem
Då lägger vi även Salam i arkivmappen.

Han lär väl bli 55 innan han släpps ut. Nu tror jag iofs att det här fallet går ända upp i HD men livstidsstraffet lär säkert hålla. Avvaktar ändå med att placera honom i långtidsarkivet.
Citera
2021-05-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Tror du har blandat ihop allt nu 🤣

Bilal moghrabi (lillebror) är häktad för mordet på karonlin.

Ahmed moghrabi vad tillsammans med ahmedabdulaziz (BO) när ahmed obaid (16åringen) blev skjuten. Ahmed M och ahmed bo var först på plats nör 16pringen blev skjuten. BO misstänkte att ahmed M hade stämt träff med honom för att han egentligen skulle mördas men att 16åringen blev skjuten av misstag då vilket är allra troligast
tack för korrigeringen då har man blandar ihop obei*s och Abdula*iz tillfällen. Men där står kvar frågetecken över ahme* el mo*gravid roll vid båda mord tillfällena\delaktighet. Ändå går han fri som en fågel. Mkt märkligt beslut.
Citera
2021-05-07, 21:06
Medlem
Citat:
tack för korrigeringen då har man blandar ihop obei*s och Abdula*iz tillfällen. Men där står kvar frågetecken över ahme* el mo*gravid roll vid båda mord tillfällena\delaktighet. Ändå går han fri som en fågel. Mkt märkligt beslut.
Tyvärr har moghrabi bröderna alltid gått loss. Vill inte spekulera kring varför. ..

Bilal gick loss för förbredelse för mord
Sayed gick loss för förbredelse för mord
Sayed gick i början loss för mordet pp ahmed
Han hade ett finger med ii spelet gällande mordet på zakariya khayyati men ingenting där heller. 😕
Ahmed gick loss nu för mordet på ramelsväg och inväntar nu hans senaste om han döms...
Citera
2021-05-07, 21:35
Medlem
Citat:
Där finns en Moh@mm@d också. Han var med i bilen, i framsätet, då @hmed körde på och invalidiserade en nybliven mamma med baby i barnvagn på Amiralsgatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in