Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Jag har redan beskrivit hur man kan ta reda på det, med öppna frågor. Men jag kan förtydliga ännu mer:
"Vad är status för dig?"
"Hur ser du på status?"
"Vad är hög status för dig?"
"Vad anser du själv att du har för status?"
"Beskriv gärna utförligt vad du har för status, enligt dig själv"
"Vad har din partner för status, rent objektivt?"
"Vad anser du att din partner har för status?"
"Vad fick dig att falla för din partner?"
"Hur ser du på din status i förhållande till din partners status?"
Osv. Utifrån öppna frågor kan man få svar som visar på om kvinnorna har valt partner utifrån männens status eller inte, enligt kvinnornas egna definition av statusbegreppet.
Nej för helvete så gör man inte om man vill få ett verklighetstroget och objektivt resultat, det måste väl till och med du begripa. Alltså det är så dumt på så många nivåer att jag inte vet var jag ska börja.
Nej, jag orkar inte. Jag är fan mållös över hur man ens kan föreslå något så dumt. Du är så hjärntvättad i flum att det är sanslöst.
Vi kan börja med EN av miljoner fel och brister jag ser med din föreslagna studie. Tror du verkligen att kvinnor har kontakt med sin reptilhjärna i den grad att de i ord kan förklara alla sina känslor och beteenden?
TITTA PÅ VAD KVINNOR GÖR INTE VAD DE SÄGER
Jösses, hur svårt ska det vara att fatta. Visa ett gäng män för kvinnor och be dem bedöma deras attraktionskraft så får du något så in i helvete mycket mer trovärdiga svar på vad kvinnor attraheras av än om du ställer "öppna frågor".
Citat:
Jo, jag har forskat själv. Så jag vet hur man bedriver forskning. Och jag vet även att det alltid finns mer att lära. Jag är ingen expert. Men jag har iaf. kunskap.
Av din föreslagna forskningsmetod ovan att döma verkar din erfarenhet av forskning inte sträcka sig längre än till en enkätundersökning i högstadiet.
Citat:
Fint exempel du drar. Menar du alltså att förhör är onödiga, eftersom man "ser att ett brott har begåtts"? Du vet att man inom polisen förhör både målsägande, misstänkt gärningsperson och vittnen? Och gör brottsplatsundersökning etc.? Man gör inte bara en brottsplatsundersökning, vilket du verkar anse är det enda som behövs när det kommer till forskning: se hur kvinnorna väljer utifrån bilder, helt utan att "förhöra" dem.
Om alla bevis tyder på att personen är skyldig spelar det ingen roll att personen hävdar sin oskuld. Den objektiva verkligheten väger tyngre än en människas ord.
Citat:
Ska man ha reda på om kvinnorna väljer partner efter status eller inte, behöver man naturligtvis göra intervjuer med kvinnorna själva och ta reda på deras definition av statusbegreppet och hurvida de har valt partner efter deras status, utifrån kvinnornas egna definition av statusbegreppet.
Nej. Det är fullständig idioti. Man tittar på kvinnors beteende, inte på vad de säger.
Citat:
Agda kanske anser att rika och välklädda Bertil är en lågstatusman, eftersom han är omusikalisk och inte har körkort. Men hon älskar honom ändå och är kåt på honom. Hon vill inte ha någon annan man. Hon valde honom alltså inte efter hans status, även om vi rent objektivt kan tro det eftersom han är rik och välklädd. Medans han i Agdas ögon har låg status då han är tondöv och saknar körkort. Om du kan ta in detta exempel, så kanske du fattar att man verkligen måste intervjua kvinnorna om man vill ha svar på om "kvinnlig hypergami" existerar eller inte? Om man med "kvinnlig hypergami" menar att kvinnor tänder på hög status.
Om hon "ansett" att han var en lågstatusman hade hon inte valt honom.
Sluta tro på vad kvinnor säger. Du har uppenbarligen blint litat på kvinnors ord hela ditt liv och därför framstår du nu som den mest förvirrade och verkligetsfrånvända personen på planeten.