2021-02-09, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om man själv bara har grundskola, och därmed inte stora utsikter på arbetsmarknaden, så lär en högskoleexamen som leder till ett garanterat arbete, slå lite högre....

Vidare, finns lika många studier gjorda på att män hellre väljer en partner som tjänar mindre och är lägre utbildad, som där finns studier gjorda på att kvinnor hellre väljer partners som tjänar mer och har högre utbildning.

Men så klart! känns ju bättre att bara gnälla på en, när problemet handlar om två.

Jag tror du blandar begreppen här, hypogamy (mäns val) blir ju en konsekvens av den "kräsne" partners val,

Så antalet studier som tittar på mäns hypogamy är minst sagt få i sammanhanget. män bryr sig inte om kvinnors socioekonomiska status är konklusionen, men endå parbilder de across and down. ,villket förefaller som ett märkligt val iochmed att de inte bryr sig ,man då behöver man helt bortser från kvinnors hypergamy , vilket blir fel då par i majoritet utgörs av en man och en kvinna.

Och jag värjer mig från iden att man ska gnälla på nån, artens fortlevnad är direkt avgörande och män hade aldrig behövt skapa allt det otroliga vi ser runt om oss om det bara kunde passa på att sexa med någon dräktig hona när hon "löpte" för att säkra sitt dns fortlevnad.

Män som inte får ligga pga av kvinnors hypergamy , ska inte ligga, även om "staten" agerar nått substitut resursmässigt.

edit, Postmodernism och feminism är inte vetenskap, studier som ingen läser eller har någon använding av är inte studier, det är miljö och resursförstöring.

Eller i vissa fall ett idiologiskt förspel till revulution och genocid.
Senast redigerad av slö 2021-02-09 kl. 12:59.
Citera
2021-02-09, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har redan beskrivit hur man kan ta reda på det, med öppna frågor. Men jag kan förtydliga ännu mer:

"Vad är status för dig?"
"Hur ser du på status?"
"Vad är hög status för dig?"
"Vad anser du själv att du har för status?"
"Beskriv gärna utförligt vad du har för status, enligt dig själv"
"Vad har din partner för status, rent objektivt?"
"Vad anser du att din partner har för status?"
"Vad fick dig att falla för din partner?"
"Hur ser du på din status i förhållande till din partners status?"

och vad ska resultatet avgöra för fråga?

Citat:
Osv. Utifrån öppna frågor kan man få svar som visar på om kvinnorna har valt partner utifrån männens status eller inte, enligt kvinnornas egna definition av statusbegreppet.

behövs inte, kvinnor i majoritet väljer partner med högre socioekonomisk statuse än de själva.

Citat:
Jo, jag har forskat själv. Så jag vet hur man bedriver forskning. Och jag vet även att det alltid finns mer att lära. Jag är ingen expert. Men jag har iaf. kunskap.

hahhahahah, nu driver du på riktigt, Postmodernism är inte ett vetenskapligt fält....

nej vänta... astrolgi eller clownskola lär det ju vara det du bemästrat...

Citat:
Fint exempel du drar. Menar du alltså att förhör är onödiga, eftersom man "ser att ett brott har begåtts"? Du vet att man inom polisen förhör både målsägande, misstänkt gärningsperson och vittnen? Och gör brottsplatsundersökning etc.? Man gör inte bara en brottsplatsundersökning, vilket du verkar anse är det enda som behövs när det kommer till forskning: se hur kvinnorna väljer utifrån bilder, helt utan att "förhöra" dem.

han menar att det inte objektivt avgör om man är skyldig eller ej. att förhöra en brotsling räcker inte alena för en dom.

Citat:
Ska man ha reda på om kvinnorna väljer partner efter status eller inte, behöver man naturligtvis göra intervjuer med kvinnorna själva och ta reda på deras definition av statusbegreppet och hurvida de har valt partner efter deras status, utifrån kvinnornas egna definition av statusbegreppet.

Nej, det är en postmodernistisk övning som inte påverkar utfallet.

kvinnor parbildar hypergamt, män parbildar hypogamt.

Citat:
Agda kanske anser att rika och välklädda Bertil är en lågstatusman, eftersom han är omusikalisk och inte har körkort. Men hon älskar honom ändå och är kåt på honom. Hon vill inte ha någon annan man. Hon valde honom alltså inte efter hans status, även om vi rent objektivt kan tro det eftersom han är rik och välklädd. Medans han i Agdas ögon har låg status då han är tondöv och saknar körkort. Om du kan ta in detta exempel, så kanske du fattar att man verkligen måste intervjua kvinnorna om man vill ha svar på om "kvinnlig hypergami" existerar eller inte? Om man med "kvinnlig hypergami" menar att kvinnor tänder på hög status.

"Postmodernism är en modern form av relativism. Detta är åsikten att det inte finns någon objektiva värden eller kunskap. Värden och/eller kunskap är subjektiv eller knuten till ett begränsat perspektiv."

även om det är en feministisk knorr på din "forskning" vilket inte är så märkligt då det är samma psudovetenskapliga skola.
Senast redigerad av slö 2021-02-09 kl. 13:59.
Citera
2021-02-09, 14:13
Medlem
hardusettminapas avatar
TomatKungens idé för hur man tar reda på om kvinnor är hypergama:

Ta 1000 kvinnor och fråga dem: "är du hypergam?"

Om fler än hälften svarar ja - majoriteten kvinnor är hypergama

Om fler än hälften svarar nej - majoriteten kvinnor är inte hypergama

Klart.
Citera
2021-02-09, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Hittar jag mot förmodan en tjej som;

Har IQ över 85
Utan vänsterradikala feminist åsikter
Utan sociala medier ( eller i vart fall mindre aktiv)
Som inte slynat runt på tinder och sprungit med kille efter kille

Kan jag eventuellt tänka mig att stadga mig.

Men år av radikalfeminism och ett bevittnande över den moderna kvinnans dejtingvanor har gjort mig mycket skeptisk gentemot det täcka könet.

då har du fått kvinnors hypergami om bakfoten, vill du ha ett stort urval innan du väljer så får du steppa upp, kvinnor parbildar socioekonomiskt över och up... inte ner...

och bara rikedom räcker inte, viktigare är det att visa potential till kapacitet att kunna ta hem mer resurser än du behöver och vara villig att dela dem (även om hög socioekonomisk status är ett sorts bevis på att du gjort det iafall...)
Senast redigerad av slö 2021-02-09 kl. 14:25.
Citera
2021-02-09, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
TomatKungens idé för hur man tar reda på om kvinnor är hypergama:

Ta 1000 kvinnor och fråga dem: "är du hypergam?"

Om fler än hälften svarar ja - majoriteten kvinnor är hypergama

Om fler än hälften svarar nej - majoriteten kvinnor är inte hypergama

Klart.

nja, hans första utgångspunkt var ju 3 frågor som ca 5miljarder kvinnor ska svara på.... då vet vi....

Jävla postmodernistiskt snömos....
som feminism. även om jag det börjar gå upp för vissa hjärndöda #metoo mansmördar feminister att postmodernisterna kommer skicke dem först av alla till gulag...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/2dmd8x/alta-garna-er-egen-skam-men-blanda-inte-in-mig
Citera
2021-02-09, 14:44
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag har redan beskrivit hur man kan ta reda på det, med öppna frågor. Men jag kan förtydliga ännu mer:

"Vad är status för dig?"
"Hur ser du på status?"
"Vad är hög status för dig?"
"Vad anser du själv att du har för status?"
"Beskriv gärna utförligt vad du har för status, enligt dig själv"
"Vad har din partner för status, rent objektivt?"
"Vad anser du att din partner har för status?"
"Vad fick dig att falla för din partner?"
"Hur ser du på din status i förhållande till din partners status?"

Osv. Utifrån öppna frågor kan man få svar som visar på om kvinnorna har valt partner utifrån männens status eller inte, enligt kvinnornas egna definition av statusbegreppet.

Nej för helvete så gör man inte om man vill få ett verklighetstroget och objektivt resultat, det måste väl till och med du begripa. Alltså det är så dumt på så många nivåer att jag inte vet var jag ska börja.

Nej, jag orkar inte. Jag är fan mållös över hur man ens kan föreslå något så dumt. Du är så hjärntvättad i flum att det är sanslöst.

Vi kan börja med EN av miljoner fel och brister jag ser med din föreslagna studie. Tror du verkligen att kvinnor har kontakt med sin reptilhjärna i den grad att de i ord kan förklara alla sina känslor och beteenden?

TITTA PÅ VAD KVINNOR GÖR INTE VAD DE SÄGER

Jösses, hur svårt ska det vara att fatta. Visa ett gäng män för kvinnor och be dem bedöma deras attraktionskraft så får du något så in i helvete mycket mer trovärdiga svar på vad kvinnor attraheras av än om du ställer "öppna frågor".

Citat:
Jo, jag har forskat själv. Så jag vet hur man bedriver forskning. Och jag vet även att det alltid finns mer att lära. Jag är ingen expert. Men jag har iaf. kunskap.

Av din föreslagna forskningsmetod ovan att döma verkar din erfarenhet av forskning inte sträcka sig längre än till en enkätundersökning i högstadiet.

Citat:
Fint exempel du drar. Menar du alltså att förhör är onödiga, eftersom man "ser att ett brott har begåtts"? Du vet att man inom polisen förhör både målsägande, misstänkt gärningsperson och vittnen? Och gör brottsplatsundersökning etc.? Man gör inte bara en brottsplatsundersökning, vilket du verkar anse är det enda som behövs när det kommer till forskning: se hur kvinnorna väljer utifrån bilder, helt utan att "förhöra" dem.

Om alla bevis tyder på att personen är skyldig spelar det ingen roll att personen hävdar sin oskuld. Den objektiva verkligheten väger tyngre än en människas ord.

Citat:
Ska man ha reda på om kvinnorna väljer partner efter status eller inte, behöver man naturligtvis göra intervjuer med kvinnorna själva och ta reda på deras definition av statusbegreppet och hurvida de har valt partner efter deras status, utifrån kvinnornas egna definition av statusbegreppet.

Nej. Det är fullständig idioti. Man tittar på kvinnors beteende, inte på vad de säger.

Citat:
Agda kanske anser att rika och välklädda Bertil är en lågstatusman, eftersom han är omusikalisk och inte har körkort. Men hon älskar honom ändå och är kåt på honom. Hon vill inte ha någon annan man. Hon valde honom alltså inte efter hans status, även om vi rent objektivt kan tro det eftersom han är rik och välklädd. Medans han i Agdas ögon har låg status då han är tondöv och saknar körkort. Om du kan ta in detta exempel, så kanske du fattar att man verkligen måste intervjua kvinnorna om man vill ha svar på om "kvinnlig hypergami" existerar eller inte? Om man med "kvinnlig hypergami" menar att kvinnor tänder på hög status.

Om hon "ansett" att han var en lågstatusman hade hon inte valt honom.

Sluta tro på vad kvinnor säger. Du har uppenbarligen blint litat på kvinnors ord hela ditt liv och därför framstår du nu som den mest förvirrade och verkligetsfrånvända personen på planeten.
Citera
2021-02-09, 14:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Hittar jag mot förmodan en tjej som;

Har IQ över 85
Utan vänsterradikala feminist åsikter
Utan sociala medier ( eller i vart fall mindre aktiv)
Som inte slynat runt på tinder och sprungit med kille efter kille

Kan jag eventuellt tänka mig att stadga mig.

Men år av radikalfeminism och ett bevittnande över den moderna kvinnans dejtingvanor har gjort mig mycket skeptisk gentemot det täcka könet.
Du är helt inne på rätt spår, men problemet går djupare än så:
https://www.youtube.com/watch?v=GAKsn4l76M8&ab_channel=RichCooperClips

Jag fattar att även en massa män vill ha barn osv, men det finns ingenting för en man att vinna på ett äktenskap utan det enda han gör är att öppna upp sin plånbok och säga allt jag nånsin jobbat ihop är ditt om det spricker.
Det enda hon behöver säga är att hon känt sig rädd och hotad.

För de attraktiva tjejerna gäller helt andra regler. De skiter i feministiska narrativ, för det enda de behöver göra är att vakna upp och lägga ut en selfie på sig själv, så blir de bombarderade av frivilliga män, som kan tänka sig att lägga sig i vattenpölar, så att de ska slippa blöta ner sina fantastiska fötter.
Senast redigerad av Pansarvecket 2021-02-09 kl. 14:59.
Citera
2021-02-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej för helvete så gör man inte om man vill få ett verklighetstroget och objektivt resultat, det måste väl till och med du begripa. Alltså det är så dumt på så många nivåer att jag inte vet var jag ska börja.

Nej, jag orkar inte. Jag är fan mållös över hur man ens kan föreslå något så dumt. Du är så hjärntvättad i flum att det är sanslöst.

Vi kan börja med EN av miljoner fel och brister jag ser med din föreslagna studie. Tror du verkligen att kvinnor har kontakt med sin reptilhjärna i den grad att de i ord kan förklara alla sina känslor och beteenden?

TITTA PÅ VAD KVINNOR GÖR INTE VAD DE SÄGER

Jösses, hur svårt ska det vara att fatta. Visa ett gäng män för kvinnor och be dem bedöma deras attraktionskraft så får du något så in i helvete mycket mer trovärdiga svar på vad kvinnor attraheras av än om du ställer "öppna frågor".

Av din föreslagna forskningsmetod ovan att döma verkar din erfarenhet av forskning inte sträcka sig längre än till en enkätundersökning i högstadiet.

Om alla bevis tyder på att personen är skyldig spelar det ingen roll att personen hävdar sin oskuld. Den objektiva verkligheten väger tyngre än en människas ord.

Nej. Det är fullständig idioti. Man tittar på kvinnors beteende, inte på vad de säger.

Om hon "ansett" att han var en lågstatusman hade hon inte valt honom.

Sluta tro på vad kvinnor säger. Du har uppenbarligen blint litat på kvinnors ord hela ditt liv och därför framstår du nu som den mest förvirrade och verkligetsfrånvända personen på planeten.

Läs någon bok om vetenskapsteori och om kvalitativa forskningsmetoder (och då främst om fenomenologi och fenomenografi) och återkom sedan.
Citera
2021-02-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja, i majoritet så parbildar det med rikare män.

nej, i de fall relationer tar slut så är det på kvinnans inititiv (ensidigt ca 60%, i samförstånd ca 20% och på mannens intiativ ca 20%)

högre utbildning kvinnan leder inte statistiskt till högre skillmässotal. inte heller påverkar det hypergami.

man kan lyssna på vem man vill, kvinnor parbildar across and up socioekonomisk och män across and down.

Jag talar inte flytande postmodernism, har du något vetenskapligt underlag så läser jag det gärna, postmodernism är inte vetenskap.

som jag sagt, jag talar inte flytande postmodernism. men har du något bevis på att det är så så läser jag det gärna.

Men att kvinnor parbildar across and up och män across and down (socioekonomiskt) är jag med på.

undersöka vadå, varför kvinnor och män beter sig på olika sätt i sin sexuella selection och parbilder enligt fenomenet som kallas hypergami, jo det är ett intressant ämne, du har ju fått många studier (som är såväl citerade som vetenskapligt solida)

ska vi titta på det ur ett upplevelse perspektiv så är ju det rimliga att män ser alla kvinor som horor då de byter fitta mot resurser. och i undantagsfall (igen socioekonomisk emperi) kuk mot resurser.

den postmodernistiska "åsikten" finns ju representerad, precis som din....

Än så länge har jag inte fått se någon studie som visar vad kvinnorna själva säger om statusbegreppet och hurvida det påverkar deras val av partner eller inte, utifrån kvinnornas egen definition av statusbegreppet. Har du någon sådan studie?
Citera
2021-02-09, 19:52
Medlem
Citat:
Än så länge har jag inte fått se någon studie som visar vad kvinnorna själva säger om statusbegreppet och hurvida det påverkar deras val av partner eller inte, utifrån kvinnornas egen definition av statusbegreppet. Har du någon sådan studie?

Vad för någon studie?
Citera
2021-02-09, 19:53
Medlem
Citat:
och vad ska resultatet avgöra för fråga?

behövs inte, kvinnor i majoritet väljer partner med högre socioekonomisk statuse än de själva.

hahhahahah, nu driver du på riktigt, Postmodernism är inte ett vetenskapligt fält....

nej vänta... astrolgi eller clownskola lär det ju vara det du bemästrat...

han menar att det inte objektivt avgör om man är skyldig eller ej. att förhöra en brotsling räcker inte alena för en dom.

Nej, det är en postmodernistisk övning som inte påverkar utfallet.

kvinnor parbildar hypergamt, män parbildar hypogamt.

"Postmodernism är en modern form av relativism. Detta är åsikten att det inte finns någon objektiva värden eller kunskap. Värden och/eller kunskap är subjektiv eller knuten till ett begränsat perspektiv."

även om det är en feministisk knorr på din "forskning" vilket inte är så märkligt då det är samma psudovetenskapliga skola.

Nåväl. Spelar mig ingen roll vad du tror/inte tror. Materialet har absolut ingenting med "feminism" att göra. Och är publicerat i vetenskaplig tidsskrift. Men nu handlar det inte om det. Det är bara ett stickspår.

Ja, att könen parbildar så är en sak. Men att då komma och påstå att kvinnor "tänder på status" (dvs. är sk. "kvinnligt hypergama) är att dra en förhastad slutsats. Det måste naturligtvis undersökas vetenskapligt. Och hur gör man det bäst? Jo, genom intervjuer med kvinnor, med en fenomenologisk eller fenomenografisk ansats. det är glasklart.
Citera
2021-02-09, 20:11
Medlem
Citat:
Vad för någon studie?

Vad du slingrar dig hela tiden. Som en hal ål.
Det har jag ju beskrivit i otaliga inlägg nu.
Läs mina inlägg åter.

Har du någon sådan studie?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in