2021-02-09, 15:16
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Ja det är High Five till er alla som, liksom jag, varit övertygade om att det förhållit sig på detta sätt.

Ni är för många som redan ropar hej för tidigt. Esbjörns biträde läser tråden och kommer att klara honom från denna attack.
2021-02-09, 15:21
Medlem
Nakedcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Grannen, en ensamstående morsa, sålde precis sin kåk efter att hela kvarteret fått lappar i brevlådan från en familj som sökte bostad i området.

Hon verkar väldigt glad över försäljningen, men bäst att jag rusar över till henne efter jobbet för att berätta för henne att hon inte alls ville sälja och att köpet omedelbart ska hävas.
Precis så som EB borde ha gjort om hon var intresserad av att köpa en fastighet i Marielund. Då hade Esbjörn sluppit att bli påhoppad av en professionell ordvrängare.

-Hon tjatade och tjatade. Jag kände mig pressad.

Esbjörn 81 år.
2021-02-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte bara sin själ, all hans återstående frihet har han också givit upp, troligen all sin egendom också, de där damerna kommer att plocka honom renare än ett skelett i Kalahari.
Det enda som kommer att finnas kvar till Matz och de andra arvingarna blir några foton på släktgården och ett tomt bankkonto. Esbjörn har skrivit en generalfullmakt till en anställd på Binninges juristfirma, det är väl inte så märkligt att Binninge inte känner till att Esbjörn har hörts av polisen.

Det finns ju ingen anledning att prata med honom mer, Monica Pernroth sköter ju både faktureringen från Binninge och Esbjörns betalning av fakturorna vid samma bord.
2021-02-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ni är för många som redan ropar hej för tidigt. Esbjörns biträde läser tråden och kommer att klara honom från denna attack.

Läst men ej förstått!

Vad är det för attack du menar?

Vet inte Binninge redan om att MPL är spindeln i nätet runt Esb. Det är ju hon som anlitat honom. Eller menar du att det kommit in något annat "biträde" som nu ska "klara honom".
2021-02-09, 15:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det enda som kommer att finnas kvar till Matz och de andra arvingarna blir några foton på släktgården och ett tomt bankkonto. Esbjörn har skrivit en generalfullmakt till en anställd på Binninges juristfirma, det är väl inte så märkligt att Binninge inte känner till att Esbjörn har hörts av polisen.

Det finns ju ingen anledning att prata med honom mer, Monica Pernroth sköter ju både faktureringen från Binninge och Esbjörns betalning av fakturorna vid samma bord.

Och Expressen står bredvid och ser på när en gammal man blir skinnad in på bara kroppen, fy satan så skamlöst, visserligen är Expressen en skittidning men att de skulle sjunka till den där nivån är fan otroligt.

Lägre än glocalnet som den gamla reklamen lät.
2021-02-09, 15:33
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Och Expressen står bredvid och ser på när en gammal man blir skinnad in på bara kroppen, fy satan så skamlöst, visserligen är Expressen en skittidning men att de skulle sjunka till den där nivån är fan otroligt.

Ja ett riktigt lågvattenmärke. Hade inte skrivit ett ord till om denna soppa om jag hade jobbat där för nu är det riktigt illa.
Hm undrar när uppdateringen kommer på detta där?
2021-02-09, 15:34
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Inte bara sin själ, all hans återstående frihet har han också givit upp, troligen all sin egendom också, de där damerna kommer att plocka honom renare än ett skelett i Kalahari.
Men vänta nu....om damerna verkligen vill åt gubbens tillgångar då ska de väl vara jätteglada över att ha blivit hjälpta av Ebba med cash istället för att bli ståendes med ett fallfärdigt hus på en saneringstomt?!
2021-02-09, 15:34
Medlem
Citat:

All landets media står bredvid och tittar, dom har hela bedrägeriet serverat, dokumenterat och klart i denna tråd.

Innebär en generalfullmakt att Pernroth/Lülmaa kommer att vara Esbjörns ställföreträdande i både rättegången om rödljuskörningen och fastighetsförsäljningen? För den kan väl inte gälla selektivt bara där väninnan Majkgård har vinning av det? Men det är onekligen ett praktiskt arrangemang för Binninges juristfirma att både företräda klienten och ha fullmakt att vara klienten.
2021-02-09, 15:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja ett riktigt lågvattenmärke. Hade inte skrivit ett ord till om denna soppa om jag hade jobbat där för nu är det riktigt illa.
Hm undrar när uppdateringen kommer på detta där?

Någon seriös djävla journalist på vilken djävla tidning som helst borde ta tag i den här stinkande historien, något mer skamlöst än Majkgård och Pernroths "öppna rån" av en äldre man har jag inte läst om ens.
2021-02-09, 15:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
All landets media står bredvid och tittar, dom har hela bedrägeriet serverat, dokumenterat och klart i denna tråd.

Innebär en generalfullmakt att Pernroth/Lülmaa kommer att vara Esbjörns ställföreträdande i både rättegången om rödljuskörningen och fastighetsförsäljningen? För den kan väl inte gälla selektivt bara där väninnan Majkgård har vinning av det? Men det är onekligen ett praktiskt arrangemang för Binninges juristfirma att både företräda klienten och ha fullmakt att vara klienten.

Har inte en aning, det enda jag är säker på är att Binninge inte kommer att vara där när det gäller rödljuskörningen, frågan är väl snarare om han ens vet om att den inträffat?
2021-02-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Men vänta nu....om damerna verkligen vill åt gubbens tillgångar då ska de väl vara jätteglada över att ha blivit hjälpta av Ebba med cash istället för att bli ståendes med ett fallfärdigt hus på en saneringstomt?!
Det klarnar nog när fastighetsvärderingen från Riksmäklarna lämnas in till tingsrätten.
2021-02-09, 15:40
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Någon seriös djävla journalist på vilken djävla tidning som helst borde ta tag i den här stinkande historien, något mer skamlöst än Majkgård och Pernroths "öppna rån" av en äldre man har jag inte läst om ens.

Är det möjligt att ärva ett testamente om det är utskrivet på ex M-gård endast, Om hennes frånfälle kommer innan Esb?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in