2021-02-09, 15:03
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Skattefuska, haha är du på riktigt?

Hur skulle det vara skattefusk att sätta ett försäljningspris på 3'950'000kr där 50 tusen ersätter Esbjörn för mäklarkostnaden för att Esbjörn och Ebba Busch ska vara fullt försäkrade vid en affär?

Jag tippar på att Esb då föreslagit att han kunde få 3950' och skippa mäklaren...

Men egentligen tror jag att han inte ville ha någon mäklare för att i görligaste mån dölja försäljningen för Mz och Majkgård...
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Å, fy fan! Stackars Esbjörn.

Om detta inte är en bluff så kommer det sannolikt lägga Esbjörn i en för tidig grav.
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
BREAKING NEWS - BREAKING NEWS - BREAKING NEWS

Ja, här kommer en fin liten bomb.

https://docdro.id/imJC4cM

Tackar och bockar !! Stort cred till trngw.

Ähum - ansökan god man 3/12 till Uppsala TR, som vidarebefodrar till Västmanlands TR 7/12.
Ansökan daterad 3/12....antigen har Monica åkt till TR personligen och lämnat in till registratorn, eller så har hon framdaterat skrivelsen + 1 dag.

Men då är den här ansökan egentligen inte gällande för EsB har mantalsskrivit sig i Uppsala 12/1-21.
Med denna data tyder jag detta att Monica varit fullt medveten om försäljningen av Brf och att Esb skulle flytta till Uppsala, men hade för bråttom och han före datum för ändring av mantalsskrivning.

Monica aktar sig också för att ange när hon fick generalfullmakt, och har fel på år för undersökningen av Esb.

Då har vi fått det bekräftat att Monica kör ett race vid sidan av vad Esb nu egentligen vill.
Frågan som ska ställas nu blir alltså när polisen kopplas in.....
Och nu bör Brännström bli jävligt nervös, de gröna anteckningarna som blurrades pekar alltså mot Monica, och om nu Monica träffat Brännström på Odalgården är han snart Bränd-ström....
Senast redigerad av vittne-x 2021-02-09 kl. 15:12.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Dåså, då är ju hela plotten klar, bra grävt!

Majkgård och Pernroth har full koll på allt nu, djävligt oturligt för dem att E*björn hann smita iväg och sälja fastigheten innan de hade fått lagfarten på den.

Retroaktiv demens åberopas, helt sjukt.
Det är strategiskt att skicka iväg ansökan till Västerås med hopp om att den ska smita igenom oupptäckt. Då vet vi även vem som säljer hans lägenhet, hyresrätten som Billinge kallar den. Man undanhåller rätten informationen om generalfullmakten.

Esbjörn har sålt sin själ.
2021-02-09, 15:06
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Grannen, en ensamstående morsa, sålde precis sin kåk efter att hela kvarteret fått lappar i brevlådan från en familj som sökte bostad i området.

Hon verkar väldigt glad över försäljningen, men bäst att jag rusar över till henne efter jobbet för att berätta för henne att hon inte alls ville sälja och att köpet omedelbart ska hävas.

Vad är sambandet? Har en 81-åring samma prioriteter som en ung ensamstående morsa menar du?
2021-02-09, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej ta över bilen går inte på annat sätt än att få underskrivna ägarbytet från ägaren själv.
Det kostar dig inte bara pengar utan även tid och enda lagliga vägen är genom fogden.
Det är stöld och egenmäktigt förfarande om du eller någon med ditt tillstånd, flyttar på bilen.
Så nog var ditt sätt olagligt sätt alltid.

Visserligen, men har faktiskt blivit av med flera bilar i Stockholmstrakten där kommunen sa
"lugnt vi ordnar det" när jag sa att jag inte bodde i närheten och inte hade papper...

Så nånstans måste det finnas ett lagutrymme som ger ok att ta över bilen på annat sätt än påskrivna papper.

haha, kom på en sak - trodde en gång att min bil blivit stulen. Den hade fått motorhaveri så fick lämna den i vägkanten. Tillbaka nästa dag då var den borta. Polisanmälde.
Tiden gick.

Sedan kolla jag på transportstyrelsen en gång, och då var bilen inte kvar som listad på mig.
Vägverket hade tagit över den(!) Trots att bilen var rapporterad som stulen av mig.
2021-02-09, 15:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är strategiskt att skicka iväg ansökan till Västerås med hopp om att den ska smita igenom oupptäckt. Då vet vi även vem som säljer hans lägenhet, hyresrätten som Billinge kallar den. Man undanhåller rätten informationen om generalfullmakten.

Esbjörn har sålt sin själ.

Inte bara sin själ, all hans återstående frihet har han också givit upp, troligen all sin egendom också, de där damerna kommer att plocka honom renare än ett skelett i Kalahari.
2021-02-09, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nä det där är bara att krångla till det. Det går om man vill. Det var å en lagt ut stannar hos den och så är det klart - bara man vill. Du hade i ett annat inlägg fina punkter om vad Ebba borde ha gjort och jag vill komplettera med att den mäklare hon skulle ha anlitat skulle hon också gett order till att grundligt reda ut om det skulle kunna uppstå komplikationer pga affären som skulle kunna få henne att stå i dålig dager. Undrar om hon gjorde denna affär utan att ha tagit upp den med KDs partiledning?

Jag är övertygad om att Ebba smög med denna affär för alla runt henne förutom syskonen Dietz, hon ville absolut inte att denna försäljning skulle bli offentlig.
Sen att Theo Dietz* upprättar papper på försäljning men sedan lägger benen på ryggen och springer säger väl allt om Ebbas utstuderade plan att lura av Esbjörn sin släktgård!

* (Theo Dietz mäklare hos Sjönära.)
2021-02-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
BREAKING NEWS - BREAKING NEWS - BREAKING NEWS

Ja, här kommer en fin liten bomb.

https://docdro.id/imJC4cM

Ja det är High Five till er alla som, liksom jag, varit övertygade om att det förhållit sig på detta sätt.
2021-02-09, 15:13
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Esbjörn har inte sagt att han inte vill ha mäklare.

Ebba har sagt att Esbjörn inte ville ha en dyr mäklare.

Ebba-klanen har kört m det förra ganska länge nu o gör sina egna tolkningar. Det är därför de hamnar så snett i sina resonemang.

Rätt tolkning kan vara att Esbjörn ville ha en mäklare, men en billig/prisvärd sådan.

Det kan mycket väl vara så men för varge sak som EB blivit beskyld för att ljuga så har det kommit fram bevis om motsatsen lite i taget och än så länge finns det inte något bevis om att hon ljugit i affären.

Därför finner jag hennes version mer trolig iom det i detta.
Och varför skulle hon ej vilja ha en mäklare? Hon har ju Anticimex Notar samt Sjönära som tog skrivuppdraget.
Det ends som kunde varit med är en mäklare som hjälpte dom med hela affären , men varför ?
Dom var ju överens och Esb ville ha 3,9 och det fick han.
Allt annat var ju rätt och riktigt.
Onödiga pengar i detta fall.
Esb kunde gjort exakt samma sak ändå.
2021-02-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Tackar och bockar !! Stort cred till trngw.

Ähum - ansökan god man 3/12 till Uppsala TR, som vidarebefodrar till Västmanlands TR 7/12.
Ansökan daterad 3/12....antigen har Monica åkt till TR personligen och lämnat in till registratorn, eller så har han framdaterat skrivelsen + 1 dag.

Men då är den här ansökan egentligen inte gällande för EsB har redan hunnit mantalsskriva sig i Uppsala.
Med denna data tyder jag detta att Monica varit fullt medveten om försäljningen av Brf och att Esb skulle flytta till Uppsala, men hade för bråttom och han före datum för ändring av mantalsskrivning.

Monica aktar sig också för att ange när hon fick generalfullmakt, och har fel på år för undersökningen av Esb.

Då har vi fått det bekräftat att Monica kör ett race vid sidan av vad Esb nu egentligen vill.
Frågan som ska ställas nu blir alltså när polisen kopplas in.....

Nu är det ställt utom all tvekan varför den utlovade värderingen på fastigheten aldrig kommer.

Monica Pernroth/Lülmaa har en generalfullmakt att sköta Esbjörns samtliga ekonomiska förehavanden, då hade det varit lite väl magstarkt att lämna in en värdering från en Lülmaa på Riksmäklarna.

Den här tråden börjar likna ett avsnitt av Beck med alla dess avslöjanden.

Är det inte urkundsförfalskning att underteckna en ansökan om att få bli God man med felaktigt namn, för hon heter väl officiellt Monica Pernroth-Lülmaa? Man får väl inte presentera sig lite hur som haver till myndigheterna?

Jag instämmer det är dags att polisen börjar utreda detta.
2021-02-09, 15:16
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Du misstolkar avundsjukan. I det här fallet så är det Antikrist som är avundsjuk på Esbjörn som sitter på så mycket pengar och med det fina sjöläget.

Jojo det tror du men vänta och se gamarna kommer allt närmre.
Dessutom har han sållt redan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in