2021-02-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Här är ju parodins esse, Ebba Busch har sagt att Esbjörn inte ville ha mäklare!

Vad Esbjörn vill, tycker och känner kring det här vet ingen här inne.
Vad hindrade honom från att skaffa en mäklare? Majkgård känner ju uppenbarligen flera stycken.
2021-02-09, 14:01
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Här är ju parodins esse, Ebba Busch har sagt att Esbjörn inte ville ha mäklare!

Vad Esbjörn vill, tycker och känner kring det här vet ingen här inne.

Om Esbjörn hade velat ha en mäklare hade vi nog kunnat varit rätt trygga i att det redan hade sagts i tidningarna via Binninge.
2021-02-09, 14:02
Medlem
Citat:
Vi vet ju inte om det varit en gemensam bekant.
Att hon har varit finkänslig tror jag nog, men det kan mycket väl vara så att hon bara sagt det hon trott att han vill höra med lite adderat tjat.
Jag tror att underskriften som sagt är en av få bekräftade saker, men vad skedde före, under och efter?
Finns det gemensamma obekanta som kan förmedla en fråga?
Borde hon ha sagt saker han inte ville höra, varför då?
Det finns sällan redogörelser för vad som sker före och efter avtal skrivs under, varför är detta ett särfall?
2021-02-09, 14:04
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Och vems fel är det? Den pucken ligger på hans planhalva. Inte Ebbas.

Hade överenskommelsen Matz och Esbjörn blivit registrerad som den skulle, då hade Ebba vetat om vad som gällde. Jag tvivlar på att Esbjörn berättade om överenskommelsen för Ebba då de träffades. Jag ser tre anledningar till varför inte.
1. Han hade glömt bort den.
2. Han körde över Matz med flit.
3. Den fanns inte, utan är en efterhandskonstruktion.

Men oavsett. Om det var uttalat i släkten att fastigheten skulle stanna i släkten, så är det Esbjörn som gjort fel som satt sig vid ett förhandlingsbord. Inte Ebba.

Du lägger för stort ansvar på stackars, gamle Esbjörns axlar. Det var ju din partiledare som startade denna karusell. Varför saknar hon helt ansvar i dina kommentarer?
2021-02-09, 14:07
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Och vems fel är det? Den pucken ligger på hans planhalva. Inte Ebbas.

Hade överenskommelsen Matz och Esbjörn blivit registrerad som den skulle, då hade Ebba vetat om vad som gällde. Jag tvivlar på att Esbjörn berättade om överenskommelsen för Ebba då de träffades. Jag ser tre anledningar till varför inte.
1. Han hade glömt bort den.
2. Han körde över Matz med flit.
3. Den fanns inte, utan är en efterhandskonstruktion.

Men oavsett. Om det var uttalat i släkten att fastigheten skulle stanna i släkten, så är det Esbjörn som gjort fel som satt sig vid ett förhandlingsbord. Inte Ebba.
Javisst är det så men när nu gubben sent omsider blir varse sin fadäs då borde det anstå en sk god kristen att ha överseende och gå åldringen till mötes så frid skapas för alla parter.

Ebba måste vara ovanligt kallhamrad som med berått mod kan tänka sig en framtid på Marielund 67
Senast redigerad av kubun 2021-02-09 kl. 14:09.
2021-02-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Om Esbjörn hade velat ha en mäklare hade vi nog kunnat varit rätt trygga i att det redan hade sagts i tidningarna via Binninge.

Åter igen - Det är Ebba som säger att Esbjörn inte vill ha en dyr mäklare!

Och med en gång gick Ebba-klanen bananas för det här uttalandet av fröken Usch kan de inte slingra sig undan.
2021-02-09, 14:12
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Men vad är kostnaden - till vem och varför?

Jag vet hur jag kan göra det mer lagligt, och förmodligen skulle jag ha rätt ta över bilen då ägaren skiter i att komma hämta den trots påminnelser. Men visste inte att det var kostnader... mer tid.

Edit : Ser att man kan bli betalningsskyldig om ägaren inte kan betala för flytten... där ser man. OM man alltså göra det via fogden.

Nej ta över bilen går inte på annat sätt än att få underskrivna ägarbytet från ägaren själv.
Det kostar dig inte bara pengar utan även tid och enda lagliga vägen är genom fogden.
Det är stöld och egenmäktigt förfarande om du eller någon med ditt tillstånd, flyttar på bilen.
Så nog var ditt sätt olagligt sätt alltid.
2021-02-09, 14:19
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Allmänbildningen hos gemene man är inte låg, den är i vissa avseenden helt obefintlig. Att ha en grundkunskap om hur samhället fungerar har ersatts av att var och en kan "känna" och "tycka" lite hur som helst om vad som helst.

Ett tydligt tecken på detta är att den s.k. journalisten Brännström levererade känslopjunk och utsåg Esb till "offer" och lämnade ut honom som en dement tokskalle. Och angrep EB utan att ha någon som helst saklig grund för att något fel begåtts från hennes sida. En "riktig" journalist av den gamla, kompetenta stammen hade låtit bli att publicera sådana osakliga uppgifter. Att kränka och förlöjliga Esb med hjälp av osanna uppgifter i artikel efter artikel med hjälp av Binninge för att få till ett mediedrev mot EB är att sprida Fake News.

Brännström kunde i stället ha redogjort för fakta, dvs förklarat regelverket och redogjort för hur ett fastighetsköp går till, med och utan mäklare. Det hade kunnat bidra till att den obildade allmänheten fått lite välbehövlig upplysning på området.
Förnuft och känsla.
Det är allt för mycket känslor och för lite förnuft i Sverige.
Allt för lite resonerande, analyser eller konsekvensutredningar, mest bara gråt eller ilska.
2021-02-09, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Javisst är det så men när nu gubben sent omsider blir varse sin fadäs då borde det anstå en sk god kristen att ha överseende och gå åldringen till mötes så frid skapas för alla parter.

Ebba måste vara ovanligt kallhamrad som med berått mod kan tänka sig en framtid på Marielund 67

Esbjörn kanske vill sälja fastigheten? Men han får inte....
2021-02-09, 14:23
Medlem
Citat:
Nu ska inte jag be dig gå 10'000 ilägg tillbaka men jag har skrivit precis det du skriver här men blev då påhoppad av Ebba Busch-sekten. Jag var inte med för 3000 år sedan och jag kan lova dig att om du är riktigt gammal så använde du nog en plog.
Erkänn att du googlade - för årder försvann långt, långt senare än 3000 år sedan.
2021-02-09, 14:29
Medlem
trngws avatar
BREAKING NEWS - BREAKING NEWS - BREAKING NEWS

Ja, här kommer en fin liten bomb.

https://docdro.id/imJC4cM
2021-02-09, 14:30
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörn kanske vill sälja fastigheten? Men han får inte....
Hade han velat det så hade han väl lagt ut fastigheten till försäljning. Att han sålde beror nog uteslutande på Ebbas bearbetning och övertalning. Vem kontaktade vem?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in