2021-02-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Hur menar du?

Är det kramkalas på toaletterna i fjällen? Har afterskin flyttat från restaurangerna till toaletterna?

Läste nyss ett vittnesmål från en på Facebook som var på Copperhill i Åre. Hon fick panik av incheckningen. Massiva köer.

Bara för att ta ett exempel.

Men visst, tro du att det är "hellugnt" där uppe i fjällen. "Liftkorten köps ju digitalt"
Citera
2021-02-09, 14:21
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Läste nyss ett vittnesmål från en på Facebook som var på Copperhill i Åre. Hon fick panik av incheckningen. Massiva köer.

Men visst, tro du att det är "hellugnt" där uppe i fjällen. "Liftkorten köps ju digitalt"

Jag har varit en vecka i fjällen denna säsong och känner flera som arbetar på olika fjällanläggningar.
Citera
2021-02-09, 14:21
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:
Jag ser fortfarande mycket negativt på situationen. En ny tredje våg är på ingående.

Skillnaden mellan oss två; jag har haft rätt i 99% av fallen. Du har praktiskt taget aldrig haft rätt. Kalla det att vara pessimist. Jag kallar det att vara klarsynt och realist.

Ja du har haft rätt i mycket. Tycker fler borde anamma den mer realistiska synen. Den absurda optimismen har vi fått tillräckligt av från Fohm. Vad tror du om tredje vågen? När tror du det blir som värst? I mars eller april?
Citera
2021-02-09, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag har varit en vecka i fjällen denna säsong och känner flera som arbetar på olika fjällanläggningar.

får man fråga varför då? vi bör ju inte resa?
Citera
2021-02-09, 14:24
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Precis som påsken, midsommar, BLM och julen! Missade säkert även några händelser som kraftigt skulle öka smittspridningen enligt smittskyddseliten här inne.

Du glömde att det tar ”två veckor”.

Du måste ha med detta i beräkningen
Citera
2021-02-09, 14:27
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
får man fråga varför då? vi bör ju inte resa?

Därför att en fjällvecka är mer smittsäkert för mig än att vara hemma. Träffar färre människor under en vecka i fjällen än hemma. Egen bil upp, handlat på förhand, umgås bara med resesällskapet. Utevistelse hela dagen, motion, mentalt välbefinnande.
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

Smart person som åker och bor på copper hill nu!

Är det spat hon skall avnjuta, eller kanske den öppna loungen med folk liggandes i soffor överallt?

Det är säkert köer till incheckningen som vanligt och det är såklart inte bra, men att vara så idiotisk att man kan med att gå ut och gnälla på facebook. Detta kunde ju en efterbliven räkna ut.
Hon kanske borde bokat om till en stuga, eller kanske t.o.m. bokat av..
Citera
Medlem
Citat:
Endast 76 000 har fått två doser hittills

"Vi ville köpa genom EU - därför ligger vi efter länder utanför EU"

Ja herregud.

Enligt rapport från NHS så har 471.000 personer fått två doser i UK (dagens siffra).

Sett till folkmängd så ligger vi bra till.
Citera
2021-02-09, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Smart person som åker och bor på copper hill nu!

Är det spat hon skall avnjuta, eller kanske den öppna loungen med folk liggandes i soffor överallt?

Det är säkert köer till incheckningen som vanligt och det är såklart inte bra, men att vara så idiotisk att man kan med att gå ut och gnälla på facebook. Detta kunde ju en efterbliven räkna ut.
Hon kanske borde bokat om till en stuga, eller kanske t.o.m. bokat av..

Jag instämmer i din kritik mot henne. Idiotiskt att åka dit i dessa tider.
Citera
2021-02-09, 14:29
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Du har aldrig rätt. Bara att se din post-historik.

Hur var det nu med andra vågen? Hur var det nu med antalet avlidna december? Hur var det nu med eftersläpningen jul-nyår? Du hade fel. Du hade fel. Du hade fel. Jag analyserade tvärtom jämfört med dig; jag hade rätt. Jag hade rätt. Jag hade rätt.

Vad är din analys för de kommande månaderna?

Vad har jag sagt om eftersläpning jul och nyår?
Kan säkert ha haft fel om något, du verkar vara väldigt intresserad av vad jag skriver så visa gärna några tillfällen jag haft fel.
Citera
2021-02-09, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Du är en superspridare helt enkelt!

I NV hade vi så före jul, nu vet jag inte en enda..
Gissar att du bor i SV

Ja det stämmer, jag bor i SV.
Kan det vara så lokalt?
Citera
2021-02-09, 14:36
Medlem
hur stor är sannolikheten att smittas av två person som haft covid 19 men har nu antikroppar samt där respektive tagit sin första dos av vaccinet och dessutom bär respektive mask.

och utöver detta så bär den friska personen också en mask.

vad är risken att den friska personen drabbas av viruset just genom dessa två smittkällor, ifall man står 1 meter ifrån de och konverserar med dem?

alla bär billiga masker som inte hat en filter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in